additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🇶🇦 DOHA

QFFD supports Iraqi displaced people, Afghan relief efforts

صندوق قطر للتنمية يدعم نازحي العراق بـ 12 مليون ريال وجهود الإغاثة العاجلة في أفغانستان بـ 7 مليون ريال

London: The Qatar Fund for Development signed on Thursday a $3m agreement with the World Food Program (WFP) to help displaced people in Iraq.

The agreement was signed by Ali Abdullah Al Dabbagh, Executive Director of the Strategic Planning Department of Qatar Fund for Development and Francis Mwanza, Head of WFP London Office, on the sidelines of the aid and trade conference held in the British capital, London.

The $3m donated by the Qatar Fund for Development (QFFD) will be allocated to provide food aid to more than 22,000 displaced Iraqis living in camps for six months.

In a statement after the signing ceremony, Ali Abdullah Al Dabbagh said that the Qatar Fund for Development is committed to supporting displaced people in Iraq, providing them with their basic humanitarian needs and giving them hope for a better future.

Francis Mwanza welcomed the QFFD contributions saying that although some Iraqis have returned to their homes, others have lost all their possessions and face security threats. They are still in the camps and need more support.

WFP uses the cash assistance system, such as e-vouchers and cash transfers, to reach the most needy families. Families in rural areas will receive cash payments, which will allow them to buy the food they need, while WFP will provide assistance in areas where there are no good local markets, through e-vouchers that can be used in selected stores.

QFFD also signed a $2m agreement with the United Nations (UN) Humanitarian Coordinator to support emergency relief efforts for some of Afghanistan’s most needy communities.

The agreement was signed by Ali Abdullah Al Dabbagh and UN Humanitarian Coordinator for Afghanistan Toby Lanzer during the annual “Aid & Trade” conference and exhibition in London.

Following the signing of the agreement, QFFD official said that QFFD grant will be used to provide life-saving assistance to people in need, and will help our relief partners within Afghanistan meet the highest priority needs identified in the Afghanistan Humanitarian Response Plan.

Humanitarian organizations in Afghanistan need $430m to help 2.8 million of the 3.3 million people who need assistance this year as part of the humanitarian response plan in Afghanistan, according to UN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs.

Toby Lanzer praised Qatar’s contribution, stressing that this grant will help women and men of Afghanistan who have been subjected to violence and natural disasters and provide them with a better future.

This year, QFFD contributed to the establishment of similar local joint funds in Iraq, Lebanon, Syria, and Yemen.

Qatar’s total contribution since 2014 is $32m.

وقع صندوق قطر للتنمية اتفاقية بقيمة مليوني دولار مع منسق الأمم المتحدة للشؤون الإنسانية لدعم جهود الإغاثة العاجلة لبعض المجتمعات الأكثر احتياجا في أفغانستان.

وقع الاتفاقية عن الجانب القطري السيد علي عبدالله الدباغ، المدير التنفيذي لاستراتيجية صندوق قطر للتنمية، والسيد توبي لانزر، منسق الأمم المتحدة للشؤون الإنسانية في أفغانستان، وذلك خلال المؤتمر والمعرض السنوي “Aid & Trade” المقام بالعاصمة البريطانية لندن.

وعقب التوقيع على الاتفاقية قال المدير التنفيذي لاستراتيجية صندوق قطر للتنمية “إن منحة صندوق قطر ستستخدم لتقديم المساعدة لإنقاذ حياة الأشخاص الذين هم في أمس الحاجة إليها، وستساعد هذه الأموال شركاء الإغاثة لدينا داخل أفغانستان على تلبية الاحتياجات ذات الأولوية القصوى المحددة في خطة الاستجابة الإنسانية في أفغانستان”.

يذكر أن المنظمات الإنسانية في أفغانستان تحتاج 430 مليون دولار لمساعدة 2.8 مليون من أصل 3.3 مليون شخص بحاجة إلى المساعدة هذا العام، وذلك في إطار خطة الاستجابة الإنسانية في أفغانستان، وفقا لمكتب الأمم المتحدة للشؤون الإنسانية.

من جانبه، أشاد منسق الأمم المتحدة للشؤون الإنسانية في أفغانستان بالمساهمة القطرية، مؤكدا أن هذه المنحة ستساعد نساء ورجال أفغانستان الذين تعرضوا للعنف والكوارث الطبيعية وتوفر لهم مستقبلا أفضل.

وساهم صندوق قطر للتنمية هذا العام في إنشاء صناديق مشتركة محلية مشابهة في العراق ولبنان وسوريا واليمن، فيما يصل إجمالي مساهمات قطر بهذا التبرع الجديد منذ عام 2014، إلى 32 مليون دولار.

يشار إلى أن صندوق قطر للتنمية هو مؤسسة ملتزمة بتحقيق التنمية نيابة عن دولة قطر، وذلك لتحسين معيشة المجتمعات في جميع أنحاء العالم من خلال توفير الأدوات المالية للبلدان النامية من أجل تعزيز التعليم والرعاية الصحية والخدمات الاجتماعية والبنية التحتية في هذه المجتمعات.

صندوق قطر للتنمية يدعم نازحي العراق بـ 12 مليون ريال

وقع صندوق قطر للتنمية اليوم، اتفاقية بقيمة ثلاثة ملايين دولار أمريكي مع برنامج الغذاء العالمي لمساعدة نازحين في العراق.

وقع الاتفاقية كل من السيد علي عبدالله الدباغ، المدير التنفيذي لإدارة التخطيط الاستراتيجي في صندوق قطر للتنمية والسيد فرانسيس موانزا، رئيس مكتب برنامج الأغذية العالمي بلندن، وذلك على هامش مؤتمر المساعدات والتجارة المنعقد بالعاصمة البريطانية.

وسيتم تخصيص مبلغ الثلاثة ملايين دولار أمريكي الذي تبرع به صندوق قطر للتنمية، لتوفير مساعدات غذائية لأكثر من 22,000 نازح عراقي يعيشون في مخيمات لمدة ستة أشهر.

وأكد السيد علي عبدالله الدباغ في تصريح له عقب مراسم التوقيع أن صندوق قطر للتنمية ملتزم بدعم النازحين في العراق، وتزويدهم باحتياجاتهم الإنسانية الأساسية ومنحهم الأمل في الحصول على مستقبل أفضل.

من جانبه، رحب السيد فرانسيس موانزا بتبرعات صندوق قطر للتنمية لمساعدة النازحين في العراق.. لافتا إلى أنه بالرغم من عودة بعض العراقيين إلى منازلهم، إلا أن آخرين فقدوا كل ممتلكاتهم ويواجهون تهديدات أمنية ولايزال هؤلاء في المخيمات وبحاجة إلى مزيد من الدعم.

ويستخدم برنامج الغذاء العالمي نظام المساعدات النقدية مثل القسائم الالكترونية والتحويلات النقدية للوصول إلى الأسر الأكثر احتياجا، حيث ستحصل العائلات في المناطق الريفية على مدفوعات نقدية مما سيسمح لها بشراء الطعام الذي تحتاجه، بينما سيقدم البرنامج المساعدة في المناطق التي لا توجد بها أسواق محلية جيدة، من خلال القسائم الإلكترونية التي يمكن استخدامها في متاجر مختارة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button