Technology

Ooredoo offers free bandwidth upgrade for school and university

«ooredoo» تقدم سرعات مجانية إضافية للمدارس والجامعات

 

The Peninsula

Ooredoo, the region’s leading enabler of digital business innovation, has announced that it will increase the bandwidth allowance for free for all of Qatar’s school and university customers for the rest of the 2020 term, to foster e-learning during the outbreak of COVID-19 coronavirus.

From yesterday, all of Ooredoo’s educational customers can receive free bandwidth upgrade until June 2020. As a result, educators, students, and researchers can find continued access to e-learning without any disruption.

Educational customers will need to contact their account managers or 8008000 to request for the free bandwidth upgrade. 

Sabah Rabiah Al Kuwari, PR Director, Ooredoo, said: “In line with our commitment to enriching people’s digital lives, in this time of need, we are increasing for free the bandwidth allowance for all of our educational customers. As a result, educators will be able to offer more online courses, students will be able to collaborate with one another using mobile devices, and researchers can remotely access leading journals.” This announcement is in line with Ooredoo’s digital transformation partnership with the Ministry of Education and Higher Education. Ooredoo is connecting teachers, students, parents, and educational leaders to unlock unique learning opportunities and enhance student performance.

Al Kuwari added: “While schools and universities may be physically closed, connected education opens up a wide range of opportunities to continue learning as usual using the power of connectivity. Our ultra-fast Ooredoo Supernet provides the foundation for connected learning that can continue to foster new levels of learning experiences even after the COVID-19 coronavirus.”

Business customers can leverage the Ooredoo Advantage, making Ooredoo “Best for Business,” thanks to its breadth and depth of talent, best fixed and mobile networks, broadest portfolio of ICT services and solutions, and trusted partner for 60 years.

 

أعلنت «ooredoo» عن تعزيز سرعات باقات الإنترنت للمدارس والجامعات بدون أي تكلفة إضافية، وحتى نهاية الفصل الدراسي الحالي، ويأتي هذا القرار دعماً من الشركة لعملية التعليم عن بُعد، والتي يتم اللجوء إليها في ظل الجهود لمكافحة فيروس كورونا «كوفيد-19».

وسيحصل جميع عملاء «ooredoo» من الجهات الأكاديمية والتعليمية على سرعات إضافية مجاناً حتى شهر يونيو 2020، وعليه، سيتمكن الكادر التدريسي والباحثون والطلبة من مواصلة عملية التعليم عن بُعد دون انقطاع وبسرعة عالية.

ويمكن للعملاء في المؤسسات الأكاديمية والتعليمية طلب تعزيز سرعة الباقات عبر التواصل مع مدير الحساب في «ooredoo»، أو الاتصال بالرقم المجاني 8008000.

وحول هذه المبادرة، قال صباح ربيعة الكواري مدير إدارة العلاقات العامة في «ooredoo قطر»: «حرصاً منا على إثراء حياة العملاء الرقمية، لا سيما في ظل الظروف الحالية، حرصنا على زيادة سرعات الإنترنت لجميع عملائنا في المؤسسات الأكاديمية والتعليمية، وبذلك، سيتمكن المدرسون من تحميل مزيد من الدروس والمحاضرات عبر الإنترنت، كما سيتمكن الطلبة من التعاون فيما بينهم باستخدام الأجهزة الجوالة، فيما سيتسنى للباحثين الاطلاع على أهم الأبحاث عن بُعد».

شراكة

وتأتي هذه الخطوة ضمن إطار الشراكة الرقمية بين «ooredoo» ووزارة التعليم والتعليم العالي، لتقديم خدمات الاتصال للمدرسين والطلبة والشركاء وغيرهم، للاستفادة من الفرص المتاحة للتعلم وتحسين أداء الطلبة.

وأضاف الكواري قائلاً: «فمع إغلاق المدارس والجامعات كإجراء احترازي، فإن التعليم عن بُعد يتيح العديد من الفرص لمواصلة التعلم كالمعتاد باستخدام قوة الاتصالات، إذ إن شبكة سوبرنت فائقة السرعة من «ooredoo» توفر أسساً متينة لعملية التعليم عن بُعد، والتي تهدف إلى تقديم تجربة تعليمية جديدة تتماشى مع الظروف الحالية».

ويمكن لعملاء «ooredoo» من الشركات الاستفادة من مزايا «ooredoo»، التي تجعل من «ooredoo» الشركة الأفضل بالنسبة للشركات بفضل المواهب الكثيرة التي توظفها، إلى جانب ما توفره من أفضل الشبكات الثابتة والجوالة، وأوسع مجموعة من خدمات وحلول الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات، إضافة إلى كونها الشريك الموثوق به منذ أكثر من 60 عاماً.

Ooredoo offers free bandwidth upgrade for school and university
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X