🚘 Cars

Trial operation of electric cars starts in Doha in early 2021

التشغيل التجريبي للسيارات الكهربائية بالدوحة مطلع 2021

 

QATAR: Volkswagen AG and the Qatar Investment Authority have announced a deal for a fleet of self-driving electric shuttles ahead of the 2022 FIFA World Cup.

The partnership will deliver 35 autonomous, electric ID. BUZZ AD cars capable of carrying up to four passengers, as well as 10 Scania buses for bigger groups. The project is intended as an extension of the public transport network and will operate in semi-fixed routes throughout the Westbay area.

In addition, the scheme will also facilitate the creation of an appropriate legal framework and the necessary smart city infrastructure. Closed tests are expected to begin this year, with open trials in 2021 and a full project rollout by 2022.

According to Scania’s CEO Henrik Henriksson, the deal aims to encourage a focus on sustainable transport.

‘In the coming years, technological and infrastructural progress in electric and autonomous vehicles will be key enablers in that shift. A higher degree of sharing is also important, and through advances in autonomous transport it will be simpler to introduce more flexibility in shared people transport’, he said.

نشرت مجلة railwaygazette تقريرا تحدثت فيه عن آخر التطورات التي وصلت إليها الاتفاقية بين جهاز قطر للاستثمار وشركة فولسفاجن الألمانية لصناعة السيارات، وذلك بخصوص إنشاء أسطول من السيارات والحافلات الكهربائية لاستعمالها في الفترة المقبلة في العاصمة الدوحة، مؤكدةعلى أن المشروع يسير بشكل أسرع مما خطط له بفضل التنسيق الكبير بين الجهتين، حيث من المنتظر أن تنتهي الشركة الألمانية من إنجاز جزء كبير من الطلبات القطرية في السنة الحالية، ليتم تحويلها في ذات الفترة إلى الدوحة من أجل البدء في عملية التجريب المغلق مع نهاية سنة 2020.

ووضحت المجلة أنه ومباشرة بعد نفاد فترة التجريب المغلق سيتم فتح هذا المشروع بشكل تجريبي للعامة كخطوة أولى قبل نهاية النصف الأول من عام 2021 في منطقة الخليج الغربي، وذلك للعمل على تصحيح النقائص البسيطة التي قد تظهر في المرحلة الأولى من إطلاقه، مما سيجعل الحافلات والسيارات الكهربائية جاهزة للاستخدام بشكل كامل قبل احتضان قطر لكأس العالم لكرة القدم في نسختها الثانية والعشرين عام 2022.

وبينت المجلة بأن المركبات الألمانية الصنع تقسم إلى نوعين الأول صغير يتسع لأربعة أفراد، فيما يتشكل الثاني من حافلات مصغرة قادرة على حمل عشرة أفراد في كل تنقل، مشيرة إلى أن هذه الفئة من وسائل الحركة ستسهم في تحقيق قطاع النقل القطري لقفزة كبيرة في المرحلة القادمة، خاصة وأنه سيعود على البلاد بالعديد من الفوائد، سواء تعلق ذلك بالناحية البيئية من خلال تقليل نسب الانبعاثات الكربونية، أو حتى من الجانب التكنولوجي الذي تسعى فيه الدوحة لأن تكون من بين العواصم الرائدة له على المستوى العالمي، في ظل بحثها عن تعزيز بنيتها التحتية الذكية ضمن رؤيتها المستقبلية لعام 2030.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
3
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X