additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

Qatar Charity distributes 900 health kits to workers in Lusail

«قطر الخيرية» توزع 900 حقيبة صحية على العمال في لوسيل

 

QNA/Doha

*Efforts aim to limit spread of Covid-19

Qatar Charity (QC), in co-operation with the Ministry of Administrative Development, Labour and Social Affairs and the Ministry of Health, distributed health kits to 900 workers in the Lusail area as a part of QC’s awareness efforts to limit the spread of the coronavirus (Covid-19) and try to control and reduce infections.

The health kits were distributed in the presence of a number of officials of the Ministry of Administrative Development, QC and a number of volunteers.

Director of the General Inspection Department at the Ministry of Administrative Development, Labour and Social Affairs Fahad Zafer al-Dosari said that these efforts reflect the awareness already being created and provides guidance to establishments in Qatar in co-operation with the Ministry of Interior, the Ministry of Public Health and QC.

He added that there have also been major efforts to sterilise workers’ accommodations and facilitate medical examination procedures, raise awareness and guidance at work sites and headquarters of facilities subject to the labour law and establishments in general.

Director of the Local Development Department of QC Jassim Mohamed al-Emadi stressed that the campaign targeted the largest number of workers, as it started from the Azab (farm) compounds and then the workers housing and construction sites. Some 10,000 health kits were distributed to workers in different regions during the previous period, while those distributed on Monday were to 900 workers in the Lusail area and 2,400 kits to workers in other regions.

He pointed out that the health kits contain educational publications in seven languages that include the most important educational guidelines. These were distributed to workers of all nationalities and languages with the aim of raising awareness of how to deal with the coronavirus and to preserve their safety and the safety of society, in addition to the requirements of personal and preventive hygiene. He stressed that QC is carrying out this mission as part of its national duty and responsibility towards society.

Director of the Labour Relations Department at the Ministry of Administrative Development Abdullah al-Dosari explained that the workers are a key part of Qatar in view of their role in the development and reconstruction of the country, stressing the importance of increasing their health awareness and care as sons of this country.

 

في إطار تواصل جهود «قطر الخيرية» التوعوية للمساهمة في جهود الحد من انتشار فيروس كورونا (كوفيدـ19) ومحاولة السيطرة عليه وتقليل الإصابات به، قامت بالتعاون مع وزارة التنمية الإدارية والعمل والشؤون الاجتماعية، ووزارة الصحة، بتوزيع حقائب صحية على 900 عامل في منطقة لوسيل، بحضور عدد من مسؤولي وزارة التنمية الإدارية والعمل والشؤون الاجتماعية و»قطر الخيرية» وناشطين على شبكات التواصل الاجتماعي وإعلاميين، إلى جانب عدد من المتطوعين.

وقال السيد فهد ظافر الدوسري مدير إدارة التفتيش العامة بوزارة التنمية الإدارية والعمل والشؤون الاجتماعية: «إن هذه الجهود تعكس ما يتم بالفعل من توعية وتقديم الإرشادات للمنشآت بقطر، بالتعاون مع وزارتي الداخلية والصحة العامة و»قطر الخيرية»، كما كانت هناك جهود كبيرة تتمثل في تعقيم مساكن العمال وتسهيل إجراءات الفحص الطبي والتوعية والإرشاد في مواقع العمل ومقار المنشآت الخاضعة لقانون العمل والمنشآت بشكل عام»، موجهاً شكره لـ «قطر الخيرية» على دعمها اللامحدود وتعاونها مع الوزارة ومتابعة كل ما يخص العمالة.

استمرار الحملة

من جهته أكد السيد جاسم محمد العمادي مدير إدارة التنمية المحلية بـ «قطر الخيرية» استمرار الحملة التي يتم تنفيذها بالتعاون مع عدد من مؤسسات الدولة، مشيراً إلى أن الحملة تستهدف أكبر عدد من العمال، حيث بدأت من مجمعات العزب ثم سكن العمال ومواقع الانشاءات، وقدتم توزيع 10 آلاف حقيبة صحية على العمال في مناطق مختلفة خلال الفترة السابقة، فيما تم اليوم (أمس) توزيع الحقائب على 900 عامل في منطقة لوسيل و2400 حقيبة على العمال في مناطق أخرى.

وقال العمادي إن الحقيبة الصحية تحتوي على منشورات توعوية بسبع لغات تتضمن أبرز الإرشادات التوعوية، وتمّ توزيعها على العمال على اختلاف جنسياتهم ولغاتهم، بهدف خلق وعي صحي ومعرفي في كيفية التعامل مع هذا الفيروس للحفاظ على سلامتهم وسلامة المجتمع، إضافة إلى مستلزمات النظافة الشخصية والوقائية، مؤكداً أن ما تقوم به «قطر الخيرية» يأتي من منطلق واجبها الوطني ومسؤوليتها تجاه المجتمع.

رعاية وتوعية

من جانبه اعتبر السيد عبدالله الدوسري مدير إدارة علاقات العمل بوزارة التنمية الإدارية والعمل والشؤون الاجتماعية، أن العمال جزء من الدولة وجزء أساسي نسبة لدورهم الذي يقومون به في تنمية وإعمار الدولة، مؤكداً أهمية توعيتهم صحياً ورعايتهم كأبناء هذه الدولة. وقدم شكره لـ «قطر الخيرية» وقال إنها كانت الداعم الرئيسي في توعية العمال حفاظاً على صحتهم وسلامتهم منذ بدء الأزمة.

بدوره عبر المهندس محمد سلفيتي من شركة الجابر، التي استفاد عمالها من الحقائب الصحية، عن شكره وتقديره لكل قطاعات الدولة ولـ «قطر الخيرية» على اهتمامها بالعمال وصحتهم والجهود الكبيرة التي تبذلها في توعية العمال بكيفية التعامل مع فيروس كورونا وكيفية انتشاره، وكذلك دعمهما المستمر لهذه الفئة مما ينعكس بشكل إيجابي على حالة العمال النفسية ومدهم بالطاقة الإيجابية، منوهاً بالدعم الكامل لإدارة الشركة العليا برئاسة محمد سلطان الجابر لعمل اللازم دون أي تقاعس من أي طرف للحفاظ على صحة العمالة ونشر الوعي الكامل للوقاية من انتشار العدوى بفيروس كورونا.

تكاتف الجهود

من جهته قال الإعلامي عقيل الجناحي إننا نحتاج إلى تكاتف الجهود في توعية الناس بخطورة هذا الفيروس وكيفية انتشاره وطرق الوقاية منه، وإرشادهم إلى كيفية الالتزام بالتوجيهات والإرشادات الوقائية والدعوة للبقاء في المنازل حتى نصل جميعاً إلى بر الأمان، مشيراً إلى أن وسائل التواصل الاجتماعي تلعب دوراً مهماً في توعية أفراد المجتمع. وأشاد الجناحي بجهود «قطر الخيرية» في مختلف المجالات، وقال إن جهودها التي تستهدف العمال تشمل التوعية وتقديم المواد الوقائية اللازمة. أما الإعلامي حسن الساعي فقد أشار إلى أهمية هذه المبادرة والزيارات الميدانية لمواقع العمال وسكنهم لتوعيتهم وتقديم الإرشادات الوقائية لهم بخصوص الفيروس وكيفية انتشاره، وقال إن مثل هذه المبادرات ستزيد وعيهم وبالتالي سيقومون بنشر هذا الوعي بين زملائهم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button