additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle

HIA regales passengers with ‘Summer in Qatar’ show

«حمد الدولي» يقدّم تجربة ترفيهية وثقافية للمسافرين ضمن فعاليات الصيف في قطر

A wide range of summer activities, entertainment, and live performances were launched at the Hamad International Airport (HIA) Wednesday, giving passengers an opportunity to experience Qatar’s rich hospitality and culture throughout the summer season.

Such offerings form part of the biggest ‘Summer in Qatar (SiQ)’ programme, organised in collaboration with Qatar National Tourism Council (QNTC), Qatar Airways and Qatar Duty Free (QDF).

The opening salvo, which showcased traditional music and roaming acts by performers dressed in colourful costumes, including stilt walkers and other unique characters, welcomed and greeted departing and arriving passengers.

“We are pleased to collaborate with QNTC, Qatar Airways and QDF to offer our passengers a diverse selection of summer activities across the airport. HIA is the gateway to the State of Qatar and it is important that we give passengers a chance to experience Qatar’s expanding entertainment and culture,” said HIA COO, Badr Mohamed al-Meer in a press statement.

“The plethora of SiQ activities at HIA are strategically located across the terminal to ensure all travellers get to enjoy and participate in the activities offered at the airport,” he noted.

Al-Meer added that passengers transferring for more than five hours have the opportunity to visit Qatar and experience more of its SiQ festivities through its stop over programme.

The celebration at the airport aims to promote Qatar’s SiQ offerings, including cultural excursions to world-class entertainment, positioning the country as a year-round global tourist destination.

Qatar’s state-of-the-art hub is expected to serve more than 7mn passengers this summer, between July and August. The second quarter of 2019 has been the busiest Q2 period for the airport so far, which is a testament to its growth, according to HIA.

“Most importantly, we hope it gives everyone transferring through HIA a taste of Qatar’s unparalleled hospitality and authentic experiences,” al-Meer added.

The airport’s Heritage Zone at Concourse B hosts a variety of activities such as calligraphy and henna tattoos for passengers to experience and learn more about the Qatari culture and hospitality.

This section also gathered prayer bead producers, basket weavers, and pearl jewellery makers who are showcasing their craft.

The festivities will also feature live performances such as the Horse Dances, a traditional dance performed in a horse-shaped box decorated with coloured cloth, beads and gold jewellery, as well as Funoon Bahria, Jalsat Tarab and Oud playing.

Meanwhile, children can learn yoga, kite and paper plane-making, among others, at a dedicated ‘Kids Zone’ at Concourse C, in addition to a giant painting wall to showcase their creativity.

QDF, the exclusive retailer at HIA, is offering up to 60% off to travellers when shopping from an extensive range of brands and products.

The summer activities across HIA’s terminal give the airport the opportunity to showcase its five-star facilities, Smart Airport technology, and its world-class shopping, dining and leisure experiences to passengers during this period.

“HIA is the first port of call for the majority of visitors, and is sometimes their sole experience of Qatar. As such, it is an important partner in enhancing the visitor experience, and we are pleased to work together to promote Qatar as a destination this summer and beyond,” QNTC’s chief marketing officer Rashed al-Qurese said.

“Home to a world class airline and award winning airport, there is much to experience in Qatar, and through this partnership we hope that more travellers will venture out and partake in all that Qatar has to offer,” he noted. “Through partnerships with multi-party stakeholders, QNTC works to further develop and enhance the tourism sector in Qatar.”

يحتفي مطار حمد الدولي، بالتعاون مع المجلس الوطني للسياحة، والخطوط الجوية القطرية، والسوق الحرة القطرية، بموسم «الصيف في قطر»، عبر برنامج حافل بالأنشطة والعروض المتنوعة التي يقدمها المطار للمسافرين العابرين، القادمين والمغادرين طوال فترة فصل الصيف، للتعرف على بعض جوانب الضيافة والتراث القطري الأصيل.

يستضيف المطار مجموعة من الأنشطة والفعاليات الترفيهية الموجهة للمسافرين، والتي تستهدف أيضاً الترويج للعروض والأنشطة المتنوعة التي يتضمنها برنامج «الصيف في قطر» هذا العام، وتشمل عروضاً ثقافية وترفيهية عالمية المستوى، من شأنها أن تعزز مكانة قطر كوجهة سياحية عالمية جاذبة للزوار على مدار السنة.

حركة

ومن المتوقع أن يشهد موسم السفر خلال شهري يوليو وأغسطس 2019 حركة مسافرين تصل إلى أكثر من 7 ملايين مسافر عبر مطار حمد الدولي، مواصلاً بذلك الزيادة في عدد المسافرين التي وصلت إلى أعلى مستوياتها خلال الربع الثاني من عام 2019.

قال المهندس بدر محمد المير الرئيس التنفيذي للعمليات في مطار حمد الدولي: «يسرنا أن نتعاون مع المجلس الوطني للسياحة، والخطوط الجوية القطرية، والسوق الحرة القطرية، في تقديم مجموعة متنوعة من الأنشطة والعروض الصيفية لمسافرينا في جميع أنحاء المطار. إن مطار حمد الدولي هو بوابة العالم إلى دولة قطر، وهنا يأتي دورنا في تقديم فرصة التعرف على الجوانب الترفيهية والثقافية التي تزخر بها البلاد».

