👮‍♂️ Government

UN top official hails Qatar’s reforms to improve workers’ conditions

كبير مسؤولي الأمم المتحدة يشيد بإصلاحات قطر لتحسين ظروف العمال

 

QNA

The Special Rapporteur on contemporary forms of racism, racial discrimination, xenophobia and related intolerance, E. Tendayi Achiume, praised the significant reforms that the State of Qatar has implemented to improve the conditions of low-income migrant workers, noting the additional reforms to be undertaken by the State in early 2020.

She was speaking at a press conference at the end of her visit to Qatar from November 23 to December 1, during which she met with government officials, academics, representatives of ethnic and religious minorities and international organisations working in the country.

Achiume stressed that positive reforms in nature and magnitude were “extremely important” and appreciated the State of Qatar’s pledge to combat racism and appreciated Qatar’s open invitation to the special procedures mechanisms of the United Nations Human Rights Council. She said that she was impressed by the tremendous reforms implemented by the Qatari government in the laws of citizenship and xenophobia against foreigners, although it did not address all the problems,

She added that she was pleased with Qatar’s commitment to many of these reforms to improve the conditions of low-income earners, which deserves credit. She also expressed her gratitude to the State of Qatar for inviting her to visit the country and to meet low-income representatives, and the government’s cooperation with her to visit all the places she wished to visit freely.

During the press conference, the international official noted that Qatar’s invitation to visit the country was a testament to the level of commitment of the State to all issues related to this visit. In that context, she cautioned that other countries were preventing her from visiting.

The Rapporteur noted that many United Nations Special Rapporteurs had visited Qatar and some of them would subsequently visit it, confirming the overall commitment of the State of Qatar to human rights issues, adding that there was a balance between the reforms that had been implemented and the challenges and additional reforms expected to be implemented.

She pointed out that Qatar, through hosting the 2022 World Cup, is investing heavily in a national vision with a global ambition, adding that national vision had responsibilities and obligations for equality and non-discrimination, and more had been done in that regard.

أشادت المقررة الخاصة المعنية بالأشكال المعاصرة للعنصرية والتمييز العنصري وكره الأجانب وما يتصل بذلك من تعصب ، E. Tendayi Achiume ، بالإصلاحات المهمة التي نفذتها دولة قطر لتحسين ظروف العمال المهاجرين ذوي الدخل المنخفض ، مشيرةً إلى الإصلاحات الإضافية التي يتعين القيام بها التي قامت بها الدولة في أوائل عام 2020.

كانت تتحدث في مؤتمر صحفي في نهاية زيارتها إلى قطر في الفترة من 23 نوفمبر إلى 1 ديسمبر ، والتقت خلاله بالمسؤولين الحكوميين والأكاديميين وممثلي الأقليات العرقية والدينية والمنظمات الدولية العاملة في البلاد.

وأكدت أن الإصلاحات الإيجابية في الطبيعة والحجم “بالغة الأهمية” ، وأعربت عن تقديرها لتعهد دولة قطر بمكافحة العنصرية ، وأعربت عن تقديرها لدعوة قطر المفتوحة إلى آليات الإجراءات الخاصة لمجلس الأمم المتحدة لحقوق الإنسان. قالت إنها أعجبت بالإصلاحات الهائلة التي نفذتها الحكومة القطرية في قوانين الجنسية وكراهية الأجانب ضد الأجانب ، رغم أنها لم تعالج جميع المشاكل ،

وأضافت أنها سعيدة بالتزام قطر بالعديد من هذه الإصلاحات لتحسين ظروف أصحاب الدخل المنخفض ، الأمر الذي يستحق التقدير. كما أعربت عن امتنانها لدولة قطر لدعوتها لزيارة البلاد واللقاء بممثلين من ذوي الدخل المنخفض ، وتعاون الحكومة معها في زيارة جميع الأماكن التي ترغب في زيارتها بحرية.

خلال المؤتمر الصحفي ، أشارت المسؤولة الدولية إلى أن دعوة قطر لزيارة البلاد كانت بمثابة شهادة على مستوى التزام الدولة بجميع القضايا المتعلقة بهذه الزيارة. في هذا السياق ، حذرت من أن الدول الأخرى تمنعها من الزيارة.

ولاحظت المقررة أن العديد من المقررين الخاصين للأمم المتحدة قاموا بزيارة قطر وأن بعضهم سيقوم بزيارتها فيما بعد ، مما يؤكد الالتزام الشامل لدولة قطر بقضايا حقوق الإنسان ، مضيفةً أن هناك توازنًا بين الإصلاحات التي تم تنفيذها وبين التحديات والإصلاحات الإضافية المتوقع تنفيذها.

وأشارت إلى أن قطر ، من خلال استضافة كأس العالم 2022 ، تستثمر بكثافة في رؤية وطنية ذات طموح عالمي ، مضيفة أن الرؤية الوطنية تتحمل مسؤوليات والتزامات بالمساواة وعدم التمييز ، وقد تم فعل الكثير في هذا الصدد.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X