📚Education

HEC Paris in Qatar honours class of 2019 at graduation ceremony

«HEC Paris» تكرّم خريجي برامجها للتعليم التنفيذي لـ 2019

 

DOHA: HEC Paris- Qatar honored its graduating classes of 2019 during a ceremony held in Doha recently.

The event was graced by the presence of H E Franck Gellet, Ambassador of France to Qatar, and Dr Pablo Martin de Holan, Dean of HEC Paris in Qatar, and it was emceed by Wassim Maksoud, Head of Finance and Administration, KPMG and HEC Paris alumnus. 

Dr de Holan was joined by Professor Wolfgang Amann, Academic Director of HEC Paris in Qatar Specialized Master’s Degree, on stage for the distribution of certificates.

This year’s graduating classes included 31 Executive MBA (EMBA), 80 Specialised Master in Strategic Business Unit Management (SBUM), and 16 Financial Regulation program participants. 

While a vast number of SBUM graduates are Qataris, a large number of international participants were present in both programs. 

The class of 2019 witnessed a much higher ratio of female participants in the SBUM program. And the graduates from both programs this year belonged to different corners of the globe – Europe, Central Asia, MENA, North America, South Asia, and Africa.

Welcoming the classes of 2019, Dr de Holan, Dean of HEC Paris in Qatar, said: “A few years ago you decided to join this institution to become a better professional and a better person. All of you worked hard and overcame many obstacles and have ultimately succeeded in your mission, which is why you deserve our undivided attention and our most sincere accolades. You did the best you could and you have been rewarded.”
“As a graduate of HEC Paris in Qatar you are now part of a select group of talented individuals who dared to learn and have learned to dare, an invaluable skill in our turbulent and changing world.”

In addition to the graduation ceremony, the event included an awards ceremony honoring participants for their work. 

The award for the Best Capstone Project for the EMBA Class of 2019 went to Jawaher Al Naimi; the award for the Best Thesis for the Specialized Master 2019 Cohort 1 was received by Aldana Al Sulaiti; the Best Thesis for the Specialized Master 2019 Cohort 2 was awarded to Najla Al Thani; and the Best Thesis award for the Specialized Master 2019 Financial Regulation went to Reem Shaheen.

The event was also marked by the farewell speeches from Faris Abdelmuti – EMBA 2019 class representative; Shoaa Heedan – SBUM 2019 C2 class representative; and Salman Alsooj – SBUM 2019 FR class representative. Other 2019 class representatives are Khalifa Al Obaidli- EMBA 2019; Fawaz Al Mejlad, Hadil Kaawar, Sabreen Taha – SBUM 2019 C1; Hend Al Naimi, Mustafa Aref, – SBUM 2019 C2 and Reem Shaheen -2019 FR.

Since joining Qatar Foundation in 2010, HEC Paris has graduated 720 participants in Qatar – 310 in the EMBA program and 410 in the SBUM program.

نظمت جامعة الدراسات العليا لإدارة الأعمال «HEC Paris» في قطر، حفلاً مميزاً أقيم يوم الأربعاء الماضي في فندق «سانت ريجيس»، لتكريم دفعة عام 2019 من خريجي برنامج الماجستير التنفيذي الدولي في إدارة الأعمال «EMBA»، والماجستير المتخصص في إدارة وحدة الأعمال التجارية الاستراتيجية «SBUM»، والماجستير المتخصص في الرقابة والقيادة المالية.

حضر الحفل سعادة سفير فرنسا في قطر السيد فرانك جيليت، والدكتور بابلو مارتين دي هولان عميد جامعة الدراسات العليا لإدارة الأعمال «HEC Paris» في قطر. كما قدّم الحفل السيد وسيم مقصود مدير الشؤون المالية والإدارية في «KPMG» وخريج جامعة الدراسات العليا لإدارة الأعمال «HEC Paris».

