💉 Health

Three members of a family show food poisoning symptoms: Ministry

إصابة 3 حالات من أسرة واحدة بأعراض تسمم غذائي: الوزارة

Doha: Ministry of Public Health has launched a probe into suspected food poisoning cases after a father and his two children complained of shortness of breath, vision disorders, weakness in the facial muscles and difficulty in swallowing.

The Ministry said in a statement that it received a report of three suspected food poisoning cases from one family and competent officials in the Ministry has already initiated epidemiological investigations.

According to the doctors and the affected family, the symptoms of the man, daughter, and son included shortness of breath, vision disorders, weakness in the facial muscles and difficulty swallowing.

The pathological evidence showed that the symptoms mentioned are similar to poisoning caused due to bacteria known as botulinum bacteria that particularly affect the facial nerves, throat, and breathing.

This type of bacteria is usually found in canned food, which has swelling or denting from the gas due to these bacteria. It can also multiply through canned meat, especially smoked, such as mortadella and sausages.

The ministry is working to provide anti-toxin drug from the manufacturer and clarified that no other similar cases have been recorded.

The statement added that the epidemiological and other expert teams are searching for potential sources of infection and the ministry has taken enough precautionary measures.


أصدرت وزارة الصحة العامة بيانا حول وجود ثلاث حالات من أسرة واحدة يشتبه في إصابتهم بأعراض تسمم غذائي.

وأوضحت الوزارة في البيان الذي تلقت “العرب” نسخة منه أنها تلقت بلاغاَ يفيد بوجود ثلاث حالات من أسرة واحدة يشتبه في إصابتهم بأعراض تسمم غذائي. وفور تلقي البلاغ شرعت الجهات المختصة في الوزارة بإجراء التحريات الوبائية المتبعة في مثل هذه الحالات.

وأضافت: “حسب إفادات الأطباء المعالجين والأسرة المتأثرة، شملت الأعراض التي أصابت رجلاً وابنته وابنه ضيقاً في التنفس، واضطراباَ في النظر وضعفاً في عضلات الوجه وصعوبة في البلع، وحسب البينات المرضية والقرائن الوبائية فإن الأعراض المذكورة تشابه التسمم بمادة تفرزها بكتيريا تعرف بجرثومة البوتولينوم وتؤثر بشكل خاص على أعصاب الوجه والحلق والتنفس وعادة ما يوجد هذا النوع من البكتيريا في المعلبات التي يلاحظ عليها انتفاخ أو انبعاج ينشأ من تطور الغاز الذي تحدثه هذه البكتيريا، كما يمكن أن يتكاثر من خلال اللحوم المعلبة خاصة المدخنة مثل المارتديلا والنقانق. وتعمل الوزارة على توفير العقار المضاد للسم من الجهة المصنعة”.

وأشارت وزارة الصحة أنه لم يتم تسجيل أي حالات أخرى مشابهة، ولا تزال فرق التحري الوبائي والغذائي تعكف على البحث عن المصادر المحتملة للعدوى. كما اتخذت الوزارة الإجراءات الاحترازية المتبعة في مثل هذه الحالات.


Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X