🏟2022 Stadiums

Two stadiums to be unveiled in first half of 2020: al-Thawadi

سيتم الكشف عن ملعبين في النصف الأول من عام 2020: الذوادي

 

Two stadiums – Education City and Al Bayt – will be unveiled during the first half of 2020, Supreme Committee for Delivery & Legacy (SC) secretary-general Hassan al-Thawadi has said.

He made the announcement while speaking about preparations for the FIFA World Cup 2022 during an interview held on the sidelines of the World Economic Forum (WEF) Annual Meeting in Davos.

Al-Thawadi, who described hosting the FIFA World Cup 2022 as ‘transformational’ for Qatar and the entire Middle East, held a number of bilateral meetings, took part in a panel discussion where he explored economic prosperity in the Middle East with a number of notable figures, and conducted interviews with global broadcasters such as CNBC, CNN and Astro Awani on the sidelines of this year’s forum, sc,qa reported.

During an interview with CNBC presenter Hadley Gamble, al-Thawadi said the tournament had the power to unite people from across the world.

“Major sporting events – particularly football and the FIFA World Cup – provide incredible opportunities for bringing people together,” said al-Thawadi.

“If you look at the recent FIFA Club World Cup, we had people in Qatar from five continents engaging with each other and celebrating football. It was a true festivity.

“We also appreciate the value and power of sport in building bridges between people from every walk of life. The recent Gulf Cup, held in Qatar, was a fantastic example. It was the first time Bahrain won the tournament and the emotion of the fans was incredible,” he said.

“Sporting events can be truly ‘transformational’ and something that leaves a legacy – not only for us but for generations to come. We’re working hard to ensure that everyone appreciates the powerful tool we have in bringing people together and the unique opportunity we have been granted. In an age where divisiveness and nationalism are on the rise, we must work to use these platforms to showcase our common humanity and celebrate our shared values and harness this once in a lifetime opportunity.”

In line with this year’s sustainability theme at WEF, al-Thawadi also discussed the tournament’s sustainability credentials during the interview, noting the launch of the FIFA World Cup Qatar 2022 Sustainability Strategy this week – the first to be planned and delivered jointly by FIFA, the host country and the local organisers. He also reiterated Qatar’s commitment to hosting the world’s first truly carbon-neutral tournament in 2022.

Speaking about tournament preparations, al-Thawadi said 2020 would be a busy year for the SC. Qatar will host the CAF Super Cup in February and the FIFA Club World Cup in December, welcoming thousands of fans from around the world to the region once again.

Al-Thawadi also took part in a panel discussion at a Qatar Investment Authority event on the sidelines of this year’s WEF Annual Meeting. Titled ‘Perspectives from Qatar: The Reality of Economic Prosperity in the Middle East’, he joined fellow panelists HE Ali bin Ahmed al-Kuwari, Minister of Commerce and Industry; Mirek Dusek, deputy head of the Centre for Geopolitical and Regional Affairs and member of the Executive Committee, World Economic Forum; and Henry Lawrence Culp Jr, CEO, General Electric.

Bilateral meetings were also held throughout the week with figures, including Klaus Schwab, founder and chairman, WEF; Will.i.am, entertainer and tech entrepreneur; David Miliband, president and CEO of the International Rescue Committee; Sharan Burrow, general secretary of the ITUC; Ian Bremmer, CEO of Eurasia Group; and Dusek.

دافوس (سويسرا) – قنا

أكد سعادة السيد حسن الذوادي، الأمين العام للجنة العليا للمشاريع والإرث، أن استضافة بطولة كأس العالم “قطر 2022” تعد فرصة مثالية لإحداث تغييرات إيجابية في قطر والمنطقة، مشددا على أن البطولة قادرة على توحيد الشعوب من مختلف أنحاء العالم.

وقال الذوادي، في مقابلة تلفزيونية مع شبكة “سي إن بي سي” الأمريكية خلال مشاركته في فعاليات المنتدى الاقتصادي العالمي بمدينة دافوس السويسرية، إن الأحداث الرياضية الكبرى، خاصة في كرة القدم، مثل بطولة كأس العالم، تخلق فرصا مثالية للتقريب بين الناس.. مشيرا إلى استضافة قطر مؤخرا بطولة كأس العالم للأندية “قطر 2019” والتي جمعت مشجعين من خمس قارات احتفلوا معا على أرض قطر في مهرجان كروي مبهر عكس قدرة الرياضة على بناء الجسور.

