⚽ QSL

Umm Salal beat Al Wakrah 2-1

أم صلال يحقق فوز ثمين على الوكرة ٢-١

 

QNA
Doha: Umm Salal pulled off a hard-fought 2-1 win over Al Wakrah in Week 16 of the 2019-20 QNB Stars League at the Al Wakrah Stadium on Friday.

Raul Becerra (ninth minute) and Mahmoud Al Mawas (84th-minute penalty) scored for Umm Salal, while Al Wakrahs goal came through Khalid Muneer in the 68th minute.

Umm Salal earned three valuable points in their desperate attempts to move away from the danger zone. The Orange Fortress are now on 13 points following their third victory in this seasons competition.

On the other hand, Al Wakrah would rue their missed opportunities despite dominating ball possession with 62 per cent.

They even forced 10 corner kicks as against Umm Salals four. The Blue Wave thus dropped three crucial points, which will have a strong bearing on their final position with six matches to go. They remained on 19 points after suffering their seventh defeat.

QNB Stars League website said the winning goal came off a penalty, awarded when Al Wakrahs Ismail Mahmoud handled Al Mawas cross and the latter was on hand to convert it, sending goalkeeper Saoud Al Khater the wrong way.

قفز فريق أم صلال إلى المركز العاشر بفوزه الثمين على الوكرة بهدفين مقابل هدف، في المواجهة التي جمعتهما مساء أمس (الجمعة) على استاد سعود بن عبد الرحمن ضمن الأسبوع 16 من دوري نجوم «QNB»، ليرفع أم صلال رصيده إلى 13 نقطة، فيما تجمد رصيد الوكرة عند 19 نقطة في المركز السابع.

ونجح الأرجنتيني راؤول بيكيرا في منح الصقور الأسبقية -بعد مضي 9 دقائق على صافرة البداية- برأسية متقنة، لكن الوكرة عدّل في الشوط الثاني بواسطة خالد منير د 68، إلا أن النجم السوري محمود المواس واصل شهيته التهديفية، ومنح الصقور هدف الفوز قبل 6 دقائق من النهاية من علامة الجزاء، موقعاً على هدفه الخامس هذا الموسم. وعلى الرغم من السيطرة التي امتلكها الوكرة على منطقة العمليات والكرة، فإنه لم ينجح في تفعيل الحلول الهجومية على مرمى الصقور، وكانت رأسية البرازيلي لوكاس الحضور الوحيد له في الشوط الأول، وحاول الجزائري محمد بن يطو الاجتهاد في الثلث الأخير، لكن الرقابة كانت تحدّ من خطورته.

في الشوط الثاني، واصل أم صلال الاعتماد على الواقعية ودفاع الزون، بالمقابل، الوكرة لم يستكن، ونجح في تعديل النتيجة برأسية خالد منير د 68، ورفض الصقور الاستسلام، ونجحوا في تسجيل هدف الاطمئنان بركلة جزاء ناجحة للسوري محمود المواس، ليخرج صقور برزان بأغلى انتصار هذا الموسم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X