🐎Various

Annual festival of Purebred Arabian Camel 2019-20 season cancelled

إلغاء المهرجان السنوي للهجن العربية الأصيلة  للموسم ٢٠-٢٠١٩

 

QNA

The Camel Racing Organizing Committee has announced the cancellation of the annual festival of  Purebred Arabian Camel on the sword of Amir H H Sheikh Tamim bin Hamad Al Thani, and final Qatar festival of the end of camel races for the season (2019-2020).

The festival of  H H the Amir was scheduled to take place from April 4 for 12 days, after which the Qatar Challenge Festival will be held at the end of the season’s races at the end of April.

The Committee said, in a statement  posted on its official website, that the decision to cancel the festivals of H H the Amir and the challenge of Qatar came within the framework of the great efforts of the State to combat the spread of coronavirus (COVID-19) and in implementation of the decision of  

H E the Prime Minister and the Minister of the Interior to impose precautionary measures, including banning gatherings in  public places.

The Committee decided to prevent all forms of gatherings in the vicinity of the camel race fields, from today until further notice, in order to preserve the lives of citizens and residents. 

Hamad Mubarak Al Shahwani, Director of Administrative Affairs of the Organizing Committee for Camel Racing, described the decision to cancel the rest of the festivals and end the sports season races, as  natural  since it is in line with the general policies to preserve the safety of all.

 

الدوحة – قنا:

أعلنت اللجنة المنظمة لسباق الهجن إلغاء المهرجان السنوي للهجن العربية الأصيلة على سيف حضرة صاحب السمو الشيخ تميم بن حمد آل ثاني أمير البلاد المفدى، ومهرجان تحدي قطر الختامي وانتهاء سباقات الهجن للموسم (2019 – 2020).

وكان من المقرر أن يقام مهرجان سمو الأمير المفدى في الرابع من أبريل المقبل ولمدة 12 يوما، على أن يقام بعدها مهرجان تحدي قطر ختام سباقات الموسم في أواخر نفس الشهر.

وقالت اللجنة، في بيان نشرته على موقعها الرسمي، إن قرار إلغاء مهرجاني سمو الأمير المفدى وتحدي قطر جاء في إطار جهود الدولة الكبيرة لمكافحة انتشار فيروس كورونا (كوفيد-19) وتنفيذا لقرار رئيس مجلس الوزراء ووزير الداخلية الخاص بفرض إجراءات احترازية ومنها حظر التجمعات في الأماكن العامة.

وأوضح البيان أن اللجنة قررت منع كافة أشكال التجمعات في محيط منطقة ميادين سباق الهجن، وذلك اعتبارا من اليوم وحتى إشعار آخر، وذلك للحفاظ على أرواح المواطنين والمقيمين.

بدوره، وصف السيد حمد مبارك الشهواني مدير الشؤون الإدارية باللجنة المنظمة لسباق الهجن قرار إلغاء بقية المهرجانات وإنهاء سباقات الموسم الرياضي (2019-2020)، بالأمر الطبيعي خاصة أنه يتماشى مع السياسات العامة للمحافظة على سلامة الجميع.

وقال الشهواني، في تصريح صحفي، إن ما يهم اللجنة في المقام الأول هو صحة جميع من يرتبط برياضة التراث الأولى في قطر سواء من ملاك أو مضمرين أو مشرفين أو منظمين أو أطباء بيطريين أو عمال خاصة أن هناك عددا كبيرا من المشاركين من خارج قطر.

ورأى أنه لا يمكن إقامة المهرجان السنوي للهجن العربية الأصيلة على سيف حضرة صاحب السمو الشيخ تميم بن حمد آل ثاني أمير البلاد المفدى في مثل هذه الأجواء خاصة أن هناك أعدادا كبيرة تقدر بالآلاف تشارك في منافسات المهرجان الذي يعد الأكبر على مستوى منطقة دول الخليج.

وأوضح الشهواني أن اللجنة كانت جاهزة تماما لانطلاق منافسات المهرجان في أي وقت، وقامت بجميع الإجراءات التنظيمية والإدارية، وكذلك الإجراءات الوقائية الطبية مثل تعقيم كافة الأماكن الخاصة باللجنة والمضمار والقاعات وأماكن التسجيل، إلا أن الصحة العامة لكل المشاركين هي الأهم، معتبرا أن اللجنة لم يكن أمامها غير قرار إلغاء بقية منافسات الموسم وإنهائه مبكرا وذلك حفاظا على سلامة الجميع.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X