😎 LifeStyle

Qatar to stage Broadway-style extravagant Indian musical in December

قطر تعرض مسرحية موسيقية هندية على طراز برودواي في ديسمبر

The first Broadway-style extravagant Indian musical will premier in Doha next month.

The musical, which is directed by renowned Indian playwright Feroz Abbas Khan, is a homage to K Asif’s classic film, Mughal-e-Azam.

With over 350 cast and crew members, more than 200 lights illuminating the extravagant stage sets, 550 Mughal era costumes designed by well-known Indian designer Manish Malhotra, choreography by Mayuri Upadhyay and live singing by the lead actors, the musical is going to be a phenomenal experience for the viewers in Qatar.


After having more than 170 houseful performances in India and abroad, this world-class theatrical production from India, is set to perform for three days from December 19 till 21, at the Al Mayassa Theatre in Qatar National Convention Center.

The stage production has all the dramatic elements expected from a musical — thunderous dialogues, melodious songs and mesmerizing dance sequences.

The play swept the Broadway World Awards, bagging awards in 7 categories, including Best Play & Best Director.

The tickets for the show are priced from QR 150 to QR 1,500 and can be purchased online at the Q-tickets website.

By Mahtab Gheblehzadeh / The Peninsula


أول عرض موسيقي هندي على طراز برودواي سيبدأ عرضه في الدوحة الشهر المقبل.

يمثل هذا الفيلم الموسيقي ، الذي أخرجه الكاتب المسرحي الهندي الشهير فيروز عباس خان ، تكريمًا لفيلم K Asif الكلاسيكي ، “مغولي الأعظم”.

مع أكثر من 350 من أعضاء طاقم العمل والمساعدين ، وأكثر من 200 مصباح يضيء مجموعات المسرح الباهظة ، و 550 من أزياء المغول التي صممها المصمم الهندي المعروف مانيش مالهوترا ، وكوريغرافيا من تصميم Mayuri Upadhyay والغناء المباشر للممثلين الرئيسيين ، ستكون المسرحية الموسيقية تجربة رائعة للمشاهدين في قطر.

 

بعد القيام بأداء أكثر من 170 عرضًا في الهند والخارج ، من المقرر أن يقدم هذا العرض المسرحي العالمي من الهند ، لمدة ثلاثة أيام من 19 إلى 21 ديسمبر ، في مسرح الميّاسة في مركز قطر الوطني للمؤتمرات.

يحتوي الإنتاج المسرحي على جميع العناصر الدرامية المتوقعة من الحوارات الموسيقية المحتدمة والأغاني العاطفية وتسلسلات الرقص الفاتنة.

اكتسحت المسرحية جوائز برودواي العالمية ، وحصلت على جوائز في 7 فئات ، بما في ذلك أفضل مسرحية وأفضل مخرج.

أسعار التذاكر للمعرض تتراوح من 150 ريال قطري إلى 1500 ريال قطري ويمكن شراؤها عبر الإنترنت من موقع Q-tickets.


Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X