World🦠Coronavirus

British Prime Minister tests positive for coronavirus

إصابة رئيس الوزراء البريطانى بفيروس كورونا

 

Reuters

London – British Prime Minister Boris Johnson has tested positive for coronavirus and is self isolating but will still lead the government’s response to the outbreak.

“Over the last 24 hours I have developed mild symptoms and tested positive for coronavirus,” Johnson said. “I am now self-isolating, but I will continue to lead the government’s response via video-conference as we fight this virus.” 

A Downing Street spokesman said Johnson, 55, experienced mild symptoms on Thursday – a day after he answered at the prime minister’s weekly question-and-answer session in the chamber of the House of Commons.

“The prime minister was tested for coronavirus on the personal advice of England’s Chief Medical Officer, Professor Chris Whitty,” the spokesman said.

“The test was carried out in No 10 by NHS staff and the result of the test was positive,” the spokesman said.

 

لندن، المملكة المتحدة (CNN)– أمر رئيس الوزراء البريطاني، بوريس جونسون، بإغلاق تام للبلاد لاحتواء انتشار فيروس كورونا الجديد (كوفيد-19)، يُمنع خلالها الخروج من المنازل لمدة 3 أسابيع.

ووصف جونسون، في خطاب له مساء الإثنين، الفيروس بأنه “أكبر تهديد” واجهته المملكة المتحدة منذ عقود، مُضيفا أنه يتعين على الناس في جميع أنحاء البلاد “البقاء في منازلهم” من أجل وقف نمو كوفيد-19، وحماية نظام الرعاية الصحية.

وقال جونسون: “بدون جهد وطني ضخم لوقف نمو هذا الفيروس، ستأتي لحظة لا يمكن فيها لأي خدمة صحية في العالم أن تتكيف (مع الظروف)… لن يكون هناك ما يكفي من أجهزة التهوية، أسرة العناية المركزة الكافية، الأطباء والممرضات”.

وأشار رئيس وزراء بريطانيا إلى أنه سيُسمح للناس بمغادرة منازلهم لأغراض محدودة، هي: “التسوق للحصول على الضروريات الأساسية، في حالات نادرة بقدر الإمكان؛ شكل واحد من التمارين يوميًا – على سبيل المثال الجري أو المشي أو الدراجة – بمفردك أو مع أفراد أسرتك”.

إضافة إلى شراء الاحتياجات الطبية، لتقديم الرعاية أو لمساعدة شخص ضعيف؛ والحركة من وإلى العمل، لكن فقط عندما يكون ذلك ضروريًا للغاية ولا يمكن القيام به من المنزل، حسب قوله.

وحذر جونسون أنه: “إذا لم تُتبع القواعد، فإن الشرطة ستكون لها السلطات لتطبيقها، بما في ذلك الغرامات وتفريق التجمعات” بالقوة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close