💰 Business

Qatar participates in World Travel Market

قطر تشارك في سوق السفر العالمي

Qatar National Tourism Council (QNTC) returned to World Travel Market (WTM), the leading event in the global travel trade industry, the 40th edition of which is taking place at ExCel London from November 4 to 6.

QNTC heads a delegation of private sector partners including hotels, DMCs and other hospitality suppliers, who are showcasing their offerings at the Qatar pavilion and meeting with international travel trade and media.

They include: Qatar Airways, Katara Hospitality, Marsa Malaz Kempinski, Sheraton Doha, The Ritz Carlton, Grand Hyatt Doha, Four Seasons Hotel, Intercontinental Doha, Al Wadi M Gallery, Amari Doha, Murweb Group, Mondrian Doha, Radisson Blu Hotel, Sharq Village, Souq Waqif Boutique Hotels, W Hotel, Westin Hotel, Wyndham Grand, Century Hotel.

Qatar representatives are highlighting key developments to international travel trade, including the significant growth in visitor arrivals, which have increased by 12% over the first three quarters of 2019, compared to the same period last year, with UK arrivals in particular increasing by 20%. Hotel and hotel apartments also showed an 8% increase in occupancy rates during the first three quarters of the year compared to the same period last year.

The Qatar stand boasts two special features: a 2022 FIFA World Cup Qatar™ area, which introduces visitors to the unique tournament experiences they can expect in Qatar in 2022.

The stand also included an area for the National Museum of Qatar, showcasing the iconic museum.

شهد معرض السفر والسياحة الدولي بلندن تواجد أحد أضخم الاستثمارات القطرية في لندن وهو برج “شارد”، أعلى قمة في أوروبا، لأول مرة منذ افتتاحه في عام 2013.

واستقطب برج ” شارد” العديد من زوار المعرض، وافتتحت إدارة البرج جناحها الخاص في المعرض الدولي، وتم استعراض أهم معلومات عن أعلى قمة في أوروبا وهو برج ” شارد” أمام جمهور المعرض، وقدمت الإدارة الخاصة بالبرج أحدث عروضها لاستكشاف مشروع بانوراما شارد الذي يمكن للزائر أن يرى جميع ملامح أهم المعالم السياحية في العاصمة لندن من خلال أحدث آلات تكبير الصور في ضوء النهار بالإضاءة الليلية، الموجودة في الطوابق 63 64، 65 العليا من برج ” شارد”.

وأقبل زوار المعرض على التعرف على برج شارد ومشروع بانوراما شارد الموجودة في قمة البرج لاستكشاف أهم ملامح لندن السياحية من على ارتفاع 310 امتار الذي يعد أعلى قمة في أوروبا حتى الآن، كما قدمت إدارة البرج عروضاً لاقامة الحفلات والاجتماعات بتخفيضات متميزة لجميع زوار المعرض.

وكان فكرة “The View From The Shard” لرؤية أهم معالم السياحة في لندن قد انطلق في برج شارد في عام 2014، وقد تصدر موقع المقدمة في قائمة أهم المعالم السياحية التي يقبل عليها السياح القادمون إلى لندن كل عام، وتمتلك قطر ما يقرب من 95% من قيمة مشروع برج “شارد”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X