👮‍♂️ Government

Traffic officials in regular cars patrol Qatar roads to catch erring motorists

مسؤولون في إدارة المرور يقومون بدوريات في سيارات مدنية في طرق قطر لمراقبة السائقين المخالفين

Doha: In their effort to reduce road accidents and to catch erring motorists, the General Directorate of Traffic conducts secret traffic patrols on Qatar roads. 

The drive focuses on traffic violations like not wearing seat belts, speed and overtaking from the right.

Traffic officials in regular cars conduct patrols on all street to monitor traffic and penalise drivers who do not respect traffic rules. 

In 2018, the total number of traffic violations recorded in the country was more than 1.78 million, according to Traffic Department statistics. Over 60 percent of these were related to over speeding.

An official at the department said that overtaking from the right has decreased compared to before.  

In the last few years, the traffic department has taken up various initiatives to ensure motorists follow traffic rules, including raising awareness, setting up more mobile radars and increasing fine for various penalities. 


الدوحة: في إطار الجهود المبذولة للحد من حوادث الطرق وللقبض على السائقين المخالفين ، تقوم الإدارة العامة للمرور بدوريات مرور سرية على الطرق القطرية.

تركز الحملة على المخالفات المرورية مثل عدم ارتداء أحزمة الأمان والسرعة والتجاوز من اليمين.

يقوم مسؤولو المرور في السيارات العادية بدوريات في كل الشوارع لمراقبة حركة المرور ومخالفة السائقين الذين لا يحترمون قواعد المرور.

في عام 2018 ، بلغ إجمالي عدد مخالفات المرور المسجلة في البلاد أكثر من 1.78 مليون ، وفقًا لإحصاءات إدارة المرور. أكثر من 60 في المئة من هذه كانت مرتبطة بالسرعة الزائدة.

وقال مسؤول في الإدارة إن التجاوز من اليمين انخفض مقارنة بالفترة السابقة.

في السنوات القليلة الماضية ، اتخذت إدارة المرور مبادرات مختلفة لضمان اتباع سائقي السيارات لقواعد المرور ، بما في ذلك رفع الوعي ، وإنشاء المزيد من أجهزة الرادار المتنقلة وزيادة الغرامات المفروضة على العقوبات المختلفة


Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X