👮‍♂️ Government

Qatar Foundation exempts retail store tenants from rent for six months

مؤسسة قطر تعفي مستأجري محلات البيع بالتجزئة من الإيجار لمدة ستة أشهر

 

The Peninsula

Qatar Foundation (QF) has waived  rental payments for its external SME retail tenants for six months, to support them in overcoming the challenges created by the worldwide COVID 19 outbreak.

Measures taken by the organisation to safeguard the wellbeing of its staff, faculty, students, and the wider community have included closing public facilities and programmes at Education City, and cancelling events, reflecting the fact that public health is Qatar Foundation’s (QF) top priority.

Recognising that these steps will have a financial impact on its external SME retail tenants, QF has now acted swiftly to ensure that these businesses will not be required to pay any rent from this month until the end of August 2020.

“Unprecedented times and challenges such as those the world is currently facing call for resilience, togetherness, and decisive action,” said Machaille Hassan Al Naimi, President of Community Development, QF.

“QF has always been committed to supporting the economic development of Qatar, and this commitment is being further evidenced by the actions we have now taken to help our external SME retail tenants who would otherwise be adversely affected by the necessary measures we have implemented to safeguard people’s health and wellbeing.

“These businesses are a valued element of the Qatar Foundation community, and of Qatar’s economy as a whole. Through waiving rental payments for the next six months, we are demonstrating that we are determined to help them weather this extremely difficult time, and to contribute to the economic resilience of our nation – because Qatar Foundation will always be, and always do, what Qatar requires.” In addition to the rental waiver, QF is also looking at solutions to support its other commercial partners that have been adversely affected by the COVID-19 situation.

 

الدوحة ـ الشرق

أعفت مؤسسة قطر جميع مستأجري محلات البيع بالتجزئة التابعة للشركات الصغيرة والمتوسطة والمتعاقدة معها من دفع الإيجار لمدة ستة أشهر مقبلة، لدعمهم في مواجهة التحديات العالمية التي يفرضها فيروس كورونا (كوفيد-19).

تأتي هذه الخطوة استكمالًا للإجراءات التي اتخذتها المؤسسة من أجل ضمان صحة وسلامة مجتمعها من طلاب وأعضاء هيئة التدريس والموظفين والزوّار وجميع أفراد المجتمع، والتي تضمنت إغلاق كافة المرافق العامة في المدينة التعليمية وتعليق البرامج والأنشطة لمدّة مؤقتة وإلغاء الفعاليات التي كان من المقرر عقدها، ما يعكس الأهمية القصوى التي توليها المؤسسة للصحة العامة.

وانطلاقًا من إدراك المؤسسة لأهمية هذه الخطوة وتأثيرها المالي على جميع مستأجري محلات البيع بالتجزئة التابعة للشركات الصغيرة والمتوسطة، فقد حرصت المؤسسة بشكل فوري على عدم المطالبة بالإيجارات وذلك اعتبارًا من هذا الشهر (مارس الحالي)، لغاية نهاية أغسطس 2020.

قالت مشاعل حسن النعيمي، رئيس تنمية المجتمع في مؤسسة قطر:” إن التحديات غير المسبوقة التي يواجهها العالم في الوقت الحالي تدعونا إلى تعزيز المرونة والتكاتف واتخاذ الإجراءات الحاسمة”.

وأضافت: “لطالما التزمت مؤسسة قطر بدعم التنمية الاقتصادية في دولة قطر، وتجلّى هذا الالتزام في الإجراءات التي اتخذناها لمساندة جميع مستأجري محلات البيع بالتجزئة التابعة للشركات الصغيرة والمتوسطة والمتعاقدة مع مؤسسة قطر الذين كانوا سيتأثرون بشكل غير إيجابي، جرّاء التدابير الضرورية والاحترازية التي قمنا باتخاذها من أجل حماية صحة وسلامة المجتمع”.

تابعت: تعدّ علاقتنا مع جميع مستأجري محلات البيع بالتجزئة التابعة للشركات الصغيرة والمتوسطة والمتعاقدة مع مؤسسة قطر، عاملا مهما في مجتمع المؤسسة وللاقتصاد الوطني. من خلال إعفائهم من دفع الإيجارات لمدّة ستة أشهر مقبلة، نكون قد أكدنا عزمنا على تقديم كل الدعم لتجاوز هذه المرحلة الصعبة، تكريسا لمساهمتنا في تعزيز مرونة الاقتصاد القطري، لأن مؤسسة قطر ستكون دائما، وستفعل دوما، ما ينسجم مع المتطلبات الوطنية”.

كذلك، فإن مؤسسة قطر تعمل على البحث في سبل مساعدة شركائها التجاريين الآخرين الذين تأثروا سلبياً بالحالة الراهنة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X