😎 LifeStyle

Qatar Airways offers special packages for Qatar Live events

القطرية تطلق باقات عروض خاصة لفعاليات قطر لايف

Doha: From now until December 21, Qatar Airways (QA) is offering special offers on Economy and Business Class flights for global passengers visiting Doha.

A series of high-profile music concerts and festivals will take place in Doha from December 5 to 19, 2019. The events are part of Qatar Live organised by Qatar Airways and Qatar National Tourism Council (QNTC).

For visitors travelling from Kuwait and Oman, QA Holidays is offering special packages that will cover flights, hotels, airport transfers and concert tickets when travelling to Qatar.

For travellers from the rest of the world, packages and stopovers covering hotels and transfers are available through Discover Qatar.

Additionally, QA Group has partnered with Katara Hospitality — the global hotel owner, developer, and operator — as hotel partner for these special packages.

“A memorable experience awaits guests of all ages with distinguished hotels across Qatar including The Ritz-Carlton, Doha; Sheraton Grand Doha; Sharq Village & Spa; Al Messila Resort & Spa; Simaisma Resort; Sealine Beach Resort; The Avenue Hotel; and Movenpick Hotel Doha,” a statement from the organisers said.

Global superstar Katy Perry, legendary band Maroon 5, international Latin music star Maluma, and international music legend Cheb Khaled are set to perform in Doha between December 13 and 19 respectively at Doha Exhibition and Convention Centre (DECC).

The events have been organised to align with the 24th Arabian Gulf Cup Qatar 2019 (November 26 to December 8) and the FIFA Club World Cup Qatar 2019 (December 11 to 21) to provide world-class entertainment for football fans, visitors, and local residents.

From December 5 to 7, some of the Middle East region’s most famous music stars will perform at Katara and DECC. The line-up features Qatari musician Fahad Al Kubaisi, Yara, Omar Al Abdallat, Ibrahim Dashti, and Rahma Riad.

For fans of electronic music, Qatar Airways and QNTC are bringing Daydream Festival to Qatar for the first time on December 12 and 20 at the Ritz-Carlton, Doha.

The world-renowned festival takes place each year at different locations around the world, bringing together the best DJs in dance and electronic music. On December 12, the line-up of DJs includes Dimitri Vegas & Like Mike, Robin Schulz, Sam Feldt, Matt Sochon, and Wankelmut.

On December 20, Afrojack, Lost Frequencies, Mark Knight, Steff Da Campo, and Matt Sochon will perform at the festival. Tickets for all events can be purchased at qatarlive.qa from 4pm AST on November 20.


أعلنت الخطوط الجوية القطرية عن عروض خاصة على أسعار تذاكر الدرجة السياحية ودرجة رجال الأعمال للمسافرين الذين يزورون الدوحة من مختلف أنحاء العالم. كما أعلنت القطرية للعطلات إتاحة باقات خاصة للمسافرين من الكويت وعمان، تشتمل على تذاكر السفر والحجوزات الفندقية والتنقل من وإلى المطار. وللمسافرين من مختلف أنحاء العالم، أطلقت اكتشف قطر باقات توقف تشمل الحجوزات الفندقية والتنقل من وإلى المطار.

وأطلقت الخطوط الجوية القطرية والمجلس الوطني للسياحة اليوم عدداً من الحفلات والمهرجانات الموسيقية بعنوان “قطر لايف” والتي ستقام في الدوحة من 5 حتى 19 ديسمبر 2019.

وستقام هذه الحفلات بالتزامن مع استضافة دولة قطر لكأس الخليج العربي 24 من 26 نوفمبر حتى 8 ديسمبر)، وبطولة كأس العالم للأندية FIFA قطر 2019 من11 حتى 21 ديسمبر)، وذلك بهدف تمكين مشجعي كرة القدم والزوّار والمقيمين من الاستمتاع بأفضل العروض الترفيهية.

وسوف يستضيف مركز الدوحة للمعارض والمؤتمرات حفلات غنائية من 13 حتى 19 ديسمبر لعدد من الفنانين العالميين، بما في ذلك النجمة العالمية كاتي بيري، والفرقة الأمريكية الشهيرة مارون 5، والفنان الكولومبي مالوما، والفنان الجزائري الشاب خالد، وغيرهم.

وسيؤدي عدد من الفنانين العرب حفلات غنائية من 5 حتى 7 ديسمبر في كتارا ومركز الدوحة للمعارض والمؤتمرات، بما في ذلك رحمة رياض وفهد الكبيسي ويارا وإبراهيم دشتي وعمر العبداللات.

ولمحبي الموسيقى الإلكترونية، سوف تستضيف الخطوط الجوية القطرية والمجلس الوطني للسياحة مهرجان داي دريم الذي سيقام في قطر لأول مرة في 12 و20 ديسمبر في فندق ريتز كارلتون، الدوحة. ويقام هذا المهرجان بشكل سنوي في أماكن مختلفة حول العالم، ويشهد مشاركة عدد من أشهر الدي جي في مجال الموسيقى الإلكترونية والرقص.

وسيشارك ديميتري فيغاس ولايك مايك، وروبين شولز، وسام فيلدت، ومات سوشون، ووانيكلموت في حفلة مميزة في 12 ديسمبر، فيما سيشارك كل من أفروجاك، ولوست فريكوينسيز، ومارك نايت، وستيف دا كامبو، ومات سوشون في حفلة مميزة أخرى في 20 ديسمبر. يمكن شراء التذاكر لكافة الحفلات عبر qatarlive.qa اعتباراً من الساعة الرابعة من مساء يوم 20 نوفمبر.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية والأمين العام للمجلس الوطني للسياحة: “يسعدني الإعلان عن إقامة سلسلة حفلات موسيقية بعنوان قطر لايف في الدوحة التي من المتوقع لها أن تكون من الأفضل في المنطقة، وأتطلع قدماً إلى الترحيب بالعديد من أشهر المواهب في مجال الفن والموسيقى على مدار الأسابيع القادمة.

ومع تزامن موعد إقامة هذه الحفلات مع بطولتي كأس الخليج العربي وكأس العالم للأندية، لا شك بأن الزوار والمقيمين على حد سواء سيمضون أجمل الأوقات في الدوحة خلال هذه الفترة. كما يسرّني الإعلان عن إطلاق أسعار خاصة وباقات استثنائية لزيارة الدوحة خلال هذه الفترة”.


Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X