💰 Business

Baywalk Tower of Assets officially certified as completed

«أسيتس» تنتهي رسمياً من بناء وتسليم برج «باي ووك»

 

Assets Real Estate Development has announced that Baywalk Tower in the Viva Bahriya district of The Pearl-Qatar has been officially certified as completed.

The real estate company, a subsidiary of Power international Holding Group (PIH), stated that the 23-storey residential tower is fully-operational, and several customers had already moved into their apartments in the eco-friendly building. 

Moutaz al-Khayyat, chairman of Assets, extended his appreciation to all those who worked in completing the project.

“Baywalk Tower was completed on time. It took us 25 months as planned. We lived up to our commitments, and now we are satisfied with the efficient service of the property management.

“We extend the invitation to interested people to come and preview the high-end finishes, the modern furniture, and the cozy amenities. With its prime location, Baywalk provides its residents with splendid views on the bay, the Arabian Gulf, and the beautiful city of The Pearl-Qatar,” al-Khayyat said.

Baywalk is only a five-minute walking distance to Medina Centrale and a short drive to the waterfront and road networks leading to all areas of Qatar. It was designed and developed following international sustainability criteria that minimises ecological impact.

Assets Real Estate Development expressed its satisfaction on the building completion certified by UDC, the delegated official authority to check and confirm the standards of buildings completion in The Pearl-Qatar.

Ramez al-Khayyat, Assets vice chairman, also extended his invitation to interested investors to come and visit the luxurious state-of-the-art residential tower with its amenities.

“Baywalk is the newest jewel at The Pearl-Qatar. It is the outcome of teamwork performance and the unique value of Assets – building communities. Excellence is what we do at our group,” he said.

The tower is a modern residential masterpiece that sheds a new light on the beachside of The Pearl-Qatar with each unit offering comfort and quality.  It features 243 apartments that come in one, two, or three-bedrooms, along with eight beach front chalets concept.

The apartment building, with modern accommodation, has a gym and spa, swimming pool, kids play area, meeting and reception lobby, multi-function room, in addition to 302 private parking spaces. Highly-trained security is provided around the clock.

أعلنت شركة «أسيتس للتطوير العقاري» عن حصول برج «باي ووك» في «فيفا البحرية» باللؤلؤة على شهادة إتمام البناء؛ حيث أصبح المبنى معتمداً وجاهزاً للسكن بشكل رسمي. وأكدت أسيتس -وهي إحدى الشركات التابعة لمجموعة «باور إنترناشونال هولدنغ» (PIH)- أن برج «باي ووك» السكني المكوّن من 23 طابقاً يعمل حالياً بكامل طاقته. كما أعلنت الشركة أن العديد من المُلّاك الذين كانوا قد اشتروا وحدات سكنية في البرج قد انتقلوا إلى شققهم الفاخرة في البرج ذي المواصفات الصديقة للبيئة، وأنهم يتمتعون حالياً بجميع وسائل الراحة المميزة في أجواء مدينة اللؤلؤة الباعثة على الاسترخاء.

بهذه المناسبة؛ أعرب السيد معتز الخياط، رئيس مجلس إدارة شركة «أسيتس»، عن تقديره لجميع فرق العمل المشاركة في إنجاز هذه التحفة المعمارية في قلب مدينة اللؤلؤة.

إطلالات خلابة

ثم قال: «لقد اكتملت عملية بناء وتشغيل برج باي ووك خلال 25 شهراً -كما كان مقرراً- لنتمكن من الوفاء بالتزامات الشركة تجاه عملائها، ووصلنا إلى مرحلة الرضا عن كفاءة الخدمة المقدمة لإدارة العقار. يُعدّ موقع (باي ووك) من أجمل المواقع في منطقة اللؤلؤة؛ حيث تتوافر أمام سكان برج (باي ووك) إطلالات خلابة على مرسى فيفا بحرية، وشاطئ الخليج العربي، ومدينة اللؤلؤة الجميلة».

الجدير بالذكر أن برج (باي ووك) يقع على بُعد خمس دقائق فقط سيراً على الأقدام من مدينة سنترال، كما يبعد مسافة قصيرة بالسيارة عن كورنيش الدوحة وشبكات الطرق المؤدية إلى جميع مناطق قطر.

معايير الاستدامة

وتم تصميم وتطوير برج «باي ووك» وفقاً لمعايير الاستدامة العالمية التي توصي بحماية البيئة وبالتقليل من الآثار البيئية الضارة.

وأعربت شركة «أسيتس» عن ارتياحها التام لاكتمال البناء الذي تم اعتماده من قِبل الشركة المتحدة للتنمية (UDC)، وهي الجهة الرسمية المفوضة بالتحقق والتأكد من تطبيق معايير إنجاز المباني في مدينة اللؤلؤة.

إنجاز معماري

من جهته؛ قام السيد رامز الخياط، نائب رئيس مجلس الإدارة لشركة «أسيتس»، بتوجيه الدعوة إلى المستثمرين لزيارة هذا البرج السكني الراقي، قائلاً: «يسعدني أن أوجه الدعوة إلى المستثمرين والمهتمين بالسكن في اللؤلؤة لإلقاء نظرة على هذا العمل المعماري الرائع والأثاث العصري والمرافق المريحة».

وأضاف السيد رامز: «باي ووك هو أحدث جوهرة في اللؤلؤة؛ حيث يمثّل هذا البرج إنجازاً معمارياً نتيجة للعمل الجماعي والقيمة المضافة التي تتميز بها شركة (أسيتس) تحت شعار «نبني المجتمعات»؛ سعياً إلى الاستمار بالتفوق، وهذا ما نفعله نحن في مجموعتنا».

ويُعتبر هذا البرج تحفة سكنية حديثة تسلّط الضوء على سحر شواطئ اللؤلؤة في كل وحدة سكنية، من حيث الراحة والجودة. ويضم المبنى 243 شقة سكنية تحتوي على غرفة نوم أو غرفتين أو ثلاث غرف للنوم، كما أنه يضمّ ثمانية شاليهات.

ويتميز المبنى السكني الفاخر -إضافة إلى روعته الجمالية- باحتوائه على صالة رياضية متطورة، وبركة سباحة، ومنطقة ألعاب للأطفال، وقاعة اجتماعات، وغرفة متعددة الاستخدامات، وبهو الاستقبال، بالإضافة إلى أكثر من 302 موقف مخصص لوقوف السيارات. كما أن الأمن متوفرعلى مدار الساعة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X