تفاعل

وأضاف المير: «هناك العديد من الأنشطة التي يستضيفها المطار ضمن فعاليات «الصيف في قطر»، حيث رُوعي في توزيعها أن تغطي جميع أجزاء المطار حتى نضمن استمتاع جميع مسافرينا بهذه الأنشطة والتفاعل معها. كما تتاح للمسافرين الذين يقضون في المطار أكثر من خمس ساعات فرصة زيارة قطر والاستمتاع بالمزيد من فعاليات الصيف، من خلال برنامج فترة التوقف بين الرحلات. ونأمل أن يتيح ذلك لكل مسافرينا فرصة التعرف على عروض قطر السياحية ومستويات الضيافة الأصيلة والمتميزة».

تراث

وتتضمن فعاليات «الصيف في قطر» في مطار حمد الدولي منطقة التراث الواقعة في المنطقة B، والتي تقدم مجموعة متنوعة من الأنشطة التي تهدف إلى تعريف المسافرين بالتراث القطري الثقافي والضيافة القطرية الأصيلة. وقد أقيمت بالمنطقة خيمة تراثية تستعرض أنشطة خاصة بتعليم فن الخط العربي والرسم بالحناء. كما ستتاح للمسافرين أيضاً فرصة مشاهدة أصحاب الحرف اليدوية التقليدية وهم يزاولون حرفهم، مثل صانعي سبح الصلاة وصانعي سلال الخوص وصانعي مجوهرات اللؤلؤ. وتعزيزاً للتجربة الثقافية للمسافرين، تتضمن الفعاليات أيضاً عروضاً حية رائعة مثل «رقصات الأحصنة»، وهي رقصة تراثية يتم تقديمها عبر صندوق على شكل حصان تم تزيينه بقطعة من القماش الملون، وغير ذلك من الفعاليات، مثل الفنون البحرية وجلسات الطرب والعزف على العود.

أنشطة

ويخصص المطار منطقة للأطفال، وقد رُوعي في تصميمها أن تلبي احتياجات العائلات المسافرة بصحبة أطفالها من خلال الأنشطة والعروض الترفيهية التي تُقدَّم في المطار في المنطقة C. وسوف تقام أيضاً مجموعة من الأنشطة الملائمة للأطفال من جميع الأعمار، مثل يوجا الأطفال وصنع الطائرات الورقية، بالإضافة إلى حائط رسم كبير تم تخصيصه لعرض إبداعات الأطفال.

خصومات

كما يمكن أيضاً لمسافري مطار حمد الدولي الاستمتاع بخصومات تصل إلى 60 % من مشترياتهم عند التسوق في مختلف محلات السوق الحرة القطرية، والتي تتضمن مجموعة واسعة من العلامات التجارية والمنتجات المفضلة.

تعاون

من جهته قال راشد القريصي رئيس قطاع التسويق بالمجلس الوطني للسياحة: «إننا سعداء بالتعاون مع مطار حمد الدولي لتعزيز مكانة قطر كوجهة سياحية خلال موسم «الصيف في قطر». حيث يعتبر مطار حمد الدولي أحد أهم الشركاء الرئيسيين في تعزيز تجربة السائح، وهو أول ما يستقبل الزوار، ويعد أول تجاربهم السياحية فيها، كما يعتبر أحياناً أخرى التجربة السياحية الوحيدة لهم. وتتميز قطر بوجود إحدى أفضل شركات الطيران والمطارات حول العالم، مما يضيف لتجربة الزائر السياحية. ويستمر المجلس الوطني للسياحة في تعزيز شراكاته مع الشركاء من القطاعين الحكومي والخاص في سبيل تطوير التجارب والعروض السياحية التي من شأنها تطوير القطاع السياحي بشكل عام».

لتعريف مسافري «الترانزيت» بالمهرجانات الترفيهية والثقافية

تدشين مكتب المعلومات الترويجي السياحي في «حمد الدولي»

أكد خالد الجميلي -من المجلس الوطني للسياحة- في تصريح له أمس -على هامش تدشين مكتب الاستعلامات والمعلومات الترويجي الخاص بمهرجان الصيف في قطر في مطار حمد الدولي- أن هذا التدشين سيسهم بتعريف مسافري الترانزيت الذين ينتظرون في المطار لمدة طويلة بالفعاليات والمهرجانات الترفيهية والثقافية التي تقدم في الدولة، بحيث يوفر لهم اختبار تجربة سياحية متميزة، واختيار الوقت والفعالية التي تناسب وقتهم.

ولفت الجميلي إلى أن المكتب سيزود المسافرين بكل المعلومات التي تهمهم كزوار، ويعرفهم بالفعاليات السياحية الموجودة في الدوحة، مشيراً إلى النمو في عدد شركاء تنفيذ المهرجان من القطاعين العام والخاص، بالإضافة إلى النمو في عروض التذاكر الخاصة بالأطفال والعائلات، والعروض المتعلقة بغير الناطقين باللغة العربية، لافتاً إلى المدن الترفيهية الخاصة التي تستهدف الأطفال، وإلى وجود 10 مجمعات تجارية تشارك في موسم الصيف في قطر، موفرة السحوبات والخصومات.

مؤكداً أن هناك مؤشرات على ارتفاع عام -وإن كان نسبياً- في مختلف الفعاليات، بانتظار نهاية الموسم للإعلان عن هذه الأرقام.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button