Technology

Huawei calls for a secret meeting of the “best” hackers in the world

هواوي تدعو لاجتماع سري لـ”أفضل” مخترقي الهواتف في العالم

Chinese tech giant Huawei has asked some of the world’s best phone hackers to a secret meeting in Munich later this month as the company tries to curry favor with global governments, TechCrunch has learned.

Sources with knowledge of the November 16 meeting said Huawei will privately present its new bug bounty program, which would allow researchers to get financial rewards for submitting security vulnerabilities. The sources said the bug bounty will be focused on past and future mobile devices, as well as its new mobile operating system, HarmonyOS, Huawei’s Android competitor.

Other phone makers, including Apple, Google and Samsung, also have bug bounties.

The move comes at a time of increased pressure on Huawei over its links to the Chinese government. Huawei has denied U.S.-led claims that it could be forced to spy on behalf of Beijing. But that hasn’t stopped the federal government from imposing sanctions and obstacles from operating in the United States. That pressure has led companies like Google from pulling its support for Android, which Huawei relies on for its phones, prompting the tech giant to find or build alternatives.

One source described the event as similar to a secret meeting hosted by Apple in August, in which the tech giant handed its most prized security researchers special “dev” iPhones to hack and find security weaknesses.

The source said that Huawei’s bug bounty meeting was likely a way to show governments that it’s willing to work with hackers and security researchers to bolster the security of its products.

Huawei, which also makes networking equipment for telecom networks, came under fire by U.K. authorities earlier this year for failing to address “serious and systematic defects” in its software at a time it’s trying to prove its technologies do not pose a national security threat.

Chase Skinner, a spokesperson for Huawei, did not respond to a request for comment.

source: techcrunch.com

طلبت شركة التكنولوجيا الصينية العملاقة هواوي من بعض أفضل مخترقي الهواتف في العالم حضور اجتماع سري في ميونيخ في وقت لاحق من نوفمبر الجاري.

وبرزت “هواوي” كطرف رئيس في الحرب التجارية بين الولايات المتحدة والصين التي شهدت فرض رسوم جمركية متبادلة على منتجات بقيمة مليارات الدولارات.

وقالت مصادر إن هواوي تحاول جذب اهتمام الحكومات العالمية وستقدم في الاجتماع المقرر عقده في 16 نوفمبر برنامجاً خاصاً بمكافآت إيجاد الأخطاء في هواتفها، سيتيح للباحثين الحصول على مكافآت مالية مقابل العثور على الثغرات الأمنية، بحسب “الجزيرة نت” اليوم نقلاً عن موقع تك كرانش.

وأضافت المصادر أن برنامج مكافأة الأخطاء سيركز على الأجهزة المحمولة الحالية والمستقبلية، بالإضافة إلى نظام التشغيل الجديد للهاتف المحمول هارموني أو إس (HarmonyOS) الذي تطوره هواوي ليكون بديلا من نظام أندرويد التابع لغوغل.

وتقوم شركات تصنيع الهواتف الأخرى -بما في ذلك آبل وغوغل وسامسونغ- باستخدام برامج المكافآت للعثور على الثغرات الأمنية في أجهزتها.

والأحد الماضي أعلنت هواوي أنها مستعدة لبدء العمل على البنية التحتية المرتبطة بإطلاق خدمات الجيل الخامس من الإنترنت فائقة السرعة في أنحاء جنوب شرق آسيا، بغض النظر عن التحذيرات الأمريكية من احتمال استخدام هذه التكنولوجيا لجمع البيانات لصالح بكين، وفقاً لوكالة الأنباء الفرنسية.

وحذّرت إدارة الرئيس الأمريكي دونالد ترامب من أن معدّات هواوي قد تسمح للصين بالتجسس على دول أخرى ومنعت الشركات الأمريكية من بيع التكنولوجيا لها. لكن المجموعة الصينية العملاقة نفت الاتهامات مراراً.

وقد دفع هذا الضغط شركات مثل غوغل من سحب دعم هواوي بنظام أندرويد الذي تعتمد عليه الشركة الصينية في هواتفها، مما دفعها إلى إيجاد أو بناء بدائل.

وتعرضت هواوي -التي تصنع أيضاً معدات لشبكات الاتصالات- لانتقادات من قبل سلطات المملكة المتحدة في وقت سابق من هذا العام، لفشلها في معالجة “العيوب الخطيرة والمنظمة” في برمجياتها في وقت تحاول فيه إثبات أن تقنياتها لا تشكل تهديدا للأمن القومي.

وبينما تحاول هواوي كسب ثقة العالم في منتجاتها، وصف أحد المصادر هذا الحدث بأنه يشبه اجتماعا سريا استضافته شركة آبل في أغسطس، حيث سلم عملاق التقنية أشهر باحثي الأمن هواتف آيفون خاصة لكشف نقاط الضعف الأمنية والعثورعلى أي أخطاء برمجية فيها، قائلاً إن اجتماع هواوي كان على الأرجح وسيلة لإظهار رغبة الشركة في العمل مع المتسللين والباحثين الأمنيين لتعزيز أمان منتجاتها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X