💰 Business

Vodafone gives fans the first in-stadium digital experience

فودافون توفر للجماهير أول تجربة رقمية في الملاعب

 

DOHA: Vodafone Qatar, the Official Telecommunications Sponsor of the 24th Arabian Gulf Cup, continues to introduce innovative fan experiences with its latest ‘Fan of the Match’ in-stadium competition.

‘Fan of the Match’- a first for Qatar sports events- gives all fans the opportunity to take part in the digital quiz that runs during the half-time of each match in a test of their knowledge on Arabian Gulf Cup history. Fans simply need to access www.vf.qa/AGC from their mobile phone to start the quiz and answer the timed five questions.

The player that answers the most questions correctly in the fastest time wins and gets a prize from Vodafone. The competition engages not only those playing the quiz but all fans in the stadium as everyone can see the questions, answers and names of those in the lead on the stadium screen. ‘Fan of the Match will feature in each match until the final is played on 8 December. Scores of match goers have already participated in Vodafone’s in-stadium experience.

‘Fan of the Match’ comes on top of other digital fan experiences that Vodafone Qatar has actively delivered since the beginning of the Arabian Gulf Cup. The Vodafone Fan Zone has given thousands of visitors the chance to experience a customised Augmented Reality (AR) game powered by Vodafone’s 5G GigaNet network as well as a Virtual Reality (VR) football game. Moreover, Vodafone’s specially designed platform www.fans.vf.qa, open to everyone in Qatar, offers interactive games that allows players to predict match results and answer a series of quizzes and trivia on a daily basis.

Mahday Saad Al Hebabi, Vodafone Qatar Business Services Director, said: “Our Fan Zone demonstrates that we have our sights set firmly on delivering outstanding digital experiences for Qatar’s major sporting events.

Most importantly, Vodafone Qatar will continue being a partner in the country’s vision for delivering the most outstanding FIFA World Cup in 2022 with unmatched fan experiences.” Excitement among fans is at its peak with only three of the thrilling final tournament matches remaining. Vodafone Qatar is covering the two venues – Khalifa International Stadium and Abdulla Bin Khalifa Stadium – with its GigaNet network to keep thousands of fans connected during the games.

تابعت فودافون قطر، شريك الاتصالات الرسمي للنسخة الرابعة والعشرين من كأس الخليج العربي “خليجي 24″، توفير تجارب مبتكرة للمشجعين من خلال مسابقة “مشجع المباراة” الأخيرة داخل الملاعب.

وتوفر مسابقة “مشجع المباراة”، وهي الأولى من نوعها في تاريخ الفعاليات الرياضية في قطر، فرصة لكافة المشجعين للمشاركة في تجربة رقمية تدور بين الشوطين من كل مباراة لاختبار معلوماتهم عن كأس الخليج العربي. ويتوجب على المشجعين الدخول على www.vf.qa/agc عبر هواتفهم الجوالة والإجابة على 5 أسئلة. والفائز هو من يتمكن من تقديم الإجابة الصحيحة على الأسئلة خلال أقصر فترة زمنية. ولا تستهدف المسابقة محبي الألعاب فحسب، بل وكافة المشجعين في الاستاد، كون الأسئلة والأجوبة وأسماء المتصدرين تظهر للجميع على الشاشة. وستُنظم المسابقة خلال كل مباراة لغاية النهائي الذي ستدور فعالياته يوم 8 ديسمبر المقبل. وتجدر الإشارة إلى أن الآلاف من المشجعين قد شاركوا لحينه في تجربة فودافون الرقمية داخل الملاعب.

وتأتي مسابقة “مشجع المباراة” كإضافة قيّمة لتجارب المشجعين الرقمية الأخرى التي سبق لفودافون قطر توفيرها منذ بدء البطولة. وقدمت منطقة المشجعين من فودافون لآلاف الزوار فرصة تجربة لعبة الواقع المعزز التي تفعّلها شبكة جيجانت للجيل الخامس، فضلاً عن لعبة كرة قدم باستخدام الواقع الافتراضي. كما توفر منصة فودافون الرقمية المصممة خصيصاً www.fans.vf.qa والمفتوحة للجميع في قطر، ألعاباً تفاعلية تسمح للاعبين بتوقع نتائج المباريات والإجابة على سلسلة من الأسئلة يومياً.

وقال مهدي سعد الاحبابي، رئيس قطاع الأعمال في فودافون قطر: “تبرهن منطقة المشجعين عن أننا نضع نصب أعيننا توفير تجارب رقمية مميزة خلال الفعاليات الرياضية الكبرى في قطر. ولعل ما هو أهم من ذلك أن فودافون قطر ستستمر في شراكتها مع رؤية الدولة الرامية لتقديم بطولة كأس عالم مبهرة في 2022 بالتوازي مع تجربة مشجعين لا تُضاهى”.

وجدير بالذكر أن الحماس قد بلغ أقصاه مع 3 مباريات متبقية في البطولة. وتغطي فودافون قطر الملعبين المخصصين للبطولة، وهما استاد خليفة الدولي واستاد عبدالله بن خليفة، من خلال شبكة جيجانت التي تبقي آلاف المشجعين على تواصل طوال المباريات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X