💉 Health

With highest doctors per capita, Qatar well-positioned to combat Coronavirus

مع أعلى معدل لنصيب الفرد من الأطباء .. قطر مجهزة جيداً لمكافحة فيروس كورونا 

 

Tribune News Network

Doha

While the coronavirus pandemic is sweeping across the world, overwhelming already strained heathcare systems, Qatar seems to be in a fairly solid position to deal with the virus with its army of doctors.

The country has the best healthcare system in world in terms of the doctors per capita, according to worldatlas.com.

Qatar has 77.4 physicians per 10,000 people (7.74 per 1,000 people) followed by Monaco (71.7), Cuba (67.2), Greece, San Marino (54, 51), Spain (49.5), and Austria (48.3).

Qatar’s figure assumes significance when it is juxtaposed with the global average of 1.13 doctors for every 1,000 people.

For some countries, the rates are even much lower. This shocking revelation has led the World Health Organization to estimate that in the next decade or so, there will be a global shortage of about 4.3 million healthcare workers when including physicians, nurses, and medical technologists.

 

في الوقت الذي ينتشر فيه وباء الفيروس التاجي في جميع أنحاء العالم ، حيث أن أنظمة الرعاية الصحية المتوترة بالفعل مرهقة ، يبدو أن قطر في وضع قوي إلى حد ما للتعامل مع الفيروس مع جيش أطبائها.

وفقًا لموقع worldatlas.com ، تمتلك الدولة أفضل نظام رعاية صحية في العالم من حيث نصيب الفرد من الأطباء.

يوجد في قطر 77.4 طبيبًا لكل 10000 شخص (7.74 لكل 1000 شخص) تليها موناكو (71.7) وكوبا (67.2) واليونان وسان مارينو (54 و 51) وإسبانيا (49.5) والنمسا (48.3).

الرقم القطري يكتسب أهمية عندما يقترن بالمتوسط العالمي البالغ 1.13 طبيب لكل 1000 شخص.

بالنسبة لبعض البلدان ، تكون المعدلات أقل بكثير. أدى هذا الكشف المفاجئ منظمة الصحة العالمية إلى تقدير أنه في العقد المقبل أو نحو ذلك ، سيكون هناك نقص عالمي في حوالي 4.3 مليون عامل في مجال الرعاية الصحية عند تضمين الأطباء والممرضين والتقنيين الطبيين.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X