👮‍♂️ Government

National unity and pride on display as QF hosts stage of Team Qatar’s Flag Relay

مؤسسة قطر تشارك في «جولة العلم» تجسيداً للوحدة والعزة الوطنية

 

Doha: A celebration of national pride united the people of Qatar as the third edition of Team Qatar’s Flag Relay weaved its way through the country – including Qatar Foundation’s Education City.

The event, organised by Qatar Olympic Committee, forms part of the Qatar National Day celebrations and sees athletes, public figures, celebrities, and people from all corners of the Qatar community participate in carrying Qatar’s national flag through the country, with Education City forming a stage of the relay route.

On its arrival at Education City, the flag was carried to Oxygen Park and received by Machaille Al Naimi, President of Community Development at Qatar Foundation. It was then taken forward to Al Shaqab equestrian centre, before being carried on horseback to the Education City Stadium and passed to the Qatar Cyclists team, who rode the flag to its next relay destination.

Among those participating in the Qatar Foundation (QF) stage of the relay was Qatari athlete Mariam Farid, who said: “The Flag Relay is a great opportunity for all of us in our community to unite. Whether we are Qatari nationals or from outside Qatar, we have come together to raise Qatar’s flag high, and this is the least we can do to show our love and loyalty to this country.”

Farid’s fellow Qatari athlete Abdulrahman Samba said: “As we head toward Qatar National Day, the Flag Relay is an extremely important and exciting experience, and it is an honor for any athlete to participate in carrying the flag across the country.

Hamad Abdullah Al Naimi, a Grade 6 student at Qatar Academy Doha, part of QF’s Pre-University Education, said he was delighted to be part of the relay stage at Education City. “It is the first time I have participated in this event,” he said. “I am very happy that it is taking place at Education City, and I hope that I can participate again in the future.”

Cyclist Ammar Mohammed said: “This is the third year in a row that we have participated in the Flag Relay, and the event is constantly developing, especially in terms of the number of participants.”

شارك أفراد المجتمع بدولة قطر في فعالية للاعتزاز بالهوية الوطنية، من خلال النسخة الثالثة من فعالية «جولة العلم»، والتي تمر من خلال المدينة التعليمية في مؤسسة قطر للتربية والعلوم وتنمية المجتمع.

نظمت هذه الفعالية اللجنة الأولمبية القطرية، وذلك في إطار الاحتفالات باليوم الوطني لدولة قطر، وشهدت مشاركة نخبة من الرياضيين والشخصيات العامة ومختلف أفراد المجتمع في حمل علم دولة قطر في جولة تجوب مختلف أنحاء البلاد، مروراً عبر المدينة التعليمية التي تمثل إحدى محطات الجولة. 

لدى وصول الجولة إلى المدينة التعليمية، تم التوجه بالعلم إلى حديقة الأكسجين، حيث تسلمته السيدة مشاعل النعيمي رئيس تنمية المجتمع في مؤسسة قطر، والسير به باتجاه الشقب، ومن ثم تسليمه إلى أحد الفرسان القطريين الذي توجه بدوره ليسلمه إلى فريق دراجي قطر، ليواصلوا الرحلة إلى المحطة التالية في الجولة.

وكان من بين المشاركين في الجولة في مؤسسة قطر العداءة القطرية مريم فريد، والتي علّقت قائلة: «جولة العلم تمثل فرصة رائعة لأفراد مجتمعنا كافة لنتحد معاً».

وتابعت مريم: «لقد اجتمعنا معاً اليوم من مواطنين ومقيمين لنشارك في رفع علم دولة قطر عالياً، وهو أقل ما يمكننا أن نفعله لنظهر مدى حبنا وولائنا لهذا البلد».

كما شارك أيضاً البطل الرياضي القطري عبدالرحمن سامبا، وقال حول مشاركته: «جولة العلم هي تجربة مهمة ومثيرة، وهي شرف لكل رياضي أن يشارك في رفع علم دولة قطر في أنحاء البلاد».

وعبّر حمد عبدالله النعيمي طالب في الصف السادس في أكاديمية قطر الدوحة، والتي تنضوي تحت مظلة التعليم ما قبل الجامعي في مؤسسة قطر، عن سعادته بالمشاركة في جولة العلم بالمدينة التعليمية، قائلاً: «هذه هي المرة الأولى التي أشارك فيها في هذه الفعالية، وأنا سعيد جداً لأنها تقام بالمدينة التعليمية، وأتمنى أن أشارك بها مجدداً في المستقبل».

ومن جهته، قال عمار محمد من فريق دراجي قطر: «هذه هي السنة الثالثة على التوالي التي نشارك فيها في جولة العلم، وهذه الفعالية مستمرة في التطور، لا سيما من حيث عدد المشاركين فيها».

وأضاف: «أكثر ما يميز هذه الفعالية هو أنها تجمع بين روح ومشاعر اليوم الوطني وأهمية ممارسة الرياضة، وكلاهما ذو أهمية خاصة بالنسبة لنا».

جاءت مشاركة مؤسسة قطر في جولة العلم بالتوازي مع فعاليات الاحتفال باليوم الوطني، إلى جانب التزامها بتعزيز دور المؤسسة في تنمية المجتمع، من خلال دعم مختلف المبادرات وبرامج التنمية المجتمعية والإنجازات الرياضية، لا سيما تلك التي ترسّخ وحدة المجتمع القطري.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X