Technology

How to safely remove data from storage media

كيفية إزالة البيانات بأمان من وسائط التخزين

 

The user must ensure that data is safely removed from traditional hard drives or solid state disks (SSDs) before selling or giving away to others, and this also applies to desktop and laptop computers.

One important thing to keep in mind is that the procedures for removing data from traditional hard drives are not appropriate for removing data from solid state disks safely, and it is not sufficient at all with it to simply delete data from the operating system via the Recycle Bin or perform a hard disk configuration.

The Federal Information Technology Security Office of Germany indicated that the user can rely on special programs such as “DPI” to remove data safely from traditional hard disks (HDD) with magnetic storage disks, and that by writing disk drives seven times.

The matter differs when removing data from the solid state disks or hard disks that combine the two storage technologies known as “SSD”, where the user here must implement the “Secure Erase” command, which runs the delete routine stored on the disk Hard, which also includes corrupted memory ranges.

If it is not possible to use the safe deletion program with the management program of the company producing hard drives, the Federal Office recommends the use of alternative programs, such as the Parted Magic tool.

Source: aljazeera

يتعين على المستخدم التأكد من إزالة البيانات بأمان من الأقراص الصلبة التقليدية أو أقراص الحالة المصمتة (أس. أس. دي) قبل بيعها أو التخلي عنها للآخرين، ويسري ذلك أيضاً على الحواسيب المكتبية والمحمولة.

ومن الأمور المهمة التي يجب مراعاتها أن إجراءات إزالة البيانات من الأقراص الصلبة التقليدية لا تتناسب مع إزالة البيانات من أقراص الحالة المصمتة بأمان، ولا يكفي معها على الإطلاق حذف البيانات ببساطة من نظام التشغيل عن طريق سلة المهملات أو إجراء تهيئة للقرص الصلب.

وأشار المكتب الاتحادي لأمان تكنولوجيا المعلومات الألماني إلى أنه يمكن للمستخدم الاعتماد على البرامج الخاصة مثل «دي. بي. أي. أن» لإزالة البيانات بأمان من الأقراص الصلبة التقليدية (أتش. دي. دي) ذات أقراص التخزين المغناطيسية، وذلك من خلال إجراء الكتابة على الأقراص سبع مرات.

ويختلف الأمر عند إزالة البيانات من أقراص الحالة المصمتة أو الأقراص الصلبة التي تجمع بين تقنيتي التخزين وتعرف باسم «أس. أس. أتش. دي»، حيث يتعين على المستخدم هنا تنفيذ أمر الحذف الآمن «سيكيور إريس» (Secure Erase) والذي يشغل روتين الحذف المخزن على القرص الصلب، والذي يتضمن أيضاً نطاقات الذاكرة التالفة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X