👮‍♂️ Government🦠Coronavirus

Ministry: 3 years in jail and QR200,000 fine for rooftop group prayers

الوزارة: الحبس لمدة ٣ سنوات وغرامة ٢٠٠,٠٠٠ ريال قطري لأداء صلاة الجماعة على أسطح المنازل

 

QNA – Doha

The Ministry of the Interior renewed its warning against any form of public gathering in Qatar in a new message, reminding the public of the three-year jail term and the QR200,000 fine the offence carries.

The ministry emphasised that gatherings in public places and group prayers, even on courtyards of mosques, inside buildings or rooftops, are banned.

Gatherings at beaches, squares and in front of restaurants and cafeterias are also banned, the ministry added.

On March 21, Qatar banned all forms of gatherings in public places such as the Corniche, parks, beaches and at private events.

The move was part of the efforts to limit the spread of the coronavirus (COVID-19) to ensure safety of citizens and residents.

 

الدوحة – قنا

جددت وزارة الداخلية التحذير من أي تجمعات في الأماكن العامة ومنها إقامة صلاة الجماعة في الساحات أو أسطح المنازل أو العمارات وذلك في إطار الإجراءات الاحترازية والوقائية من فيروس كورونا (كوفيد-19).

وقالت الوزارة في رسالة توعوية جديدة “تمنع التجمعات في الشواطئ والساحات وأمام المطاعم والكافتيريات، كما تمنع إقامة صلاة الجماعة في ساحات المساجد أو أسطح المنازل أو العمارات أو أي ساحات أخرى حفاظاً على سلامتكم”.

ونبّهت الوزارة إلى أن من يخالف ذلك يعرض نفسه لعقوبات الحبس مدة لا تتجاوز ثلاث سنوات وغرامة لا تزيد على 200 ألف ريال أو بإحدى هاتين العقوبتين.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close