additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🐎Various

Five qualified in Marmi Falcon & Hunting Festival

تأهل 5 مشاركين في فعاليات مهرجان مرمي الدولي للصقور والصيد

 

Five participants have qualified in Hudad Al Tahadi and the Al Talaa championships at Sabkat Marmi in Sealine held on Sunday under the activities of the 11th Marami International Falcon and Hunting Festival. 
Ali Hamad Al Mansoori participated in Hudad Al Tahadi, while in Al Talah Championship Mesfer Al Shahwani, Meshal Al Shammari, Barzan team with two birds.

The festival, organised by Qatar Al Qannas Society under the patronage of HE Sheikh Joaan bin Hamad Al Thani, will continue until February 1. 

This year is witnessing a number of championships, which are Hudad Al Tahadi,  Tala and Al Dawo, and the championship of  Hudad Al Saluki, in addition to those for the junior falconers and the championships of Al Waid and junior falconer.

This year’s championship witnessed strong competitions that attracted followers, whether it was from the festival’s platform in Sabkhath Marmi in Sealine or through the follow-up of the various audio-visual and print media, as well as social media platforms that received special follow-up by the public with continuous interaction.

Ali bin Khatem Al Mahashadi, Chairman of the Organizing Committee for the International Festival of Falcon and Falconry and President of the  Qatar Al Qannas Society Sabkhath Marmi lauded the performances of the participants.

Al Mahashadi explained that the festival, by reaching its eleventh edition, is evidence of its accumulated successes and has become a popular base for it within the Qatari, Gulf, Arab and international community, by its contribution to preserving the falconry and traditional hunting of falcons. He highlighted that the falconers year after year, gained experience in developing themselves and ways to train their birds.

The Chairman of the Organizing Committee of the Marmi Festival also thanked the participating shops for the festival, and the tools and purposes it provides to the festival visitors at reasonable prices and in everyone’s homes.

On the other hand, the International Festival of Falconry and Hunting succeeded in attracting huge audiences from different countries of the world, and this is confirmed by the remarkable attendance at the festival of all nationalities throughout the period of its launch. In addition to supporting young people in various cultural fields, including the Qatari heritage in general. 

During the ten years, the festival attracted fans of this heritage hobby and directed them to fair competition in all the festival championships, where the festival is considered a meeting point for the people with this hobby, and the festival was a major reason for preserving this heritage as part of the Qatari identity. Abdullah Al Marri, a participant said that he prepared for the festival a while before its launch, stressing that all participants in the festival are beneficiaries and there is no loser between them, whether they are lucky to win and qualify or not.

“We have noted that parents are keen to teach their children the basics of this hobby, so they showed their association with this traditional hobby and interacted with it and with other competitions held annually for promising falcon and junior falcon,” said Al Marri.

تواصلت أمس الاثنين فعاليات مهرجان مرمي الدولي للصقور والصيد، في دورته الحادية عشرة، والذي تنظمه جمعية القناص القطرية، تحت رعاية سعادة الشيخ جوعان بن حمد آل ثاني، ويستمر حتى الأول من فبراير المقبل في صبخة مرمي بسيلين.

وأسفرت الجولات أمس عن تأهل 5 مشاركين في بطولة هدد التحدي وفي بطولة الطلع؛ حيث تأهل في هدد التحدي المشارك علي حمد المنصوري، بينما تأهل في بطولة الطلع كل من مسفر الشهواني ومشعل الشمري، وفريق برزان بطيرين (2).

ويشهد هذا العام عدداً من البطولات، وهي “هدد التحدي” و”الطلع” و”الدعو”، وبطولة “هدد السلوقي”، فضلاً عن الاهتمام بالصقارين الصغار وببطولتي “الصقار الواعد” و”الصقار الصغير”.

* منافسات قوية

وشهدت بطولات هذا العام منافسات قوية جذبت المتابعين، سواء أكان ذلك من على منصة المهرجان في صبخة مرمي بسيلين أم من خلال متابعة مختلف وسائل الإعلام المرئية والمسموعة والمقروءة، وكذلك منصات التواصل الاجتماعي التي حظيت بمتابعة خاصة من قِبل الجمهور بتفاعل مستمر.

وتقدّم السيد علي بن خاتم المحشادي – رئيس اللجنة المنظمة لمهرجان مرمي الدولي للصقور والصيد ورئيس جمعية القناص القطرية – الذي قام أمس بزيارة لموقع المهرجان في صبخة مرمي، وجولة في أرجاء الموقع، في تصريحات صحافية، بشكره لجميع المشاركين في المهرجان، سواء في البطولات الرسمية أم أصحاب المحلات التجارية، ومستشفى سوق واقف للصقور، وكل من يساهم في إنجاح هذا المهرجان في نسخته الحادية عشرة.

