🏆 Sport

Microsoft teams up with Aspire to accelerate digital transformation

تعاون بين «مايكروسوفت» و«أسباير زون» لتسريع التحول الرقمي في الرياضة

 

Microsoft has announced that it will team up with Qatar’s Aspire Zone Foundation to accelerate digital transformation within the nation’s sporting industry and share gained insights and knowledge with the world.

Microsoft and the Aspire Zone Foundation signed a memorandum of understanding (MoU) on the development of digitally transformative solutions for the Qatari sports industry. By combining core competencies from Microsoft and the Aspire Zone Foundation, the two organizations will co-create innovative solutions that are applicable to the local and global sports industry. 

The MoU was signed in Doha, between Jean-Philippe Courtois, Executive Vice President and President, Microsoft Global Sales, Marketing and Operations, and Mohammed Al Suwaidi, Chief Executive Officer of Aspire Zone Foundation. 

“Microsoft’s mission is to empower every individual and organisation on the planet to achieve more,” said Courtois. “Our work with the Aspire Zone Foundation re-affirms our commitment to the people of Qatar, by supporting Aspire in its goal of encouraging active lifestyles, spurring economic growth, building capabilities and driving sustained impact. Our work together will lead to an even more promising future for the development of sports science, medicine, and venues across the country and the region.”

Aspire Zone boasts some of the world’s finest sport training facilities offering a unique sport, sports medicine, research and education destination for the international sports industry. Aspire Zone has played a leadership role in the development of innovative concepts in the Sporting Industry across a diversified portfolio of Sports. 

Mohammed Al Suwaidi, Chief Executive Officer of Aspire Zone Foundation said: “Aspire Zone Foundation has been in the forefront of using advanced technology in various domains of Sports such as Sports training, sports science, sports medicine as well as Sports Events and Venues Management. Under our partnership with Microsoft we intend to accelerate our innovation journey in sports technology by taking advantage of Microsoft’s vast array of expertise including Artificial Intelligence, Robotics Process Automation, Machine learning and other Azure based capabilities.”

The MoU calls for an exchange of ideas through workshops and meetings, with a focus on developing new solutions for the sports industry in Qatar and beyond by using Aspire Zone as a reference. The domain experts and technical personnel in Aspire Zone will assist Microsoft in exploring the creation of such concepts. 

Aspire Zone will receive access to Microsoft’s Global Sports Innovation Centre (GSIC) in Madrid, Spain, which acts as a meeting point for businesses that support the sporting industry, including technology companies and start-ups. In addition, Microsoft will provide training sessions for Aspire Zone personnel on Microsoft technologies and support with the establishment of an “Aspire Centre of Excellence in Sports Technology”, designed to further drive the innovation agenda. 

Microsoft is working closely with its customers to empower them with its trusted and intelligent cloud. Earlier this month, the company revealed plans to establish a new cloud datacenter region in Qatar, which will accelerate the country’s digital transformation journey in the sports industry and beyond.  

أعلنت شركة «مايكروسوفت»، أمس، أنها ستتعاون مع مؤسسة «أسباير زون» بهدف تسريع عملية التحول الرقمي في مجال الرياضة داخل قطر، وكذلك تبادل الأفكار والمعرفة المكتسبة على مستوى العالم. وقد تم توقيع الاتفاقية في الدوحة من قِبل جان فيليب كورتوا نائب الرئيس التنفيذي، ورئيس شركة مايكروسوفت للمبيعات العالمية والتسويق والعمليات، ومحمد السويدي الرئيس التنفيذي لمؤسسة أسباير زون؛ حيث ستتعاون كلتا المنظمتان بموجب مذكرة التفاهم هذه فيما يتعلق بتطوير الحلول الرقمية في مجال الرياضة داخل دولة قطر، وذلك من خلال الجمع بين كفاءات كلا الطرفين، والمشاركة في إيجاد حلول مبتكرة قابلة للتطبيق على صعيد صناعة الرياضة المحلية والعالمية.

