additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health🦠Coronavirus

Health ministry declares additional measures on coronavirus

“الصحة”: إجراءات إضافية لرصد وكشف فيروس كورونا المستجد

 

Doha:  Keeping pace with the rapid developments related to the global spread of coronavirus Covid-19, the Ministry of Public Health in Qatar said it has taken a number of additional measures to monitor and detect any suspected cases of infection.

This is in addition to implementing recommendations issued by the World Health Organization in this regard.

In view of the increasing cases discovered in both South Korea, Iran and in a number of countries in the region, the MoPH coordinates with the relevant authorities to examine all air, sea travellers coming from those countries.

A number of residential buildings have been equipped with all amenities to host people who require the quarantining.

Screening people who have fever and respiratory symptoms will continue. They will be transferred to the Center for Communicable Diseases.

The ministry is keen to “maintain high alert to detect, isolate and report any suspected cases of the virus, as well as to raise the degree of preparedness in hospitals and health centers.”

The ministry also recommends postponing travel to China, South Korea, Iran, Singapore, Japan and Italy.

The ministry reaffirmed that no cases of the disease have been reported so far in relation with the Covid 19.

The ministry also asserted its commitment to transparency in communicating facts to all members of the society.

The hotline numbers: 66740951 or 66740948

أعلنت وزارة الصحة العامة عن اتخاذها عددا من الإجراءات الإضافية بهدف الرصد والكشف عن أي حالات يشتبه في إصابتها بعدوى فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) بشكل مبكر والحد من انتقالها بين أفراد المجتمع، بالإضافة إلى تطبيق التوصيات الصادرة عن منظمة الصحة العالمية في هذا الصدد وذلك تماشيا مع التطورات المتسارعة المتعلقة بانتشار الفيروس عالميا.

وأوضحت الوزارة في بيان صحفي مساء اليوم، أنه نظرا لتزايد الحالات المكتشفة في كل من كوريا الجنوبية وإيران ورصد حالات جديدة في عدد من دول المنطقة، تم التنسيق مع الجهات المعنية لفحص كل المسافرين القادمين من الدول التي سجلت ازديادا ملحوظا في تفشي الفيروس وطواقم الملاحة الجوية والبحرية عبر منافذ الدولة المختلفة.

وأضافت أنه تمت تهيئة عدد من البنايات السكنية المجهزة بجميع سبل الراحة لاستضافة الأشخاص الذين تنطبق عليهم معايير الحجر الصحي، مع مواصلة فرز الأشخاص الذين تظهر عليهم الحمى والأعراض التنفسية ليتم تحويلهم إلى مركز الأمراض الانتقالية والقيام بالفحوصات اللازمة وتقديم العلاج المناسب.

وأكدت وزارة الصحة العامة حرصها على الإبقاء على حالة التأهب واليقظة المرتفعة في القطاع الصحي لكشف وعزل والتبليغ عن أي حالة مشتبه في إصابتها بالفيروس، وكذلك رفع درجة التأهب في مكافحة انتقال العدوى بالمستشفيات والمراكز الصحية.

وفي حين شددت الوزارة على أنها تتابع مستجدات الوباء عن كثب على مدار الساعة، أوصت بضرورة المحافظة على الإجراءات الوقائية الأساسية من قبل أفراد المجتمع، وتأجيل السفر لكل من الصين، وكوريا الجنوبية، وإيران وسنغافورة واليابان وإيطاليا.

ولفت بيان وزارة الصحة إلى أنه في الوقت الذي تشير فيه منظمة الصحة العالمية إلى احتمال اتساع وتيرة انتشار الفيروس وازدياد عدد الدول التي تكتشف فيها حالات إصابة جديدة فإن اتباع الإجراءات الموصى بها يمكن أن تسهم بشكل فعال في احتواء الفيروس والحد من انتشاره من خلال التزام أفراد المجتمع بالنصائح العامة والتقيد بالإجراءات والإرشادات الوقائية التي تنصح بها الوزارة وتحليهم بروح المسؤولية والحرص على أخذ المعلومات من المصادر الموثوقة.

وأكدت وزارة الصحة العامة أنه لم تسجل حتى الآن أية حالة بفيروس كورونا المستجد (كوفيد-19)، كما جددت التزامها بمبدأ الشفافية في توصيل الحقائق لجميع أفراد المجتمع.

يذكر أن فريق الاستجابة السريعة في وزارة الصحة العامة يعمل على مدار الساعة ويتلقى أي بلاغات أو استفسارات تتعلق بالأمراض الانتقالية على رقمي الخط الساخن/ 66740951 /أو /66740948 /.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button