World

With 99 phones and a wagon … a German hacks “Google Maps” and creates a fake traffic crisis

بـ 99 هاتفا وعربة يدوية..ألماني يخدع “خرائط غوغل” ويخلق أزمة مرور وهمية

 

Berlin, February 4

Call it bizarre but a German artist Simon Weckert has posted a video on YouTube, showing how he “hacked” Google Maps with 99 smartphones and a wagon to create “virtual traffic jams” on the streets of Berlin.

Weckert put 99 smartphones with Google Maps on into a small wagon cart and then wheeled that cart around various streets in Berlin, including outside the Google office, Android Authority reported on Monday.

The smartphones “apparently fooled Google Maps” into thinking that there was a high concentration of users on those streets.

Because the second-hand phones were in a cart, Maps was further tricked into believing that the traffic was slow-moving.

As a result, the navigation app started showing virtual traffic jams by turning green streets to red in the online navigational tool, showcasing how digital technology can have a real impact on the real world.

Basically, Google Maps’ servers interpreted the situation as traffic congestion, and began showing this to others on the street.

This, in turn, prompted drivers to turn away and avoid streets where there was actually no traffic.

Google was yet to officially comment on Weckert’s experiment.

“I work for Google Maps and I know quite a bit about how this works. I believe this is possible,” tweeted a senior software engineer for Google Maps.

With its geo tools, Google has created a platform that allows users and businesses to interact with maps in a novel way, well, unless Weckert aims to play around it. — IANS

تمكن فنان ألماني يدعى سيمون ويكرت، من خداع «خرائط غوغل»، باختلاق ازدحام مروري كاذب عبر حيلة قام بها في أحد شوارع العاصمة برلين، وهي فارغة تقريبا من السيارات، الأمر الذي جعل التطبيق يظهر لمستخدميه ازدحاماً بالشوارع التي يمرون بها، وغيّر لون الطرقات من الأخضر إلى الأحمر.

 

الحيلة بدأت عندما قام الفنان “سيمون ويكرت”، بملء عربة يدوية صغيرة، بـ 99 هاتفا ذكيا، وشغل تطبيق خرائط غوغل في وقت واحد وتجول بها في شارعين، الأمر الذي أظهر وجود أزمة سير خانقة، يشار إليها باللون الأحمر المعتاد في التطبيق، عند وجود اكتظاظ للسيارات، وإيهامه بوجود أكثر من 90 شخصاً يسيرون ببطء ومتواجدون في نقاط متقاربة في الشوارع بحسب صحيفة “ديلي ميل”

وكتب الفنان الذي أراد إيصال رسالة تعقيبا عن الموضوع أن خرائط “غوغل” غيرت طريقة تعاملنا مع الخرائط ونظرتنا لها، ومع إمكانيات خرائط غوغل في الربط مع مواقع وتطبيقات أخرى، يمكننا القول أن هذا ما يسمى بالرأسمالية الرقمية.

 

كما نشر ويكرت فيديو على قناته على اليوتيوب حصد خلال يومين أكثر من نصف مليون مشاهدة، استعرض فيه تنفيذه للحيلة، حيث أوضح فيه خط سير عربة الهواتف النقالة على أرض الواقع، ومقارنة الشوارع التي بدت فارغة للغاية فى تطبيق “الخرائط” الذي أظهر ذات الطرق والشوارع وكأن بهم زحمة مرورية خانقة.

من جانبها لم تعلق شركة “جوجل” رسمياً على تجربة “ويكرت”، في حين أعرب العديد من المعلقين على قناته، عن دهشتهم، من كفية خداع التطبيق، وعدم قدرة غوغل، على اكتشاف ما جرى بسبب كثرة الهواتف المستخدمة، في حين تساءل آخرون عما إذا كان التطبيق يميز بين هواتف بشرائح مختلفة قامت بتشغيله أو شبكة إنترنت واحدة للجميع دون شرائح.

يذكر أن تطبيق “خرائط جوجل” يستخدم  البيانات التي ينشئها المستخدمون لتحديد حركة المرور السريعة أو البطيئة وكذلك لتحديد الأماكن التي توجد بها اختناقات مرورية، ومن خلال تحليل تلك البيانات، تقوم جوجل بإنشاء خريطة مرور “حية” للمنطقة أو الطريق الذي خضع لتحليل البيانات

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X