تعليقاً على هذا الإعلان، ذكر كورتوا أن مهمة «مايكروسوفت» تتمثل في تمكين كل فرد ومؤسسة في العالم من تحقيق المزيد من الإنجازات، وأشار إلى أن العمل مع مؤسسة أسباير زون يؤكد التزام الشركة تجاه شعب قطر، منوهاً بما ستقوم به «مايكروسوفت» من خلال هذا التعاون عبر دعم مؤسسة «أسباير» نحو تحقيق أهدافها، المتمثلة في تشجيع أنماط الحياة النشطة، وتحفيز النمو الاقتصادي، وبناء القدرات، ورفع مستويات التأثير الإيجابي المستدام.

وأضاف كورتوا قائلاً: «ستسهم هذه الخطوة في بلوغنا معاً نحو مستقبل يتسم بالازدهار والتطور بكل ما يتعلق بالرياضة من علوم وطب ومرافق عبر جميع أنحاء الدولة والمنطقة كافة».

والجدير بالذكر أن مؤسسة «أسباير زون» تقدّم أفضل المرافق التدريبية الرياضية في العالم، وتُعتبر وجهة فريدة لعالم الرياضة، والطب الرياضي، والبحث والتعليم في مجال الرياضة الدولية، كما أنها لعبت دوراً رائداً في تطوير المفاهيم المبتكرة في هذا المجال عبر مجموعة متنوعة من الألعاب الرياضية.

ومن جانبه؛ قال محمد السويدي، الرئيس التنفيذي لمؤسسة أسباير زون: «لطالما كانت أسباير زون في طليعة المؤسسات التي تستخدم التكنولوجيا المتطورة في مجالات الرياضة المختلفة مثل التدريب، والعلوم الرياضية، والطب الرياضي، فضلاً عن الفعاليات الرياضية وطرق إدارة الملاعب».

وأكمل السويدي: «نعتزم في إطار شراكتنا مع مايكروسوفت العمل على تسريع وتيرة الابتكار في التكنولوجيا الرياضية، وذلك من خلال الاستفادة من خبرات مايكروسوفت وابتكاراتها، بما في ذلك تقنيات الذكاء الاصطناعي، وأتمتة العمليات، والروبوتات، وتعلم الآلة، والتقنيات الأخرى القائمة على منصة أزور السحابية».

وفي سياق تفصيلي أكثر، سيتم أيضاً -وفقاً لهذه الاتفاقية- العمل على تبادل الأفكار من خلال عقد مجموعة من ورش العمل والاجتماعات، مع التركيز على تطوير حلول جديدة في صناعة الرياضة داخل دولة قطر وخارجها.

علاوة على ذلك، ستحصل «أسباير زون» على إمكانية الوصول إلى مركز الإبداع الرياضي العالمي (GSIC) من «مايكروسوفت» في مدريد – إسبانيا، والذي يعمل كنقطة التقاء للشركات التي تدعم القطاع الرياضي، بما في ذلك شركات التكنولوجيا والشركات الناشئة. بالإضافة إلى ذلك، ستوفر «مايكروسوفت» دورات تدريبية لموظفي «أسباير زون» تدور حول تقنيات «مايكروسوفت» وكيفية الاستفادة من قدراتها، كما ستقدم الشركة المزيد من الدعم عبر إنشاء «مركز أسباير للتميز في التكنولوجيا الرياضية»، والذي صُمم خصيصاً لتمكين الأجندة التي تسعى إلى تحقيق الابتكار.

وتجدر الإشارة أيضاً إلى أن «مايكروسوفت» كشفت -في وقت سابق من هذا الشهر- عن خططها لإقامة منطقة جديدة لمراكز البيانات السحابية في قطر، والتي من شأنها تسريع عملية التحول الرقمي داخل الدولة في المجال الرياضي والمجالات الأخرى كافة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X