additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health🦠Coronavirus

MOPH Confirms Detection of Four Cases of Omicron COVID-19 Variant in Qatar

وزارة الصحة تعلن عن اكتشاف أربع حالات إصابة بمتحور أوميكرون من فيروس كوفيد- 19 في قطر

QNA

Doha: The Ministry of Public Health (MOPH) has confirmed that the first cases of the Omicron COVID-19 variant have been detected in Qatar. All four cases were detected in citizens and residents returning to Qatar following travel abroad.

Three of the individuals had received two COVID-19 vaccine doses, with the second dose administered more than six months ago. One individual was unvaccinated. All of the individuals were following specific quarantine requirements, none have required hospital admission, and all will continue to quarantine until they are recovered and have tested negative.

Since being first detected in South Africa in late November, the Omicron variant has spread to more than 70 countries around the world. Evidence so far indicates that Omicron is the most highly transmissible variant to date and many countries with the Omicron variant present are recording rapidly rising numbers of cases.

The Ministry called for all members of the community to play their part in the ongoing fight against COVID-19 through three actions:

1. Get vaccinated or have a booster dose as soon as eligible;

2. Get tested quickly if signs and symptoms of COVID-19 are suspected; and

3. Adhere to COVID-19 precautionary measures currently in place

The Ministry added that 196,692 people have safely received their booster vaccine dose in Qatar, with zero severe side effects reported.

A booster dose will significantly increase an individual’s immunity and provide longer-term protection against all circulating variants. A booster dose is available to anyone who had their second dose more than six months ago. People who are travelling during the holidays should ensure they get their booster dose before they travel.

PHCC is directly contacting people who are eligible for the booster vaccine to set an appointment. Anyone who is eligible and has not yet been contacted can call the PHCC hotline on 4027 7077 or use the PHCC’s mobile app, Nar’aakom, to schedule an appointment. Prior appointments are needed before visiting a health center and no walk-in appointments will be given.

قنا

الدوحة: أعلنت وزارة الصحة العامة عن أول اكتشاف لأربع حالات إصابة بمتحور أوميكرون من فيروس كوفيد-19 في دولة قطر.

وأوضحت الوزارة أن حالات الإصابة الأربع التي تم اكتشافها كانت كلها لمواطنين ومقيمين عائدين لدولة قطر بعد سفرهم للخارج.

وأشارت الوزارة إلى أن المصابين الأربعة كانوا يتبعون متطلبات الحجر الصحي المحددة ولم تتطلب حالة أي منهم الدخول للمستشفى، وسيستمر المصابون في الحجر الصحي إلى أن يتم شفاؤهم وتظهر نتائج الفحوصات التي تجرى لهم سلبية.

ولفتت وزارة الصحة العامة إلى أن ثلاثة من الأفراد الأربعة المصابين بمتحور أوميكرون كانوا قد تلقوا بالفعل التطعيم بجرعتين من لقاح كوفيد-19 وقد مرّ على تلقي الجرعة الثانية أكثر من ستة أشهر، بينما كانت حالة واحدة من الحالات الأربع لشخص لم يتلق التطعيم.

ومنذ اكتشاف متحور أوميكرون لأول مرة في جنوب إفريقيا في أواخر نوفمبر الماضي، واصل هذا المتحور الانتشار ووصل لأكثر من 70 دولة حول العالم.

وتشير الأدلة التي تم التوصل إليها حتى الآن إلى أن متحور أوميكرون هو المتحور الأكثر قابلية للانتقال والعدوى من بين جميع متحورات فيروس كوفيد-19 المكتشفة حتى الآن، كما أن العديد من الدول التي ينتشر بها متحور أوميكرون حالياً تسجل تزايداً سريعاً في أعداد حالات الإصابة بهذا المتحور.

ودعت وزارة الصحة العامة جميع أفراد المجتمع إلى القيام بدورهم لمكافحة جائحة فيروس كورونا (كوفيد-19) من خلال ثلاثة إجراءات ، وهي:

1. تلقي التطعيم ضد كوفيد-19 وتلقي الجرعة المعززة من اللقاح بمجرد أن يكونوا مؤهلين لتلقيها.

2. المسارعة لإجراء الفحوصات في حال الاشتباه في ظهور أعراض وعلامات الإصابة بكوفيد-19.

3. الالتزام بالتدابير الاحترازية للوقاية من كوفيد-19 التي اقرتها الدولة .

 من جهة أخرى بيّنت وزارة الصحة العامة أن 196692 شخصا في دولة قطر تلقوا حتى الآن الجرعة المعززة من لقاح كوفيد-19 بصورة آمنة، ولم يتم الإبلاغ عن أي حالات إصابة بأعراض جانبية خطيرة.

ونوهت الوزارة إلى أن الجرعات المعززة من لقاح كوفيد-19 متاحة لأي شخص تلقى الجرعة الثانية من لقاح كوفيد-19 قبل أكثر من ستة أشهر، وستساعد الجرعة المعززة في زيادة مستوى مناعة الفرد بشكل كبير وتوفر حماية طويلة الأمد ضد جميع متحورات فيروس كوفيد-19 المنتشرة.

ودعت الوزارة الأشخاص الذين يعتزمون السفر خلال العطلات إلى الحرص على تلقي الجرعة المعززة من لقاح كوفيد-19 قبل السفر.

وتقوم فرق مؤسسة الرعاية الصحية الأولية بالتواصل مباشرة مع الأشخاص المؤهلين لتلقي الجرعة المعززة لتحديد مواعيد لهم للتطعيم.

ويمكن لأي شخص مؤهل لتلقي الجرعة المعززة من لقاح كوفيد-19 ولم يتم التواصل معه بعد الاتصال بالخط الساخن لمؤسسة الرعاية الأولية على الرقم 40277077 أو استخدام تطبيق الهاتف الجوال “نرعاكم” الخاص بمؤسسة الرعاية الصحية الأولية لحجز موعد، علما بأنه من الضروري حجز موعد مسبق للتطعيم قبل زيارة المركز الصحي، حيث لا يُسمح بإعطاء التطعيم دون موعد مسبق.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button