😎 LifeStyle

Passengers hunt for treasures as HIA celebrates National Sport Day

مطار حمد يحتفل باليوم الرياضي برفقة مسافريه في مسابقة البحث عن الكنز

 

Hamad International Airport celebrated the National Sport Day with its passengers as they went on thrilling treasure hunts finding clues at different key points of the terminal.

Participating passengers went for an energy boosting walk and received some sporty treasures from the airport’s premium sports stores upon completion of the game.

The airport also organised rejuvenating Yoga and breathing sessions in line with sports initiatives taking place around the country.

The sessions took place near key tourist spots such as the Lamp Bear area, Small Lie and other activity nodes.

Participating passengers got to relax before continuing their journey.

The airport also hosted kids’ activities under the supervision of licensed trainers at the airport’s activity node, to promote self-confidence, discipline and fitness. 

احتفل مطار حمد الدولي باليوم الرياضي للدولة رفقة مسافريه الذين شاركوا في مسابقة البحث عن الكنز المخبأ في أماكن مختلفة بالمطار وراحوا وسط أجواء مفعمة بالحيوية يفتشون عن الكنز مشياً على أقدامهم ويجمعون الخيوط والأدلة في النقاط الرئيسية داخل المطار. وفي نهاية المسابقة فازوا بمجموعة من الجوائز القيّمة التي تقدمها متاجر متميزة للملابس والأدوات الرياضية في المطار.

كما نظَّم مطار حمد الدولي لمسافريه تمارين اليوجا والتنفس بهدف تجديد النشاط والحيوية لديهم قبل أن يواصلوا رحلاتهم، واستعان في ذلك بمدربين معتمدين. وأقيمت هذه التمارين بالقرب من الأماكن الأكثر جذباً للمسافرين داخل المطار كجانب الأعمال الفنية الدب المصباح وأكذوبة وغيرها من أماكن إقامة الأنشطة.

كما استضاف مطار حمد الدولي أيضاً مجموعة من الأنشطة الموجهة للأطفال والتي قدمها مدربون معتمدون في منطقة الأنشطة في الممر (C) وذلك لتعزيز الثقة بالنفس لدى الأطفال والانضباط ومستوى اللياقة البدنية. في إطار احتفاله باليوم الرياضي للدولة، عزَّز مطار حمد الدولي الوعي بأهمية ممارسة الأنشطة الرياضية وفوائدها عبر وضع لوحات في شتى أنحاء المطار والتي تتضمن معلومات كثيرة حول مختلف الأنشطة الرياضية وفوائدها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X