Copa America

Qatar placed in Group B at Copa America 2020

المنتخب القطري في المجموعة ب ضمن بطولة كوبا أمريكا 2020

 

Colombia: Asian Champions Qatar will face Neymar of Brazil in next year’s Copa America after being drawn in Group B of the tournament on Tuesday.  

The Al Annabis are one of the two guest teams invited to the South American football championship and will also face Colombia, Venezuela, Ecuador and Peru in Group B, with all games taking place in Colombia. 

In Group A, Australia, the other guest nation, will face Argentina, Paraguay, Bolivia, Uruguay and Chile.    

The 12-team tournament, which runs from June 12 to July 12, will be co-hosted, for the first time, by Colombia and Argentina.

Qatar played in the Copa America 2019 and despite losing two of their three matches, proved a tough team, ensuring that they won’t be a surprise package in their second appearance in the upcoming matches in 2020. 

The Copa America started in 1916 and has mostly taken place in odd years.

 بوغوتا – قنا

أوقعت قرعة بطولة كوبا أمريكا 2020 لكرة القدم، التي سحبت اليوم ، المنتخب القطري في المجموعة الشمالية إلى جانب منتخبات كولومبيا والبرازيل وفنزويلا والإكوادور وبيرو، بينما ضمت المجموعة الجنوبية منتخبات الأرجنتين وأستراليا وبوليفيا وأوروغواي وتشيلي وباراغواي.

وتقام البطولة في كولومبيا والأرجنتين خلال الفترة من 12 يونيو إلى 12 يوليو من العام المقبل 2020، حيث تقام مباريات المجموعة الشمالية في كولومبيا ومباريات المجموعة الجنوبية في الأرجنتين، على أن تتأهل أربعة منتخبات من كل مجموعة إلى الدور ربع النهائي.

وكان المنتخب القطري شارك في النسخة الماضية من بطولة كوبا أمريكا التي أقيمت في البرازيل حيث تعادل مع منتخب باراغواي 2/ 2، وخسر أمام كولومبيا صفر/1 وأمام الأرجنتين صفر/ 2 .

وقد أحرز منتخب البرازيل لقب النسخة الأخيرة بعد فوزه في المباراة النهائية على منتخب بيرو 3/ 1، وكان اللقب هو التاسع للبرازيل في البطولة القارية .

وتعتبر بطولة كوبا أمريكا هي الأقدم في العالم على مستوى المنتخبات، حيث أقيمت حتى الآن 46 نسخة سابقة، ويمتلك منتخب أوروغواي الرقم القياسي كأكثر المنتخبات تتويجا بكأس كوبا أمريكا برصيد 15 بطولة، يليه المنتخب الأرجنتيني برصيد 14 لقبا، ثم البرازيل في المركز الثالث برصيد 9 ألقاب.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X