ولفت أيضا إلى استضافة قطر بطولة كأس الخليج العربي 24، في نوفمبر وديسمبر من العام الماضي والتي فاز بلقبها منتخب البحرين للمرة الأولى في تاريخه والتي شهدت التفاعل المبهر من جانب المشجعين.

وأشار الذوادي إلى أن الفعاليات الرياضية يمكن أن تسهم بفاعلية في إحداث تحولات جوهرية في حياة المجتمعات، كما أنها تخلق إرثا يعود بالفائدة على جميع أفرادها وكذلك للأجيال المقبلة، وقال:” نواصل العمل لنضمن تقدير الجميع لما تمتاز به الرياضة من قوة يمكنها تجاوز الحدود والتقريب بين الناس، ومدى أهمية ما نمتلكه من فرصة فريدة لتحقيق هذا الهدف”.

وأضاف أنه ” في ضوء ما نشهده من تصاعد للتشدد القومي والنزاعات يتوجب علينا العمل معا من أجل الاستفادة من مثل هذه المنصات لإبراز ما يجمع بيننا، وتجنب ما يفرقنا، والاحتفاء بالقيم المشتركة بيننا، مستفيدين من هذه الفرصة المثالية لاستضافة أهم حدث رياضي في العالم”.

وتماشيا مع شعار نسخة هذا العام من المنتدى: “من أجل عالم متماسك ومستدام”، تطرق الذوادي إلى جوانب الاستدامة في البطولة.. مشيرا الى إطلاق استراتيجية وسياسة الاستدامة لبطولة كأس العالم لكرة القدم “قطر 2022” الأسبوع الجاري، لافتا إلى أنها المرة الأولى التي يشارك فيها البلد المضيف مع الاتحاد الدولي لكرة القدم (الفيفا) والجهة المحلية المنظمة في تنفيذ استراتيجية للاستدامة خاصة ببطولة كأس العالم، مجددا التزام قطر باستضافة أول نسخة محايدة الكربون من المونديال في العام 2022.

وفي حديثه حول الاستعدادات الجارية لاستضافة المونديال، قال الذوادي، إن اللجنة العليا للمشاريع والإرث ستشهد الكثير من الأحداث في العام 2020، من بينها مباراة كأس السوبر الإفريقي الشهر المقبل، وبطولة كأس العالم للأندية “قطر 2020” في ديسمبر القادم، لتستقبل قطر مرة أخرى آلاف المشجعين من المنطقة والعالم. وكشف الذوادي أن النصف الأول من العام الجاري سيشهد الإعلان عن جاهزية اثنين من استادات المونديال، وهما استاد المدينة التعليمية، واستاد البيت، موضحا أن كافة مشاريع البطولة ستكون جاهزة مع نهاية العام 2021.

وقد شارك الذوادي في جلسة نقاشية نظمها جهاز قطر للاستثمار على هامش فعاليات المنتدى بعنوان: “رؤى من قطر: واقع الرخاء الاقتصادي في الشرق الأوسط”، بمشاركة سعادة السيد علي بن أحمد الكواري، وزير التجارة والصناعة القطري، والسيد /ميريك دوسيك/ نائب رئيس الأعمال الجيوسياسية والإقليمية بالمنتدى الاقتصادي العالمي، وعضو اللجنة التنفيذية للمنتدى، والسيد /هنري لورانس كولب/ الرئيس التنفيذي لشركة “جنرال إلكتريك”.

وأجرى الذوادي على مدار الأسبوع الجاري عددا من الاجتماعات الثنائية مع مجموعة من الشخصيات البارزة، من بينها السيد /كلاوس شواب/ مؤسس ورئيس المنتدى الاقتصادي العالمي، والسيد /ديفيد ميليباند/ الرئيس التنفيذي للجنة الإنقاذ الدولية، والسيد /شاران بورو/ الأمين العام للاتحاد الدولي لنقابات العمال، والسيد /إيان بريمر/ رئيس ومؤسس مجموعة “أوراسيا”، والسيد /ميريك دوسيك/ نائب رئيس الأعمال الجيوسياسية والإقليمية بالمنتدى الاقتصادي العالمي وعضو اللجنة التنفيذية للمنتدى.

يشار إلى أن الملتقى السنوي للمنتدى الاقتصادي العالمي في مدينة دافوس السويسرية يعد المنصة الأهم لإشراك قادة العالم في نقاشات لصياغة جداول الأعمال العالمية والإقليمية والصناعية في بداية كل عام.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X