👮‍♂️ Government

Qatar sees 59% rise in visitors from Germany, Austria and Switzerland

قطر تشهد نمواً في عدد زوار ألمانيا والنمسا وسويسرا بمعدل 59 %

Qatar witnessed a 59 percent increase in the number of visitors from Germany, Austria and Switzerland in the first three quarters of 2019, as compared to the same period last year, according to Qatar National Tourism Council (QNTC).

A large part of this increase came from cruise visitors, with the 2018/19 season recording a 141 percent increase in German passengers over the previous season, it said.

“German markets are important to Qatar, and we are pleased to welcome Der Tour and members of the media for the launch event of their seminal brochure. We have witnessed a strong growth in the number of visitors from German markets, and we hope our strong partnerships with entities such as DER Touristik continue this upward trend,” said Rashed Al Qurese, Chief Marketing Officer at Qatar National Tourism Council (QNTC).

Al Qurese was commenting on the sidelines of the visit of leading European B2B tour conglomerate DER Touristik to Qatar. Forty journalists from German speaking markets visited Qatar for the launch of DER Touristik’s Summer 2020 catalogue.

Held at Sharq Village & Spa, Doha the event was attended by officials from QNTC, Der Touristik as well as journalists from QNTC’s priority German speaking markets. Visiting journalists will enjoy a variety of cultural and adventure experiences to familiarize them with the destination.

German speaking countries are a prime source market of visitors for Qatar. In 2014, QNTC opened its representative office in Munich, which has been working closely with international partners to build interest in Qatar as a destination, for both leisure and business events.

“Qatar is an uprising destination”, says Dr. Ingo Burmester, CEO DER Touristik Central Europe. “Its significance will increase in the years to come.” DER Touristik has long featured a large portfolio of Qatar products via its brands Dertour and Meiers Weltreisen and with the FIFA World Cup Qatar 2022 approaching, DER Touristik anticipates a strong growth in demand for the destination.

استقبل المجلس الوطني للسياحة أبرز تكتل للشركات السياحية في أوروبا وهي مجموعة ‘دير توريستك’ في قطر، وذلك بمناسبة تدشينها لبرنامجها الصيفي 2020. وقد حضر هذه الفعالية التي أقيمت في فندق ومنتجع شرق في الدوحة، مسؤولون من كل من المجلس الوطني للسياحة ومجموعة ‘دير توريستك’ بالإضافة إلى صحفيين من الأسواق الناطقة بالألمانية ذات الأولوية لدى المجلس الوطني للسياحة. وتتضمن الزيارة فرصة استمتاع الصحفيين الزائرين بمجموعة متنوعة من التجارب الثقافية والمغامرات للتعرف مباشرة على العروض والمزايا السياحية التي توفرها قطر لزوارها.

وتُعتبر الدول الناطقة بالألمانية من بين الأسواق الرئيسية المصدرة للسياحة إلى قطر. ففي عام 2014، افتتح المجلس الوطني للسياحة مكتبه التمثيلي في مدينة ميونيخ الالمانية، حيث يتعاون على نحو وثيق مع الشركاء الدوليين لتعزيز الاهتمام بقطر كوجهة سياحية رائدة، سواء فيما يتعلق بالأنشطة الترفيهية أو فعاليات الأعمال.

وقد شهدت قطر خلال الأرباع الثلاثة الأولى من عام 2019، زيادة بنسبة 59% في عدد زوارها القادمين من ألمانيا والنمسا وسويسرا مقارنة بالفترة نفسها من العام الماضي. ويمثل زوار الرحلات البحرية شريحة كبيرة من هذه الزيادة، حيث سجَّل موسم 2018/2019 زيادة نسبتها 141% في عدد المسافرين الألمان عمَّا كان عليه في الموسم السابق.

وقال السيد راشد القريصي، رئيس قطاع التسويق في المجلس الوطني للسياحة: “تُعتبر الأسواق الناطقة بالألمانية ذات أهمية كبيرة لقطر، ولذلك يسعدنا أن نستقبل شركة ‘دير تور’ وممثلي وسائل الإعلام في فعالية خاصة بإطلاق برنامج المجموعة في قطر. لقد شهدنا نمواً كبيراً في عدد الزوار القادمين من الأسواق الناطقة بالألمانية، ونأمل أن يتواصل هذا النمو بفضل شراكتنا القوية مع جهات مثل مجموعة ‘دير توريستك’.”

وقال الدكتور إنجو بورميستر، الرئيس التنفيذي لدير توريستك في أوروبا الوسطى، “تعتبر قطر وجهة سريعة النمو وستزداد أهميتها في الأعوام القادمة.”

وتقوم ‘دير توريستك’ منذ مدة بالترويج لمجموعة كبيرة من المنتجات السياحية القطرية وذلك عبر علاماتها التجارية المتعددة مثل “دير تور” و”مايرز” و”فلترايزن”، وفي ظل اقتراب موعد إقامة بطولة كأس العالم لكرة القدم في قطر 2022، تتوقع مجموعة دير توريستك نمواً كبيراً في الطلب على المنتجات والعروض السياحية التي توفرها قطر لزوارها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X