💰 Business

QPAY launches VISA Contactless Payments in the Middle East

«كيوباي» تطلق في الشرق الأوسط عبر نظامها الذكي لنقاط البيع خدمة الدفع عن بعد عبر «فيزا»

 

QPAY smart POS solution (powered by NEXXO Blockchain platform) now supports VISA contactless payments. The new technology initiative is now launched in Qatar and is being rolled out to more than 15,000 Qatari small business enterprises and over 250,000 consumers.

“While most contactless payments in the Middle East are usually accepted at higher-end merchant locations, we are very pleased to see Visa contactless-enabled POS devices at small stores via QPAY. This is a tremendous opportunity to extend the benefits of digital payment acceptance to merchants that previously only accepted cash; and for consumers, the simplicity and security of Visa’s contactless technology will be key in shifting their behavior in favor of digital payments,” said Dr. Sudheer Nair, Qatar Country Manager of Visa.

Mr. Nebil Ben Aissa, CEO and founder of QPAY said, “QPAY’s vision is to partner with VISA, a worldwide leader in digital payments, to help SMEs grow their business, while enabling hundreds of thousands of customers speed up the payment experience. Interestingly, we’ve observed that contactless transaction amounts are larger than cash transactions. This means that customers spend more when they “tap and go” than when they pay with cash. This is very encouraging to SMEs who are always seeking to further revenue growth!”

He also added, “we had a great experience working with Dr. Sudheer and the VISA team. VISA contactless is easy, fast and robust, and we plan to launch this technology to further applications and markets.”

The QPAY blockchain powered smart POS solution is the only blockchain powered payment platform certified by the highest security standards such as Payment Card Industry (PCI) and Data Security Standard 3.2.1 certification. It is also the only multi-Application secured Android POS platform in the Middle East with full compliance with local and international payment schemes.

لقد بات من الممكن الآن إجراء عمليات الدفع الإلكتروني عن بعد، حيث أطلقت شركة كيوباي عبر نظامها الذكي لحلول عمليات الدفع ونقاط البيع «المدعوم من شركة منصّة البلوك تشين في نيكسو». في الوقت الحالي، أطلقت هذه المبادرة التكنولوجية في قطر، وسيتم طرحها في أكثر من 15,000 شركة في قطاع الأعمال الصغيرة في قطر، ولأكثر من 250,000 عميل.

كما صرح د. سودهير ناير، المدير الإقليمي

لـ «فيزا» في دولة قطر بأنه: «على الرغم من أن معظم المدفوعات عن بعد تُقبل عادة في المواقع التجارية الكبيرة في الشرق الأوسط، نحن اليوم سعداء جداً لرؤية خدمة الدفع عن بعد بالفيزا ممكنة عبر أجهزة الدفع في المتاجر الصغيرة من خلال شركة كيوباي، وتعتبر هذه فرصة رائعة لتوسيع استخدامات مزايا الدفع الرقمي للتجار الذين كانوا في السابق يستخدمون الدفع النقدي فقط، فيما يخص العملاء، فإن تقنية الدفع عبر الفيزا الذكية التي تعمل عن بعد سوف تمنح عملية الدفع البساطة والأمان، وسوف تكون مفتاحاً لتغيير سلوكهم تجاه المدفوعات الرقمية».

وعقب السيد نبيل بن عيسى، الرئيس التنفيذي والمؤسس لشركة كيوباي: «تتمثل رؤية الشركة في الشراكة مع فيزا، الشركة الرائدة عالمياً في مجال المدفوعات الرقمية، في مساعدة شركات الأعمال في القطاع الصغير والمتوسط على تنمية أعمالها، مع تمكين مئات الآلاف من العملاء من تسريع خدمة الدفع، ومن المثير للاهتمام، لاحظنا أن كمية المعاملات التجارية للدفع عن بعد أكبر من عمليات الدفع النقدية، ويعني ذلك أن العملاء ينفقون عندما يضغطون على «نقرة الشراء» أكثر من إنفاقهم عند الشراء نقداً، وهذا أمر مشجع جداً للشركات الصغيرة والمتوسطة التي تسعى دائماً إلى زيادة إيراداتها».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X