👮‍♂️ Government

HIA makes short-term parking free for few days

مطار حمد: مواقف السيارات قصيرة الأمد مجانية لفترة محدودة

 

Doha: Hamad International Airport (HIA) has announced that for passenger safety and security they have made short-term parking free for five hours from January 3 to 6, 2020.

“Hamad International Airport (HIA) would like to inform its customers that the use of short-term parking will be available free of charge between 3rd and 6th January 2020 between the hours of 10:00 pm and 3:00 am, as this has been identified as the busy peak period at arrivals,” they said in a statement. 

Lot of people are expected to fly back into the country during the weekend as schools will reopen next week after the winter break.

“For passengers’ convenience and safety during the peak period, access to the arrival and departure curbsides will be limited and customers are requested to proceed to the short-term car park for free parking during these periods,” it added.

Many cars tend to wait on approach roads or near the arrival gate creating congestion during peak hours. To avoid congestion in the arrivals area and avoid delays during peak season like end of school holidays, when people flies back in after the break, HIA gives free access to short-term parking for all passengers.

أعلن مطار حمد الدولي أمس، أن مواقف السيارات قصيرة الأمد متاحة مجاناً لمدة 5 ساعات يومياً بين الساعة 10:00 مساء وحتى 3:00 صباحاً بدءاً من 3 وحتى 6 من يناير 2020، وذلك للحد من الازدحام المروري عند بوابات الدخول لصالات القادمين خلال أوقات الذروة من اليوم. من أجل الحفاظ على راحة المسافرين وسلامتهم خلال هذه الساعات، فإن الدخول إلى منطقة أرصفة المداخل لصالات القادمين والمغادرين سيكون محدوداً، يرجى من المسافرين التوجه إلى مواقف السيارات قصيرة الأمد خلال الفترة المذكورة.

يترشح مطار حمد الدولي حالياً لجائزة «أفضل مطار في العالم» التي تقدمها جوائز سكاي تراكس العالمية للمطارات، والتي سبق أن منحته لقب المطار ذي الخمس نجوم في عام 2017، ما جعله واحداً من خمسة مطارات فقط في العالم حائزة على هذا اللقب، والمطار الوحيد الذي حقق هذه المكانة المرموقة في منطقة الشرق الأوسط، ويسعى المطار الذي يحمل حالياً لقبي «رابع أفضل مطار في العالم» و«أفضل مطار في الشرق الأوسط»، إلى تعزيز تجربة السفر عبر مرافقه في

جميع جوانبها.

ومن المقرر أن يتم الإعلان عن نتائج جوائز سكاي تراكس العالمية للمطارات في مارس 2020، ويمكن للمسافرين التصويت لصالح مطار حمد الدولي عبر زيارة الموقع الرسمي لاستطلاع الرأي الخاص بجائزة سكاي تراكس العالمية للمطارات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X