💉 Health🦠Coronavirus

Kahramaa joins battle against coronavirus

«كهرماء» تشارك في حملة مكافحة فيروس كورونا

 

With fresh cases of coronavirus (Covid-19) being reported, the Qatar General Electricity and Water Corporation (Kahramaa) has taken a number of precautionary measures to prevent the spread of the virus.

This is within the framework of its corporate social responsibility and keenness to provide a healthy and safe environment for employees and customers, a statement by Kahramaa said.

“Directions been issued and urgent measures adopted in order to prevent the spread of Covid-19. The use of biometric devices in all locations have been suspended in order to prevent the transmission of the virus. Besides, a committee is closely monitoring the situation inside the Corporation,” the statement said.

Kahramaa has published health guidelines and tips and urged employees along with contractors and workers of various companies to follow the highest standards of health to limit the spread of Covid-19.

These are in addition to Kahramaa’s intensive campaign for its employees to raise awareness and issuing health guidelines and practices. The guidelines highlight the necessity of washing hands with soap and water or using hand sanitisers, avoiding touching the nose, eyes, and mouth with unclean hands, covering the mouth when coughing or sneezing and properly disposing of the used masks. It has asked all to avoid close contact with anyone who has symptoms of respiratory disease, not to travel to countries where the virus has spread and to consult a health centre or hospital if any of the Covid-19 symptoms appear.

Kahramaa also launched an awareness campaign through its platforms on social media for all groups of society about Covid-19 and ways to prevent it. Kahramaa is keen to follow and apply the highest health, safety and security standards in all its locations and activities and operations in accordance with its commitment to achieving the goal of ensuring a safe and healthy work environment. It is worth noting that Kahramaa has a proven track record in the field of health and safety.

اتخذت المؤسسة العامة القطرية للكهرباء والماء «كهرماء» عدداً من التدابير والإجراءات الاحترازية للوقاية من فيروس كورونا 2019 (كوفيد – 19) والحد من انتشاره، وذلك في إطار مسؤوليتها المجتمعية، وحرصها على توفير بيئة عمل صحية وآمنة لموظفيها وجميع المتعاملين معها.

اتخذت اللجنة العليا لمتابعة الوضع الصحي المشكّلة من الإدارات المعنية بكهرماء، برئاسة سعادة رئيس المؤسسة عدداً من الإجراءات العاجلة للوقاية من الفيروس، والحد من انتشاره، منها وقف العمل بأجهزة القارئات البيومترية الخاصة بتسجيل حضور الموظفين وانصرافهم باستخدام بصمة الأصبع بجميع المواقع، وتطبيق استخدام بطاقات العمل المؤسسية كبديل للبصمة، وذلك في سبيل العمل على وقف أي مصدر لنقل العدوى، كما طبقت المؤسسة نموذج إقرار صحي للزوار كأحد التدابير الاحترازية اللازمة للحفاظ على الصحة العامة وحماية موظفي وزوار المؤسسة من التعرض للعدوى، هذا وتستمر اللجنة في متابعة الوضع التشغيلي للمرافق والمشاريع الرئيسية بالمؤسسة، واتخاذ جميع الإجراءات الكفيلة بالوقاية من الفيروس والحد من انتشاره، والتغلب على آثاره إن وجدت.

إجراءات

في الوقت ذاته تتخذ «كهرماء» العديد من الإجراءات الوقائية والاحترازية للحفاظ على صحة وسلامة موظفيها وعملائها وجميع المتعاملين معها، إلى جانب نشر الإرشادات والنصائح الصحية، والحث على الالتزام بها في مختلف مباني ومرافق المؤسسة ومراكز خدمات المشتركين، وغيرها من المواقع، ومتابعة التزام المقاولين والشركات المتعاقدة معها باتباع أعلى معايير الصحة بما يضمن الوقاية من الفيروس، والحد من انتشاره، في ظل تفشيه عالمياً.

علاوة على ذلك أطلقت «كهرماء» حملة مكثفة لموظفيها للتوعية بالفيروس وطرق الوقاية منه، من خلال نشر الإرشادات والممارسات الصحية السليمة، ومنها ضرورة غسل اليدين بالماء والصابون، واستخدام معقمات اليدين، وتجنّب لمس الأنف والعينين والفم بأيدٍ غير نظيفة، وتغطية الفم عند السعال أو العطس، والتخلص من المحارم المستخدمة، وتجنّب الاتصال الوثيق مع أي شخص تظهر عليه أعراض أمراض الجهاز التنفسي، وعدم السفر إلى الدول التي تفشى فيها الفيروس، ومراجعة المركز الصحي أو المستشفى إذا ظهرت أي من أعراض الإصابة بالفيروس، وتفادي الاتصال بالآخرين، وغيرها من الإرشادات والنصائح ذات الصلة، كما تم إعداد ورش وجلسات توعية للموظفين، بالتنسيق بين الإدارات المعنية.

حملة

كما أطلقت «كهرماء» حملة توعوية من خلال منصاتها على وسائل التواصل الاجتماعي لجميع فئات المجتمع، للتعريف بالفيروس، وطرق الوقاية منه، من خلال نشر الإرشادات المتبعة للحد من انتقال العدوى، والمعتمدة من وزارة الصحة العامة ومنظمة الصحة العالمية، وذلك في إطار مسؤوليتها المجتمعية، وحرصها على المساهمة في الوقاية من الأمراض، ومساعدة أفراد المجتمع في الحفاظ على صحتهم، ومواجهة التحديات الصحية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X