💰 Business

QIB launches ‘Instant Credit Card’ service through app

«المصرف» يطلق خدمة الحصول على بطاقة ائتمانية عبر تطبيق الجوال

 

The Qatar Islamic Bank (QIB) has launched ‘Instant Credit Card’ service that is available through its mobile app.

The innovative service, which is a first-of-its-kind in Qatar, offers pre-approved QIB customers the opportunity to instantly apply, get approval and receive a credit card tailored to their specific needs.

Eligible customers receive SMS or notification via the mobile app to let them know that they are qualified to apply for an instant credit card.

Through QIB’s mobile app, each customer is offered the credit card that best suits their needs and meets their credit criteria.

A summary of features and benefits on each credit card is displayed to help the customer make an informed decision on which card to pick.

The customer can then choose to receive their new credit card the next business day from the C-Ring Service Centre, or have it delivered to their doorstep by Q-Post.

Within just a few simple steps, the whole process to apply and get the approval for a new credit card is completed in a couple of minutes.

“Our ‘Instant Credit Card’ service is the first-of-its-kind in the market, giving customers the opportunity to get a digital approval on a credit card that will be ready for use within just a few hours. The hassle-free process we have provided on our award-winning mobile app will ensure that the customer selects the credit card that best suits their financial needs,” said D Anand, QIB Personal Banking Group general manager.

Over the past few years, QIB has taken strides in facilitating and accommodating customers’ digital needs. QIB’s ever-evolving innovative products and solutions offer customers a technology-driven and seamless digital banking journey.

As a first step, QIB’s digital onboarding; a process that allows new customers to start a relationship with the bank by opening a current, savings or misk account through QIB’s mobile app.

أعلن مصرف قطر الإسلامي (المصرف) عن إطلاق خدمته الجديدة «البطاقة الائتمانية الفورية» من خلال تطبيق جوال المصرف الحائز على عدة جوائز عالمية. ومن خلال هذه الخدمة المبتكرة والأولى من نوعها في قطر، سيتمكن العملاء المؤهلون من التقدم بطلب البطاقة التي تناسبهم، والحصول على موافقة فورية ومن ثم استلام البطاقات الائتمانية. وسيتلقى العملاء المؤهلون رسالة نصية قصيرة وإشعاراً عبر تطبيق جوال المصرف، لإعلامهم أنهم مؤهلون للحصول على البطاقة الائتمانية الفورية.

ومن خلال تطبيق جوال المصرف، سيحصل العملاء على البطاقة الائتمانية التي تلائم احتياجاتهم وتتوافق مع معايير الائتمان الخاصة بهم. ويتم عرض ملخص المميزات على كل بطاقة ائتمانية لمساعدة العميل على اتخاذ القرار الأفضل في اختيار البطاقة التي تناسب احتياجاته. ويمكن للعميل بعد ذلك استلام بطاقته الائتمانية الجديدة في يوم العمل التالي من مركز خدمات المصرف في الدائري الثالث، أو يمكن تسليمها إلى عنوان العميل عبر بريد قطر. ومن خلال خطوات بسيطة، يتم استكمال عملية التقدم بالطلب الموافق عليه مسبقاً لاستلام البطاقة الائتمانية الجديدة بشكل فوري.

وتعليقاً على هذا الإنجاز الجديد، قال السيد د. أناند، المدير العام لمجموعة الخدمات المصرفية للأفراد في المصرف: «إنّ المصرف يضع العملاء في صميم استراتيجيته، ولذلك فإننا نعمل باستمرار على تزويدهم بالمنتجات والخدمات الرقمية التي تعتمد على التكنولوجيا المتطورة وتوفر لهم تجربة مصرفية آمنة ومريحة. وتعد خدمة البطاقة الائتمانية الفورية من المصرف الخدمة الأولى من نوعها في الأسواق. ومن خلال خطوات سهلة وسريعة عبر تطبيق جوال المصرف الحائز على عدة جوائز عالمية، يمكن للعميل اختيار البطاقة الائتمانية الأمثل التي تلائم احتياجاته المالية، والحصول على موافقة فورية لاستلامها بأسرع وقت».

حلول

وعلى مدار الأعوام القليلة الماضية، قطع المصرف شوطاً كبيراً في مجال تسهيل وتلبية احتياجات العملاء الرقمية. فقد أطلق المصرف مؤخراً خدمة رقمية للعملاء الجدد تتيح لهم فتح حساب جاري أو حساب توفير أو حساب «مسك» عبر تطبيق جوال المصرف. ومن خلال ذلك، يصبح بإمكان العملاء الاستفادة من كل الحلول الرقمية التي يقدّمها المصرف، بما في ذلك «التمويل الفوري».

لتحميل التطبيق يمكن لعملاء المصرف زيارة متجر آبل او متجر جوجل بلاي والبحث عن كلمة QIB Mobile. ويمكن التسجيل بسهولة من خلال رقم بطاقة الخصم والرقم السري الخاص بحامل البطاقة.

QIB launches ‘Instant Credit Card’ service through app
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2020-01-13 23:10:34Z | |
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X