وقام كلّ من الدكتور دي هولان، والبروفيسور ولفجانج أمان المدير الأكاديمي لبرنامج الماجستير في الجامعة في قطر، بتوزيع الشهادات على خريجي دفعة هذا العام، والتي اشتملت على 31 مشاركاً في برنامج الماجستير التنفيذي في إدارة الأعمال، و80 مشاركاً في برنامج الماجستير المتخصص في إدارة وحدة الأعمال الاستراتيجية، و16 مشاركاً في برنامج الرقابة والقيادة المالية.

وجسّد المواطنون القطريون غالبية الخريجين من برنامج الماجستير المتخصص في إدارة وحدة الأعمال الاستراتيجية، كما سجّل البرنامجان مشاركة عدد كبير من الخريجين من شتى أنحاء العالم.

وشهدت دفعة عام 2019 معدلاً أكبر لمشاركة السيدات في برنامج الماجستير المتخصص في إدارة وحدة الأعمال الاستراتيجية، بالمقارنة مع السنوات السابقة. كما اشتمل البرنامجان هذا العام على خريجين من مختلف أنحاء العالم، بما في ذلك أوروبا وآسيا الوسطى والشرق الأوسط وشمال إفريقيا وأميركا الشمالية وجنوب آسيا وإفريقيا.

وفي معرض ترحيبه بدفعة الخريجين لعام 2019، قال الدكتور بابلو مارتين دي هولان، عميد جامعة الدراسات العليا لإدارة الأعمال «HEC Paris» في قطر: «قررتم قبل عدة سنوات الانضمام إلى هذه المؤسسة سعياً إلى الارتقاء بمسيرتكم المهنية. وقد بذلتم جميعاً جهوداً كبيرة لتجاوز العديد من التحديات، وتمكنتم من إنجاز مهمتكم بكل نجاح؛ لذا فإنكم تستحقون هذا التقدير بكل جدارة. لقد بذلتم أفضل ما في وسعكم وها أنتم تكللون جهودكم بالنجاح».

وأضاف: «لقد انضممتم بتخرجكم في جامعتنا إلى مجموعة مختارة من الموهوبين الذين دفعتهم شجاعتهم لخوض مسيرة تعلّموا خلالها أسمى معاني الجرأة، والتي تُعدّ واحدة من أهم المهارات في ظل هذا العالم دائم التغيّر».

وبالإضافة إلى تكريم الخريجين، تضمّن الحفل توزيع جوائز لتكريم الجهود الاستثنائية والدؤوبة للمنتسبين إلى برنامج الماجستير التنفيذي في إدارة الأعمال، وبرنامج الماجستير المتخصص في إدارة وحدة الأعمال الاستراتيجية وبرنامج الرقابة والقيادة المالية.

ومُنحت جائزة «أفضل مشروع تخرّج» في دورة برنامج الماجستير التنفيذي في إدارة الأعمال لعام 2019 لجواهر النعيمي، فيما قُدّمت جائزة «أفضل أطروحة» في الدورة الأولى لبرنامج الماجستير المتخصص في إدارة وحدة الأعمال الاستراتيجية لعام 2019 للخريجة الدانة السليطي، وفازت نجلاء آل ثاني بجائزة «أفضل أطروحة» في الدورة الثانية للبرنامج، وحصدت ريم شاهين جائزة «أفضل أطروحة» لبرنامج الماجستير المتخصص في الرقابة والقيادة المالية 2019.

ويشار إلى أنه منذ انضمامها إلى «مؤسسة قطر» في عام 2010، تخرّج 720 مشاركاً من جامعة الدراسات العليا لإدارة الأعمال «HEC Paris»، بمن فيهم 310 مشاركين في برنامج الماجستير التنفيذي في إدارة الأعمال «MBA» و410 منتسبين لبرنامج الماجستير المتخصص في إدارة وحدة الأعمال الاستراتيجية «BUM».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X