💰 Business

Qatar Airways Cargo announces an expansion in South America

القطرية للشحن الجوي توسّع خدماتها في أميركا الجنوبية

 

Doha: Qatar Airways Cargo scheduled services to Campinas, Brazil (VCP), Santiago, Chile (SCL), Lima, Peru (LIM) and Bogota, Colombia (BOG) will join the airline’s global freighter network on 16 January 2020 and will be serviced by a Boeing 777 freighter.

These new destinations will commence close on the heels of the recent arrival of the airline’s twenty-first brand new Boeing 777 freighter on 25 November 2019. The new freighter increased the airline’s freighter fleet to 28 aircraft. Qatar Airways Cargo also has an order for five additional Boeing 777 freighters, placed at the Paris Air Show 2019, with deliveries starting from April 2020 onwards.

Qatar Airways Group Chief Executive, Akbar Al Baker, said: “Air cargo is a crucial element in the global transport system that supports international trade and the free flow of goods around the world. The addition of these four new routes in South America further reinforces our position as one of the world’s leading air cargo providers, operating one of the largest networks in the world with the youngest and most environmentally efficient fleet in the industry.”

Qatar Airways Chief Officer Cargo, Guillaume Halleux said, “We are very excited about our expansion in South America. The Americas are a very important market for us and there is a huge demand for South American fresh produce in Asia. With the introduction of our twice-weekly Boeing 777 freighter services, we offer exporters in South America a direct route for their cargo and a global network. Importers also stand to gain from the huge capacity to bring in their cargo to South America.”

The twice-weekly flights to Bogot from Doha will operate via Luxembourg and Miami, while the service from Bogot to Doha will operate via Liège, offering 200 tonnes on each leg. The twice-weekly flights to Campinas from Doha will operate via Luxembourg with the service from Campinas to Doha, operating via Santiago, Lima, Dallas and Luxembourg, also offering 200 tonnes on each leg.

General cargo, pharmaceuticals, and perishables will form the majority of goods imported and exported to and from South America along with some movements of live animals and high-value items like telecommunication equipment, electronics and other valuable cargo.

Qatar Airways Cargo has made substantial investment in its operations at Doha hub and globally to ensure all cargo deliveries are processed efficiently and seamlessly. Special facilities and well-trained personnel ensure expert handling over a wide variety of product categories, such as express, livestock, valuables, perishables, oversized cargo and general cargo that require air freight carriage.

Its portfolio of distinctive products currently includes QR Pharma for pharmaceuticals, QR Fresh for perishables, QR Live for live animals, QR Express for time-sensitive cargo, QR Mail for postal consignments globally and QR Charter offering cost-effective global charter solutions. Value-added services are also available to offer its customers fast confirmation and priority or guaranteed uplift to and from Qatar Airways Cargo’s online destinations.

أعلنت الشركة القطرية للشحن الجوي، عن تعزيز خدماتها في أميركا الجنوبية. وستدشّن الناقلة الجوية رحلات منتظمة إلى كامبيناس في البرازيل، وسانتياغو في تشيلي، وليما في بيرو، وبوغوتا في كولومبيا، إلى شبكة وجهاتها العالمية، اعتباراً من 16 يناير 2020 على طائرة من طراز «بوينج 777».

سوف تسيّر «القطرية للشحن الجوي» رحلتين أسبوعياً من الدوحة إلى بوغوتا عبر لوكسمبورج وميامي في رحلة الذهاب، فيما ستتوقف الطائرة في رحلة العودة في مدينة لياج البلجيكية، قبل وصولها إلى الدوحة. وتوفّر كل رحلة سعة شحن جوي تقدر بـ 200 طن. كما ستسيّر الناقلة رحلتين أسبوعياً من الدوحة إلى كامبيناس عبر لوكسمبورج في رحلة الذهاب، مع مرور رحلة العودة بسانتياغو وليما ودالاس ولوكسمبورج، وستوفّر كل رحلة سعة شحن جوي تبلغ 200 طن من البضائع.

ويأتي تدشين «القطرية للشحن الجوي» هذه الرحلات بالتزامن مع استلام طائرة الشحن رقم (21) من طراز «بوينج 777» في 25 نوفمبر 2019، والتي ستزيد من عدد الطائرات في أسطول الناقلة إلى 28 طائرة. وسجّلت «القطرية للشحن الجوي» طلباً لشراء خمس طائرات جديدة من طراز «بوينج 777» خلال فعاليات معرض باريس الجوي 2019، وستبدأ باستلامها اعتباراً من شهر أبريل لعام 2020. 

نظام النقل العالمي 

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: «إن قطاع الشحن الجوي يعدّ عنصراً رئيسياً في نظام النقل العالمي الذي يدعم حركة التجارة وتدفق البضائع في جميع أنحاء العالم. وسوف تساهم إضافة هذه الوجهات الأربع الجديدة في أميركا الجنوبية في تعزيز مكانتنا كإحدى أكبر شركات الشحن الجوي عالمياً، بتشغيل رحلاتنا إلى شبكة واسعة من الوجهات، على أسطول من أحدث الطائرات وأكثرها كفاءة في قطاع الطيران».

شبكة 

وقال السيد غيلم هالو، رئيس عمليات الشحن في الخطوط الجوية القطرية: «يسرّنا الإعلان عن تعزيز عملياتنا في أميركا الجنوبية. إن الأميركتين تعدّان سوقاً مهماً للغاية لنا، وهناك طلب كبير على المنتجات الطازجة التي يتم استيرادها من أميركا الجنوبية في آسيا. وبتدشين رحلتين جديدتين أسبوعياً على طائرة من طراز «بوينج 777»، سنقدم للمصدرين من أميركا الجنوبية شبكة عالمية ورحلات مباشرة لبضائعهم إلى شبكتنا العالمية من الوجهات. كما سوف يستفيد المستوردون أيضاً من السعة الكبيرة لإرسال بضائعهم إلى أميركا الجنوبية».

وستشكل البضائع العامة والصناعات الدوائية والمواد سريعة التلف الأغلبية العظمى من المواد التي يتم شحنها من وإلى أميركا الجنوبية، بالإضافة إلى نقل الحيوانات الحيّة والمواد القيّمة، مثل معدات الاتصالات والإلكترونيات وغيرها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X