👮‍♂️ Government

Sheikh Joaan: Qatar capable of overcoming COVID-19 challenge

الشيخ جوعان: قطر قادرة على تجاوز تحدي فيروس كوفيد-١٩

 

QNA

The President of Qatar Olympic Committee, H E Sheikh Joaan bin Hamad Al Thani (pictured), stressed that the State of Qatar is capable of overcoming the exceptional and critical period, through which the world is currently going, due to the spread of the novel coronavirus (COVID-19), which has surprised everyone and posed an increasing challenge to countries as well as to societies.

In his remarks yesterday, H E Sheikh Joaan, said:  “We have taken the decision to adopt the remote work method for the employees of the QOC, which is consistent with the serious and responsible measures taken by the state in order to curb the spread of the virus in society. Sheikh Joaan stressed that “this decision is not an indication of any kind of surrender to reality, or retreat in front of challenges as much as being a case of positive adjustment, especially that we facing the challenge with men and women who believe in themselves, the homeland and the Olympic mission”.

“We are all determined to utilise all the available means, foremost of which is modern technology. We are not working remotely only for the sake of this work continuing, but for the sake of making the miracle of achievement and amazing ourselves before others,” H E Sheikh Joaan said noting that this period is one of the rare times when the challenge becomes an opportunity for creativity.

On Sunday, Qatar Olympic Committee announced that it has activated “Remote Working” procedures taking effect tomorrow (Monday, March 16) until further notice. This step came in line with the protective measures taken by the State of Qatar to limit the spread of coronavirus (COVID-19).

 

الدوحة – قنا

أكد سعادة الشيخ جوعان بن حمد آل ثاني رئيس اللجنة الأولمبية القطرية على أن دولة قطر قادرة على تجاوز الفترة الاستثنائية والحرجة التي تمر بالعالم حاليا وتتسم بمستوى كبير من الصعوبة والتعقيد بسبب انتشار فيروس كورونا (كوفيد – 19)، والذي فاجأ الجميع وشكل تحديا متزايدا أمام الدول والمجتمعات.

وقال سعادته، في تصريح صحفي: قد اتخذنا القرار باعتماد أسلوب العمل عن بعد لموظفين اللجنة الأولمبية القطرية، وهو كما تعلمون قرار يأتي متسقا ومتماشيا مع الإجراءات الجادة والمسؤولة التي تأخذها الدولة في سبيل الحد من انتشار الفيروس في المجتمع.

وشدد الشيخ جوعان على “أن هذا القرار ليس مؤشرا إلى أي نوع من الاستسلام للواقع ، أو الانكفاء أمام التحديات بقدر ما يعتبر حالة من حالات التكيف الإيجابي ، خاصة أننا نرفع التحدي برجال ونساء يؤمنون بأنفسهم وبالوطن وبالرسالة الأولمبية، ويحملون همة الطامحين في صلابتها وروح الرياضيين في مرونتها”.

وتابع رئيس اللجنة الأولمبية القطرية : لقد عزمنا جميعا على الاستفادة من جميع الوسائل المتاحة وفي مقدمتها التكنولوجيا الحديثة، ونحن نمارس عملنا عن بعد ليس من أجل استمرار هذا العمل فحسب، بل من أجل صناعة المعجزة في الإنجاز وإدهاش أنفسنا قبل الآخرين، منوها بأن الفترة التي نمر بها إحدى اللحظات القليلة التي يصبح فيها التحدي فرصة للإبداع.

وكانت اللجنة الأولمبية القطرية بادرت أيضا إلى اتخاذ إجراءات احترازية فيما يخص جانب المنافسات الرياضية وذلك في إطار الجهود الرامية للوقاية والحد من انتشار فيروس كورونا (كوفيد – 19)، حيث تقرر إيقاف جميع الأنشطة الرياضية المحلية حتى يوم 29  من شهر مارس الحالي ، بعد أن تم في البداية تأجيل جميع أنشطة الفئات السنية حتى إشعار آخر، ثم إقامة جميع منافسات الأنشطة الرياضية المحلية بدون حضور جماهيري حرصا على سلامة المنتسبين لكافة الهيئات والمؤسسات الرياضية ، وتماشيا مع توصيات وزارة الصحة العامة بتجنب التجمعات في الأماكن العامة .

وأعلنت اللجنة الأولمبية القطرية أيضا عن إلغاء وتأجيل عدد من البطولات التي تقوم باستضافتها بالتنسيق مع الاتحادات الإقليمية والدولية، بالإضافة إلى إيقاف الأنشطة المجتمعية، وإيقاف البرنامج الأولمبي المدرسي وبرنامج كن رياضي .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X