👮‍♂️ Government

QACC collaborates with Hifz Al Naema to reduce food wastage

«القطرية لتموين الطائرات» تتعاون مع «حفظ النعمة» 

 

Qatar Aircraft Catering Company (QACC) announced yesterday that it is collaborating with local Qatari charity, Hifz Al Naema, to redistribute surplus food and beverages to good causes in Qatar. QACC and Hifz Al Naema, expect to redistribute 200-300kg of food and beverage everyday such as whole fruits, cereals, soft drinks, yoghurt and chocolates.  

Established in 2008, Hifz Al Naema was the first food bank to open in Qatar. The programme began with collecting surplus food from festivals, weddings and hotels and has since expanded to collecting and distributing surplus clothing, furniture, electronic devices and other appliances.

QACC Senior Vice President, Michael Winner, said: “We are delighted to partner with Hifz Al Naema, a local Qatari charity that specialises in repackaging and redistributing surplus food and beverage. At QACC, we are continuously looking at ways to reduce waste and ensure an optimal food and beverage service to all our clients.”

“This partnership ensures any unserved meals or unopened items will be redistributed to support those in need in our local community and reduce wastage at landfills.”

Hifz Al Naema Public Relations Officer, Youssef Al Khulaifi, said: “We are proud to partner with Qatar Aircraft Catering Company to provide meals to those in need in our community. Given the enormous scale of their operations, the redistribution of their surplus food and beverages will have a significant impact on those in need in our community.”

“We hope that this new collaboration, will shine a spotlight on this worthy cause and encourage other governmental and private sector organisations to partner with us.”

Launched in August 2002, QACC is the sole catering company exclusively providing in-flight catering for Qatar Airways, international airlines, hub lounges, Amiri and ad hoc VVIP flights of Hamad International Airport (HIA). Spanning an extraordinary 69,000 square metres, QACC is one of the world’s largest self-contained catering facilities.

Led by an award-winning catering team, QACC delivers premium in-flight and lounge catering services seamlessly to passengers travelling around the world. 

Today, QACC currently prepares an average of 175,000 meals and 60 international cuisines per day in its state-of-the-art kitchen and bakery from HIA.

Since its establishment in 2008, Hifz Al Naema has distributed more three million meals to people in need. 

Hifz Al Naema partners and collaborates with many organisations and institutions across Qatar including hotels, private events, and restaurants to achieve its vision.

أعلنت الشركة القطرية للتموين عن تعاونها مع المركز الخيري «حفظ النعمة» لإعادة توزيع الفائض من الأطعمة والمشروبات من الشركة على العائلات المحتاجة في دولة قطر، ومن المتوقع للجهتين إعادة توزيع ما بين 200 إلى 300 كيلوجرام يومياً من الفاكهة والحبوب والمشروبات الغازية والروب والشوكولاتة.

وانطلقت عمليات مركز «حفظ النعمة» في عام 2008، ليصبح بذلك أول بنك للطعام في الدولة. وابتدأ المركز أنشطته بجمع الفائض من الأطعمة من المهرجانات وحفلات الزفاف والفنادق، ثم توسع بأنشطته، ليشمل جمع الفائض من الملابس والأثاث والأجهزة الإلكترونية، وغيرها من المستلزمات.

وقال السيد مايكل وينر -نائب أول الرئيس للشركة القطرية لتموين الطائرات-: «يسعدنا إطلاق هذه الشراكة مع مركز «حفظ النعمة» المتخصص بإعادة تغليف وتوزيع الفائض من الأطعمة والمشروبات، ونعمل في الشركة القطرية لتموين الطائرات بشكل متواصل على البحث عن وسائل جديدة من شأنها التقليل من حجم النفايات، وتساعدنا على تقديم أفضل خدمات الأطعمة والمشروبات لعملائنا، وتسهم هذه الاتفاقية في إيصال وجبات الأطعمة والمواد المغلفة إلى الأشخاص المحتاجين في المجتمع المحلي، ناهيك عن تقليلها من الفضلات في مواقع دفن النفايات».

إعادة توزيع الفائض

وقال السيد يوسف الخليفي -مسؤول العلاقات العامة في مركز «حفظ النعمة»-: «نفتخر بهذه الشراكة مع الشركة القطرية لتموين الطائرات، والتي تهدف إلى توزيع وجبات الطعام على الأشخاص المحتاجين في مجتمعنا، وعند الأخذ بعين الاعتبار حجم عمليات الشركة، فإن إعادة توزيع الفائض من الأطعمة والمشروبات لديهم سوف يكون له كبير الأثر في المجتمع، ونأمل من هذا التعاون الجديد أن يسلّط الضوء على هذه القضية المهمة، وأن يشجع مختلف المؤسسات الحكومية والخاصة على الشراكة معنا».

وأطلقت مجموعة الخطوط الجوية القطرية الشركة القطرية لتموين الطائرات في عام 2002، لتصبح المزوّد الحصري لخدمات التموين للمجموعة، ولشركات الطيران الدولية، وللصالات في مطار حمد الدولي، والرحلات الأميرية، والرحلات لكبار الشخصيات عبر المطار.

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X