💰 Business

Qatar Airways carried over 100,000 passengers in seven days

القطرية تنقل أكثر من 100 ألف مسافر خلال سبعة أيام

 

The Peninsula

Doh: Qatar Airways is continuing to keeping the skies open and getting as many people home as it possibly can in these challenging times. The multiple award-winning airline has flown over 100,000 passengers in the last seven days.

“Qatar Airways has flown more than 100,000 passengers home in the last seven days while 72 percent of passengers carried on 24 March were nationals flying to their country of origin,” said Qatar Airways in a statement yesterday.

“Our state-of-the-art aircraft with their advanced air filter systems, combined with strict bio-security screening of our staff mean that it can continue operating a significant number of flights to reunite stranded passengers with their loved ones,” it said.

Figures for the last seven days show load factors of over 80 percent for flights to the UK, France and Germany, with a fall to 36 percent for outbound services from those countries, illustrating the demand for homeward travel.

“Our commitment to getting people home stepped up on March 24 with 10,000 extra seats added to its network; provision of charter services to Europe and the US from Asia; addition of extra flights to Paris, Perth and Dublin from Doha and upgrading services to Frankfurt, London Heathrow and Perth with the addition of the Airbus A380 on those routes,” said Qatar Airways.

“Working with embassies around the world, the airline has operated one-off services from destinations such as Phnom Penh, Denpasar, Manila and Kuala Lumpur to Europe. More than 5,000 passengers were flown home by these services over the last week, a number that is expected to more than triple over the next week. 

Qatar Airways is currently operating flights to 75 destinations, though this number may reduce as nations introduce tighter restrictions, said the airline.

 

تواصل الخطوط الجوية القطرية مساعيها الحثيثة لتمكين المسافرين من العودة إلى بلدانهم في هذه الأوقات العصيبة، وتسيّر الخطوط الجوية القطرية رحلاتها حالياً إلى عدد كبير من الوجهات بفضل الأنظمة المتطورة لتنقية الهواء في طائراتها الحديثة، والفحوصات الحرارية لموظفيها في المطار، مما ساهم في جمع شمل الآلاف من المسافرين مع عائلاتهم، وكثفت الناقلة القطرية من جهودها في 24 مارس لتمكين المسافرين من العودة إلى بلدانهم، حيث أتاحت 10 آلاف مقعد إضافي على شبكة وجهاتها العالمية وتشغيل رحلات خاصة من آسيا إلى أوروبا والولايات المتحدة الأمريكية.وزيادة عدد الرحلات من الدوحة إلى باريس وبيرث ودبلن وتسيير طائرات ذات سعة أكبر – إيرباص A380 – على رحلاتها إلى فرانكفورت ولندن هيثرو وبيرث.

وأظهرت البيانات أن الرحلات المتجهة إلى المملكة المتحدة وفرنسا وألمانيا سجلت نسبة إشغال زادت عن 80 بالمائة خلال الأيام السبعة الماضية، بينما انخفضت نسبة إشغال المقاعد المغادرة من هذه الوجهات إلى 36 بالمئة، مما يشير إلى ازدياد طلب المسافرين على العودة إلى بلدانهم.

وعاد أكثر من 100 ألف مسافر إلى أوطانهم على رحلات الخطوط الجوية القطرية خلال الأيام السبعة الماضية، مع نسبة 72 بالمائة من المسافرين في 24 مارس كانوا من الرعايا المتجهين إلى بلدانهم.

وبالتنسيق مع السفارات حول العالم، سيّرت الخطوط الجوية القطرية رحلات استثنائية إلى أوروبا من عدد من الوجهات، مثل بنوم بنه، ودنبسار- بالي، ومانيلا وكوالالمبور. وعاد أكثر من خمسة آلاف مسافر إلى بلدانهم على متن هذه الرحلات الأسبوع الماضي. ومن المتوقع لهذا الرقم أن يتضاعف إلى أكثر من ثلاث مرات خلال الأسبوع القادم. وتسيّر الخطوط الجوية القطرية حالياً رحلاتها إلى 75 وجهة عالمية، ولكن قد ينخفض هذا الرقم مع إعلان المزيد من الحكومات العالمية قيوداً على دخول أراضيها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close