💰 Business

Qatar Airways adjusts South Korea, Iran services

«القطرية» تجري تعديلات على رحلاتها نحو كوريا الجنوبية وإيران

 

DOHA: Qatar Airways is making temporary hold and schedule adjustments to its operations to South Korea and Iran until further notice due to significant operational challenges caused by entry restrictions imposed by certain countries, the airline said in a statement on its website.

“An ongoing review of operations will be conducted regularly with the intention to reinstate flights as soon as the restrictions are lifted,” it said.

With travel restrictions on recent visitors to these countries, the airline is in a logistically challenging position to schedule crew on certain routes, limiting its ability to maintain scheduled operations elsewhere. As a result, the airline will temporarily readjust its services to South Korea and Iran from 26 February.

Flights to and from South Korea to Doha are temporarily adjusted to operate with a smaller aircraft. An Airbus A350-900 will replace a Boeing 777-300 to meet demand while only passengers with onward connections through Hamad International Airport are accepted for travel from Incheon Airport.

For Iran, Qatar Airways’ scheduled passenger frequencies will be on temporary hold, effective from 26 February 2020, for an evaluation period of two weeks up to 14 March 2020. This will affect flights to and from Mashhad, Shiraz and Isfahan.

Frequencies to and from Tehran will temporarily move from 20 weekly frequencies to seven weekly. Adjustments to the schedule of flights to and from Iran will take effect from 26th Feb 07:00 am Doha time. Qatar Airways’ all-cargo operations will not be affected by this temporary hold.

أعلنت الخطوط الجوية القطرية إجراء بعض التعديلات المؤقتة على رحلاتها نحو كوريا الجنوبية وإيران وذلك ابتداءً من يوم غد الأربعاء وحتى إشعارٍ آخر، وذلك نظراً للتحدّيات التشغيلية الكبيرة الناتجة عن فرض قيود على دخول بعض الدول.

وأوضحت الناقلة في بيان لها اليوم أنها ستُجري مراجعة مستمرة لعملياتها بشكل دوري بهدف إعادة تسيير الرحلات بشكل طبيعي فور رفع هذه القيود.

وذكرت /القطرية/ في بيان لها أنه بالتزامن مع القيود المفروضة مؤخراً على المسافرين إلى هذه الدول فإن الخطوط الجوية القطرية تواجه تحديات لوجستية في إمكانية تشغيل أطقم الطيران على رحلات معيّنة، مما ينعكس على قدرتها في المحافظة على سلاسة جدول رحلاتها إلى دول أخرى.

ونتيجة لهذه التحديات، ستقوم الناقلة الوطنية لدولة قطر بتعديل رحلاتها بشكل مؤقت باتجاه كوريا الجنوبية وإيران اعتباراً من يوم غد /الأربعاء/.

وفيما يتعلق بالرحلات الجوية بين كوريا الجنوبية والدوحة، فإنه سيتم تغيير الطائرة المسيّرة إليها من بوينغ777-300 إلى طائرة أصغر من طراز إيرباص A350-900 بشكل مؤقت، مع قبول المسافرين من مطار إينشون الدولي في كوريا الجنوبية الذين لديهم رحلات الى إحدى وجهاتنا العالمية عبر مطار حمد الدولي، على ان لا تكون الدوحة وجهتهم النهائية.

وبالنسبة لإيران، سيتم تعليق الرحلات بشكل مؤقت من وإلى مشهد وشيراز وأصفهان اعتباراً من يوم غد /الاربعاء/ ايضا ، من أجل إجراء عملية لتقييم الأوضاع والتي ستمتد لأسبوعين ولموعد أقصاه 14 مارس المقبل.

وبالنسبة إلى طهران، سينخفض عدد الرحلات مؤقتاً من 20 رحلة أسبوعياً إلى سبع رحلات أسبوعياً اعتباراً من الساعة السابعة صباحاَ بالتوقيت المحلي لمدينة الدوحة من يوم غد /الاربعاء/ .ولن يطرأ أي تغيير على رحلات القطرية للشحن الجوي من وإلى إيران.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية، “لا زلنا نواجه تحديات تشغيلية كبيرة نظراً للقيود المفروضة على دخول بعض الدول، مما انعكس سلباً على أطقم الطيران العاملين في الخطوط الجوية القطرية وتقنين مهامهم”.

وأضاف الباكر “أن ذلك أدى إلى التقليل من الفعالية التشغيلية، وسنعاود تشغيل رحلاتنا بشكل طبيعي فور الإعلان عن رفع هذه القيود من قبل الحكومات العالمية”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X