* قاعدة شعبية

وأوضح السيد المحشادي أن المهرجان بوصوله إلى محطته الحادية عشرة، دليل على ما راكمه من نجاحات، وأصبحت له قاعدة شعبية كبيرة داخل المجتمع القطري والخليجي والعربي والعالمي، وذلك بإسهامه في حفظ تراث الصقارة والصيد التقليدي بالصقور والسلوقي.

وأبرز أن الصقارين عاماً بعد عام، اكتسبوا خبرة في تطوير أنفسهم وطرق تدريب طيورهم، وبرزت أسماء لامعة ومعروفة في عالم الصقار بدولة قطر.

كما تقدّم رئيس اللجنة المنظمة لمهرجان مرمي بشكره للمحلات التجارية المشاركة في المهرجان، وما تقدّمه من أدوات وأغراض لزوار المهرجان بأسعار مناسبة وفي متنازل الجميع.

* حضور لافت

من جهة أخرى، نجح مهرجان مرمي الدولي للصقور والصيد في استقطاب جماهير غفيرة من مختلف دول العالم، وما يؤكد ذلك الحضور اللافت إلى المهرجان من جميع الجنسيات طوال فترة انطلاقته، ويعود فضل ذلك إلى رعاية الدولة، وتوفير الدعم اللازم لنجاح وتطوير المهرجان عاماً بعد عام، إضافة إلى دعم الشباب في مختلف المجالات الثقافية ومنها الموروث القطري بشكل عام. وقد استقطب المهرجان خلال السنوات العشر محبي هذه الهواية التراثية، وتوجههم إلى المنافسة الشريفة في جميع بطولات المهرجان؛ حيث يُعتبر المهرجان نقطة التقاء لأصحاب هذه الهواية، كما كان المهرجان سبباً رئيسياً في الحفاظ على هذا التراث كجزء من الهوية القطرية.

عبدالله المري: لا يوجد خاسر بيننا والجميع مستفيدون

قال عبدالله المري، مشارك في بطولة هدد التحدي، إنه استعد للمهرجان قبل مدة من انطلاقته، مؤكداً أن جميع المشاركين في المهرجان هم مستفيدون ولا يوجد خاسر بينهم، سواء حالفهم الحظ في الفوز والتأهل أم لا.

وأضاف المري: “لاحظنا حرص أولياء الأمور على تعليم أبنائهم أساسيات هذه الهواية، فظهر ارتباطهم بهذه الهواية التراثية، وتفاعلهم معها ومع غيرها من المسابقات التي تقام سنوياً للصقار الواعد والصقار الصغير”.

ولفت المري إلى أن المهرجان نجح في ترسيخ ثقافة الاهتمام بالتراث القطري وأهمية المحافظة عليه، وهو ما ظهر في بطولات النسخة العاشرة الماضية وفي النسخة الحالية أيضاً.

فيصل العذبة: مرمي يطور هواية الصيد بالصقور

قال المشارك فيصل العذبة: “رأينا هذا العام في مهرجان مرمي مستوى طيباً من الطيور المشاركة في البطولات مثل هدد التحدي، وكذلك بطولة الدعو، والطلع، علاوة على تحسّن وتطوّر مستوى الشباب المشارك في المهرجان هذا العام، ما يدلّ على المهارة العالية التي اكتسبها الصقارون من خلال مشاركاتهم المستمرة، سواء في مهرجان مرمي أو غيره من البطولات السنوية التي تقيمها الدولة بهدف صقل المواهب وتطوير الهواية”.

من جانبه، أشار سعيد العفيفة – وهو مشارك في بطولة هدد التحدي – إلى أن المهرجان قد أصبح مكان جذب سياحي رائعاً يقصده السياح وضيوف الدولة من كل مكان، لافتاً إلى أنه من أهم نتائج المهرجان تطوير الهواية وإمكانيات الصقارين الذين اكتسبوا خبرة خلال مشاركاتهم المستمرة في مهرجان مرمي أو غيره من المهرجانات الأخرى.

علي المنصوري: أتمنى الصعود إلى منصة التتويج

أكد المتسابق علي المنصوري – المتأهل في بطولة هدد التحدي- أنه كان متوقعاً التأهل في هذه البطولة، وذلك لكونه استعد قبل مدة لمهرجان مرمي، بتدريب طيره بشكل يومي. وأشار إلى أن مهرجان مرمي من المهرجانات التي ينتظرها الهواة كل عام للمشاركة فيها، متمنياً التوفيق لجميع المتسابقين والمتأهلين في مختلف بطولات المهرجان.

وأهدى المنصوري هذا التأهل إلى أصدقائه كافة وكل من وقف إلى جانبه قبل وبعد المشاركة في بطولة هدد التحدي التي تقام ضمن مهرجان مرمي كل عام، آملاً أن يفوز في النهائي والصعود إلى منصة التتويج ليكون من ضمن أبطال المهرجان.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button