💰 Business

Qatargas delivers 2000th LNG cargo to India

قطرغاز تُسلِّم شحنة الغاز الطبيعي المسال رقم 2000 إلى الهند

 

Doha: Qatargas Operating Company Limited (Qatargas) today announced a historic milestone as it successfully delivered the 2,000th liquefied natural gas (LNG) cargo to India.

The cargo transported onboard ‘Aseem,’ a conventional LNG vessel with a capacity of 155,000 cubic metres, was loaded at the Ras Laffan Port on November 17 and delivered to India’s Dahej LNG Terminal, owned and operated by Petronet LNG Limited.

Commenting on this significant achievement, Khalid bin Khalifa Al Thani, Chief Executive Officer, Qatargas, said: “We are delighted to reach this historic milestone in our relationship with India with whom we have established a strong partnership since July 1999. India is a key market for Qatargas given its geographical proximity and growth potential.”

He added: “As India continues to make big strides towards achieving its ambitious target of 15 percent natural gas in the country’s overall energy mix, we are committed to extending all possible support by a reliable delivery of this clean fuel. As the World’s Premier LNG Company, Qatargas continues to play a major role in ensuring energy security for countries across the globe.”

Qatargas had signed a 25-years Long term Free On Board (FOB) Sale and Purchase Agreement (SPA) with Petronet. It loads around 116 cargoes per a year to India under this SPA in addition to supplying significant volumes into the short term and spot markets. In March 2019, Qatargas had supplied a commissioning LNG cargo for India’s newest LNG receiving terminal, Ennore, near the southern Indian city of Chennai.

أعلنت شركة قطرغاز اليوم، أنها سلمت الشحنة رقم 2000 من الغاز الطبيعي المسال إلى الهند والتي تم تحميلها على متن الناقلة “عصيم”، من ميناء راس لفان.

وأضافت الشركة، أن الناقلة وهي من الطراز التقليدي لشحن الغاز الطبيعي المسال تبلغ حمولتها 155 ألف متر مكعب، قامت بتسليم الحمولة لمحطة داهيج (Dahej) الهندية لاستلام الغاز الطبيعي المسال، والتي تملكها وتشغلها شركة بترونيت (Petronet) المحدودة للغاز الطبيعي المسال.

وفي معرض تعليقه على هذا الإنجاز، أعرب سعادة الشيخ خالد بن خليفة آل ثاني الرئيس التنفيذي لشركة قطرغاز، عن سعادته بهذا الإنجاز الهام في علاقة قطرغاز مع الهند التي تقيم معها شراكة قوية منذ يوليو 1999، مؤكدا أن الهند تعد سوقا رئيسيا لشركة قطرغاز نظرا لقربها الجغرافي وإمكانات نموها القوية.

وأردف يقول إنه مع استمرار الهند في تحقيق خطوات كبيرة نحو تحقيق هدفها الطموح المتمثل في الوصول إلى ما نسبته 15 في المائة من الغاز الطبيعي من المزيج الشامل للطاقة في البلاد، فإن قطرغاز ملتزمة بتقديم كل الدعم الممكن من خلال تسليم هذا الوقود النظيف بشكل موثوق.

وأكد الرئيس التنفيذي لشركة قطرغاز، مواصلة الشركة لعب دور رئيسي في ضمان أمن الطاقة في جميع أنحاء العالم، بصفتها الشركة الرائدة في مجال صناعة الغاز الطبيعي المسال في العالم.

وأبرمت قطرغاز اتفاقية بيع وشراء طويلة الأجل لمدة 25 عاما مع شركة Petronet، تقوم بموجبها بتحميل حوالي 116 شحنة سنويا إلى الهند، بالإضافة إلى توريد كميات كبيرة إلى الأسواق قصيرة الأجل وفي الأسواق الفورية.

وفي مارس 2019، وردت قطرغاز شحنة من الغاز الطبيعي المسال لتشغيل أحدث محطة لاستلام الغاز الطبيعي المسال في الهند، وهي محطة Ennore، التي تقع بالقرب من مدينة تشيناي جنوبي البلاد.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X