Health🦠Coronavirus

Promising results for a French drug to treat Coronavirus .. Manufacturing company is ready to Produce millions of doses

نتائج مبشرة لدواء فرنسي لعلاج فيروس كورونا.. والشركة المنتجة مستعدة لانتاج ملايين الجرعات

 

  • Sanofi said it was ready to offer France millions of doses of Plaquenil
  • Several experts called for caution in the absence of further studies

A leading French pharmaceutical company said it could potentially treat 300,000 COVID-19 patients with the anti-malarial drug Plaquenil after what it described as “promising” test results.

Sanofi said it was ready to offer France millions of doses of Plaquenil, a spokesperson for the laboratory told AFP, adding that the group was ready to work with French health authorities “to confirm these results.”

The study on 24 patients with coronavirus using Plaquenil, a hydroxychloroquine molecule, which has also been used for decades for the treatment of autoimmune diseases like lupus or rheumatoid arthritis.

Six days after the start of taking Plaquenil, the virus had disappeared in three-quarters of those treated, said Professor Didier Raoult, who is director of the Institut Hospitalo-Universitaire de Marseille.

The French government said the clinical trials were “promising” and would be extended to more patients.

These new clinical trials “will be carried out with a team independent from Professor (Didier) Raoult”, said spokeswoman Sibeth Ndiaye after a Council of Ministers, stressing that at this stage there was “no scientific evidence” that this treatment works.

Several experts called for caution in the absence of further studies due to the dangers of side effects.

“I have taken note of the results and have given the authorization so that a larger trial by other teams can be initiated as soon as possible on a larger number of patients,” said Minister of Health Olivier Veran.

 

أعلنت  مجموعة  أدوية فرنسية أن دواء تنتجه ويستخدم في علاج المصابين بالملاريا، برهن عن  “نتائج واعدة” في معالجة مصابي فيروس كورونا (كوفيد – 19).

وأجرت مجوعة “سانوفي” الدوائية الفرنسية دراسة على عقار “بلاكنيل”، المضادّ للملاريا الذي تنتجه  وجاءت نتائجه مبشرة للغاية في علاج المصابين بفيروس كورونا  حسبما أوضحت الشركة على لسان المتحدث باسمها لوكالة فرانس برس مشدّداً في الوقت نفسه على أنّ المجموعة الدوائية مستعدّة للتعاون مع السلطات الفرنسية “لتأكيد هذه النتائج

وقالت  مجوعة “سانوفي” الدوائية الفرنسية الثلاثاء أنّها أنه في ضوء النتائج المشجعة للدراسة التي أجرتها على هذا الدواء فإنها مستعدة لأن تقدّم للسلطات الفرنسية ملايين الجرعات من عقار  “بلاكنيل”،  مشيرة إلى أنّ هذه الكميّة كافية لمعالجة 300 ألف مريض محتمل. 

و”بلاكنيل” هو عقار مكوّن من جزيئات “هيدروكسي كلوروكين” ويستخدم منذ عقود في معالجة الملا ريا وأمراض المناعة الذاتية مثل الذئبة والتهاب المفاصل.

و أجرى  البروفسور ديدييه راوول، مدير المعهد الاستشفائي الجامعي في مرسيليا أجرى تجربة سريرية على 24 مريضاً بفيروس كورونا المستجدّ، أظهرت أنّ هذا العقار يمكن أن يُساهم في القضاء على فيروس كورونا المستجدّ فقد اختفى الفيروس من أجسام ثلاثة أرباع هؤلاء بعد ستّة أيام على بدء تناولهم العقار.

وكانت المتحدّثة باسم الحكومة الفرنسية سيبيث ندياي قالت في وقت سابق إنّ هذه التجربة السريرية “واعدة” وسيتم إجراء المزيد منها على عدد أكبر من المرضى.

وقالت المتحدثة الفرنسية  إنّ التجارب السريرية المقبلة ستجري مع فريق مستقلّ عن البروفسور (ديدييه) راوول”، مشدّدة في الوقت نفسه على أنّه في هذه المرحلة “ليس لدينا أيّ دليل علمي” على أنّ هذا العلاج فعّال.

من جهته أكد  وزير الصحّة أوليفييه فيران خلال مؤتمر صحافي عبر الهاتف انه اطلع  على النتائج وأعطى  الإذن لكي تُجري فرق أخرى، في أسرع وقت، تجربة أشمل على عدد أكبر من المرضى معربا عن  أمله في أن “تؤكّد هذه التجارب الجديدة النتائج المثيرة للاهتمام التي حصل عليها البروفسور راوول، مشدّدا في الوقت ذاته  على الأهمية المطلقة لأن يكون أي قرار يتّصل بسياسة عامة في مجال الصحّة مبنياً على بيانات علمية موثوقاً بها وعمليات تحقّق لا لُبس فيها”.

ويدعو العديد من الخبراء  إلى توخّي الحذر في غياب المزيد من الدراسات ويحذّرون من الآثار الجانبية الخطيرة المحتملة، ولا سيّما في حالات الجرعات الزائدة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close