Health

Nightlights increase risk of these fatal diseases

إضاءة الغرفة أثناء النوم تزيد من مخاطر الإصابة بهذه الأمراض القاتلة

Leaving a light on in the bedroom while you sleep may increase your risk of dying from heart disease and stroke, say, researchers.

Doctors in Japan found that even low levels of night-time light seeping into a bedroom from a full Moon or street lamp may be enough to cause harm.

They found that greater levels of light pollution were matched by higher rates of atherosclerosis – furring up of the arteries – in 1,000 adult men and women they monitored over three years.

One theory is that light filtering through the eyelids reduces the production of the body’s night-time hormone melatonin, which reduces blood pressure and tackles inflammation.

‘We found a clear and significant association between the intensity of bedroom light at night and the progression of atherosclerosis, which was independent of known risk factors including age, obesity, smoking, economic status, hypertension and diabetes,’ said Kenji Obayashi, co-author of the report, which was published in scientific journal Environment International.

source: dailymail.co.uk

طوكيو – قنا

حذرت دراسة أجراها باحثون يابانيون، من أن تشغيل مصابيح الليل أثناء النوم تزيد من مخاطر الإصابة بأمراض قاتلة، وحتى الضوء الخاص بمصباح الشارع أو القمر من الممكن أن يسبب الأذى.

وقال الباحثون، إن ترك ضوء في الغرفة أثناء النوم يزيد من خطر الوفاة، بسبب أمراض القلب والسكتة الدماغية، كما وجد الأطباء في اليابان، أنه حتى المستويات المنخفضة من الضوء الليلي المتسرب إلى غرفة النوم من القمر أو مصباح الشارع قد يكون كافياً للتسبب في ضرر، ووجد الباحثون، أن المستويات الأعلى من التلوث الضوئي تقابلها معدلات أعلى من تصلب الشرايين.

وبحسب الباحثين، فإن تعرض الجفون للضوء أثناء النوم يقلل من إنتاج هرمون الميلاتونين في الجسم أثناء الليل الذى يساعد على النوم لساعات أطول، ويعمل على تخفيض ضغط الدم ومستويات الجلوكوز ودرجة حرارة الجسم أثناء النوم.

وقال كينجي أوبياشي المشرف على الدراسة، “وجدنا ارتباطا واضحاً بين النوم في الضوء وتصلب الشرايين الذي يأتي مستقلاً عن أسبابه المعروفة كالتدخين والسمنة وارتفاع ضغط الدم والسكري”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X