💰 Business

Ooredoo to be Silver Sponsor for 2020 Qatar Total Open

Ooredoo الراعي الفضي لبطولة قطر توتال المفتوحة للتنس 2020

 

Ooredoo will be the Silver Sponsor for the upcoming 2020 Qatar Total Open. The prestigious women’s tennis tournament is set to be held from February 23-29,  at Khalifa International Tennis & Squash Complex in Doha. 

This year’s event – the 18th edition – has eight of the world’s top-ten players lined up to play, including the World No. 1 and 2019 French Open champion Ashleigh Barty; World No. 2 and 2017 champion Karolina Pliskova; World No. 4 and 2014 champion Simona Halep; World No. 5 and 2019 Wimbledon semi-finalist Elina Svitolina; World No. 6 and 2019 US Open champion Bianca Andreescu; World No. 7 Belinda Bencic; World No. 8 and 2018 champion Petra Kvitova; and World No. 10 Kiki Bertens. Defending champion Elise Mertens will also return in an attempt to keep her title. 

A total of 64 players will battle it out for top spot in the singles event, while 32 teams take each other on for the doubles title. 

Speaking of the sponsorship, Manar Khalifa Al Muraikhi, Director PR and Corporate Communications at Ooredoo, said: “We’re delighted to once again be supporting this major international sporting fixture, and proud to be involved with an event that draws the spotlight to Qatar. We’re firmly committed to supporting events that promote a healthy, active lifestyle, as part of our corporate social responsibility strategy, and we’d encourage as many people as possible to go along, see some incredible tennis and be inspired. We look forward to an awesome event and some exciting matches from some of the world’s top female tennis players.” 

Tickets for the sought-after event are now on sale at City Center Mall, Doha Festival City Mall and Villaggio Mall, as well as at the venue and online at 

qatartennis.org.

أعلنت كل من الكندية المصنفة الخامسة على العالم بيانكا آندريسكو والبريطانية المصنفة الـ14 على العالم جوانا كونتا انسحابهما من بطولة قطر توتال المفتوحة للتنس بداعي الإصابة في الركبة كما ستغيب الأمريكية المصنفة الـ50 على العالم دانيل كولينز عن البطولة بعد تعرضها لإصابة عضلية على مستوى البطن.

و قالت بيانكا “إنني حزينة لعدم تمكني من المشاركة في البطولة فلم أتمكن بعد من استعادة كامل لياقتي واستجابة لتوصيات طبيبي المعالج وطاقمي المساعد إذ لا أود المجازفة بتجدد الإصابة مرة أخرى في ركبتي …. أقترب كل يوم من العودة إلى الملاعب ولكن أضحت بطولة الدوحة على الأبواب… أتمنى أن أتمكن من المشاركة في بطولة الدوحة في العام المقبل”

وأدت تلك الانسحابات إلى تمكن كل من الأمريكية جينيفر برادي والأسترالية آليا تومليانوفيتش والروسية سفيتلانا كوزنيتسوفا من المشاركة في الأدوار الرئيسية.

وتشهد نسخة العام 2020 من بطولة قطر توتال المفتوحة للتنس مشاركة 7 من المصنفات العشر الأوليات

وفي الأدوار التمهيدية، أعلنت الكازاخية زارينا دياس انسحابها بداعي الإصابة لتتمكن لاعبتي روسيا لودميلا سامسونوفا وناتاليا فيخليانستيفا والبلجيكية يساليني بونافنتور من المشاركة في الأدوار التمهيدية.

ومن جانبه قال سعد المهندي مدير البطولة “على الرغم من تطلعنا لمشاركة آندريسكو وبقية النجمات في بطولة هذا الموسم، إلا أننا نتفهم أن صحتهن تأتي في المقام الأول في هذه الأوقات. نتمنى الشفاء العاجل لكل اللاعبات ونتطلع لمشاركتهن في النسخ المقبلة من البطولة.”

من ناحية أخرى أعلنت Ooredoo أنها ستقدم الدعم مرة أخرى للبطولة إذ ستكون الراعي الفضي لنسخة 2020.

وعن هذه الرعاية، قالت منار خليفة المريخي، مديرة إدارة العلاقات العامة واتصالات الشركة في Ooredoo: “يسرنا تقديم الدعم هذه البطولة العالمية مرة أخرى، وأن نكون جزءاً من حدث رياضي بارز يلقي الضوء على القدرات الكبيرة التي تتمتع بها قطر في مجال استضافة الأحداث الكبرى. كما تأتي هذه الرعاية أيضاً للتشجيع على ممارسة الرياضة واتباع أنماط صحية، لذا فإننا ندعو الجميع للحضور والمشاركة والاستمتاع بالأداء الراقي والفعاليات الترفيهية المقامة على هامش البطولة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X