🏆2022

SC celebrates 15 million safe work hours in Al Thumama Stadium

اللجنة العليا تحتفل بـ١٥ مليون ساعة عمل دون إصابات في استاد الثمامة

 

 

The Supreme Committee for Delivery & Legacy (SC) celebrated health and safety milestones at two FIFA World Cup Qatar 2022 infrastructure projects after Al Thumama Stadium and the training sites registered 15 million safe work hours.

A total of 10 million safe work hours registered at Al Thumama Stadium and 5 million at the training sites. No injuries occurred at either site that caused construction to be halted. The milestones were celebrated by the SC and its various contractors, which organized award ceremonies for the workers involved.

SC’s Health & Safety Manager (Assurance) Abdulla Al Bishri said: “We are delighted that the health and safety processes and procedures we implemented have achieved outstanding results.

The credit must go to our workers and the entire project team. We will continue with our commitment to health and safety to ensure that all parties taking part in Qatar 2022 projects implement the highest levels of regulations.”

Al Bishri noted that the lessons learned from the application of leading health and safety policies will be a legacy of Qatar 2022 that will carry on locally, regionally and internationally.

Over 3,500 people are currently employed at the Al Thumama Stadium construction site.

Each received a certificate for their achievements, while more than 2,000 attended the appreciation ceremony. A dozen local companies are involved in the construction of the stadium, which will have a capacity of 40,000 and host matches up to the quarter-finals stage in 2022.

Meanwhile, two Qatari companies Nakheel Landscapes and Gulf Contracting are delivering the training sites, which currently employ more than 1,500 workers.

Contractors involved in both projects have displayed an outstanding commitment to health and safety and worked closely with the SC to achieve this milestone.

احتفلت اللجنة العليا للمشاريع والإرث بتحقيق إنجاز جديد على صعيد صحة وسلامة العمال في مشاريع بطولة كأس العالم «FIFA قطر 2022™»، حيث سجّل مشروع بناء استاد الثمامة 10 ملايين ساعة عمل دون وقوع إصابات تعيق العمل، إضافة إلى 5 ملايين ساعة عمل أخرى في ملاعب تدريب المنتخبات المشاركة في المونديال.

خلال احتفالية خاصة نظمتها اللجنة العليا بهذه المناسبة، جرى توزيع الجوائز على العمال تقديراً لدورهم في الوصول لهذا الإنجاز، وفي هذا السياق، قال عبدالله البشري، مدير إدارة الصحة والسلامة في اللجنة العليا: «سعداء بالنتائج المبهرة التي حققتها عمليات وتدابير السلامة التي اعتمدتها اللجنة العليا، ولا شك أن الفضل في ذلك يرجع إلى عمالنا وجميع أفراد فريق العمل، الذين حرصوا على الالتزام بكل ما يسهم في الحفاظ على سلامة الجميع في مواقع العمل».

وأضاف البشري: «سنواصل التزامنا تجاه صحة وسلامة عمالنا، وضمان مشاركة جميع الأطراف المرتبطة بمشاريع مونديال 2022، في تنفيذ أعلى مستوى من التدابير الرامية إلى حماية العمال، نحن على ثقة بأن الدروس المستفادة من تطبيق الإجراءات الرائدة في الصحة والسلامة، ستمثل إرثاً قيّماً لمونديال قطر والمنطقة والعالم، ونحتفظ بسجلات معايير الصحة والسلامة لدينا، لنسترشد بها في مشاريع أخرى في المستقبل».

ويشارك في بناء استاد الثمامة أكثر من 3500 عامل، وتسلّم كل منهم شهادة تقدير لما حققوه من إنجاز، وقد حضر فعالية التكريم أكثر من 2000 عامل، وتشارك العديد من الشركات المحلية في بناء الاستاد الذي تبلغ طاقته الاستيعابية 40 ألف مقعد، ويستضيف مباريات في مونديال قطر 2022 من دور المجموعات حتى الدور ربع النهائي.

من ناحية أخرى، تتولى شركتان قطريتان، هما النخيل لتنسيق الحدائق، والخليج للمقاولات، تنفيذ ملاعب التدريب المخصصة للفرق المشاركة في المونديال، ويعمل لديهما حالياً أكثر من 1500 عامل، وقد تحقق هذا الإنجاز بفضل التزام المقاولين في مشروع بناء استاد الثمامة وملاعب التدريب بمعايير الصحة والسلامة، والتعاون الوثيق مع اللجنة العليا، ما يؤكد على الأولوية التي تحظى بها صحة وسلامة عمال مشاريع بطولة قطر 2022.

يشار إلى أن اللجنة العليا، التي أعلنت في يوليو الماضي عن الانتهاء من 200 مليون ساعة عمل، منذ البدء في مشاريع بطولة كأس العالم «FIFA 2022™»، تحرص على تنظيم ورش عمل ومحاضرات لتدريب العمال على تطبيق معايير الصحة والسلامة، وضمان الالتزام بها في مواقع العمل كافة.

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X