additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health

MoPH: No coronavirus cases in Qatar so far

«الصحة»: لم يتم تسجيل أية إصابة في قطر حتى الآن

 

QNA

The Ministry of Public Health (MoPH) said yesterday that there is no confirmed cases of the novel Coronavirus (COVID-19) in the country so far.

In a statement, the Ministry said that it is monitoring the developments of the disease globally. The Ministry continues to develop the screening procedures as dictated by the changes and information received from the World Health Organization (WHO).

The Ministry advised citizens and residents against travelling to China, and advised to avoid travelling unnecessarily to countries that announced an outbreak (COVID-19) including South Korea, Japan, Singapore and Iran, whether for tourism, work or other reasons.

The Ministry advised those who are travelling there that they must avoid contact with anyone who showed symptoms of the respiratory infections to wash and sanitise their hands frequently. The Ministry called on all travellers coming from the mentioned countries to monitor their health status within 14 days of returning from those countries and to communicate with the designated health authorities as soon as any symptoms related to respiratory infections appear.

أكدت وزارة الصحة العامة عدم تسجيل أية حالات إصابة بفيروس كورونا 2019 المستجد (كوفيد 19) حتى الآن في الدولة، وهي تتابع تطور الأوضاع في العالم، حيث أعلنت بعض الدول عن زيادة في الحالات المسجلة، كما تم تسجيل حالات إصابة في عدة دول بالمنطقة.

وتقوم وزارة الصحة العامة بتطبيق وتعديل إجراءات التقصي حسب ما تمليه التغيرات والمعلومات الواردة من منظمة الصحة العالمية. 

وتنصح وزارة الصحة المواطنين والمقيمين بعدم السفر إلى الصين، كما تنصح بتجنب السفر لغير الضرورة إلى الدول التي أعلنت عن تفشي «كوفيد 19»، والتي تشمل كوريا الجنوبية، واليابان، وسنغافورة، وجمهورية إيران الإسلامية، سواء للسياحة، أو للعمل، أو لأسباب أخرى.

وفي حال الضرورة القصوى للسفر فإنه يجب توخّي الحذر، وعدم الاختلاط مع الأشخاص الذين تظهر عليهم أعراض الالتهابات التنفسية، والحرص على غسل اليدين، أو استعمال الجل المعقم بشكل متكرر.

يشار إلى أن فيروس «كوفيد 19» تظهر أعراضه على الشخص المصاب بعد يومين إلى ١٤ يوماً من التعرض له.

ودعت الوزارة كل المسافرين القادمين من الدول المذكورة أعلاه إلى مراقبة وضعهم الصحي خلال الأربعة عشر يوماً من العودة من تلك الدول، والتواصل مع الجهات الصحية المختصة فور ظهور أية أعراض تتعلق بالالتهابات التنفسية، وذلك على الأرقام المذكورة أدناه.

وسخّرت الوزارة كل الإمكانيات المطلوبة لضمان تشخيص وعلاج الحالات عند اكتشافها، والإجراءات الضرورية لعزل مخالطين المرضى عند اللزوم، حيث تساعد الإجراءات المتخذة في الدولة في تقوية المراقبة الصحية في جميع منافذ الدولة، ورفع الوعي لضمان حصول الجمهور على المعلومات الصحيحة والدقيقة حول المرض، وأهم طرق الوقاية.

يذكر أن فريق الاستجابة السريعة في وزارة الصحة العامة يعمل على مدار الساعة، ويتلقى أية بلاغات أو استفسارات تتعلق بالأمراض الانتقالية على رقمي الخط الساخن: 66740948 أو 66740951.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button