😎 LifeStyle

Call for online ticketing for Al Khor park entry

دعوة لتمكين الزوار من شراء التذاكر عبر الإنترنت لدخول منتزه الخور

 

After witnessing the huge turnout of visitors at Al Khor Family Park last weekend, some citizens have suggested that an e-ticketing system should be introduced to enable visitors to buy tickets online and thereby reduce the time spent by the public before the ticket counters.

In comments to local Arabic daily Arrayah, they said while the newly renovated park is an excellent recreation spot, it still needs some basic facilities and upgrades to the related infrastructure to make it even better and more easily accessible. 

They suggested that a Karwa bus service may be introduced to take families directly from Doha to the park and this would eventually reduce the number of vehicles that require more parking lots. 

Besides, the road works there should be completed as soon as possible to maintain a smooth traffic flow on the roads leading to the park. According to reports, some visitors had to spend up to two hours for gaining access to the park last Friday. 

The roads also need to have proper lighting because the park is open until 11pm.

The visitors also suggested that more entry points and gates should be made accessible to the public during peak times to avoid long waiting hours. 

The park should have more personnel to guide the visitors and also clear guiding signs.

Nawwaf al-Sada said the park is set to be a popular family destination especially during holidays and weekends. He added that children are expected to learn a lot about the environment and wildlife at the park.

Khalid al-Rayis said the park needs to introduce a more effective system to manage the influx of a large number of visitors during peak hours. He said that last weekend he spent around 45 minutes to get an entry ticket. The general impression about the renovated park, among both nationals and expatriates, is that it is an amazing place that will be a landmark and a new achievement for the country to build on in the future.

بعد مشاهدة الإقبال الهائل من الزوار في حديقة الخور العائلية في نهاية الأسبوع الماضي ، اقترح بعض المواطنين أن يتم إدخال نظام التذاكر الإلكترونية لتمكين الزوار من شراء التذاكر عبر الإنترنت وبالتالي تقليل الوقت الذي يقضيه الجمهور قبل عدادات التذاكر.

في تعليقات لصحيفة الراية اليومية المحلية بالعربية ، قالوا إن الحديقة التي تم تجديدها حديثًا هي مكان ترفيهي ممتاز ، لكنها لا تزال بحاجة إلى بعض المرافق الأساسية وترقيات للبنية التحتية ذات الصلة لجعلها أفضل وأكثر سهولة.

اقترحوا أنه قد يتم تقديم خدمة حافلات كروة لنقل العائلات مباشرة من الدوحة إلى الحديقة وهذا سيؤدي في النهاية إلى تقليل عدد المركبات التي تتطلب المزيد من مواقف السيارات.

بالإضافة إلى ذلك ، يجب إكمال أعمال الطرق هناك في أقرب وقت ممكن للحفاظ على تدفق حركة المرور على الطرق المؤدية إلى الحديقة. وفقا للتقارير ، كان على بعض الزوار قضاء ما يصل إلى ساعتين للوصول إلى الحديقة يوم الجمعة الماضي.

تحتاج الطرق أيضًا إلى إضاءة مناسبة لأن الحديقة مفتوحة حتى الساعة 11 مساءً.

اقترح الزوار أيضًا أنه يجب إتاحة المزيد من نقاط الدخول والبوابات للجمهور خلال أوقات الذروة لتجنب ساعات الانتظار الطويلة.

يجب أن يكون لدى الحديقة عدد أكبر من الموظفين لتوجيه الزائرين وأيضًا إرشادات توجيهية واضحة.

قالت نواف السادة إن الحديقة من المقرر أن تكون وجهة عائلية شهيرة خاصة خلال العطلات وعطلات نهاية الأسبوع. وأضاف أنه من المتوقع أن يتعلم الأطفال الكثير عن البيئة والحياة البرية في الحديقة.

وقال خالد الريس إن الحديقة تحتاج إلى تقديم نظام أكثر فعالية لإدارة تدفق عدد كبير من الزوار خلال ساعات الذروة. وقال إنه في نهاية الأسبوع الماضي أمضى حوالي 45 دقيقة للحصول على تذكرة دخول. الانطباع العام عن الحديقة التي تم تجديدها ، بين المواطنين والوافدين على حد سواء ، هو أنه مكان رائع سيكون معلمًا جديدًا وإنجازًا جديدًا ستستفيد منه الدولة في المستقبل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close