additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🇶🇦 DOHA

Qatar calls for strategy to protect civilians from atrocities

قطر تجدد تأكيدها على التزامها بتنفيذ الاستراتيجية العالمية لمكافحة الإرهاب

New York: The State of Qatar, on behalf of the Group of Friends of the Responsibility to Protect, called upon member states of the United Nations to develop an implementable strategy to prevent atrocities and protect the civilian population from atrocities throughout the world.

This came in a statement delivered on Monday by Qatar’s Permanent Representative to the United Nations Ambassador H E Sheikha Alya Ahmed bin Saif Al Thani at the first official session of the United Nations General Assembly on “Responsibility to Protect (R2P)”.

The ambassador, who spoke on behalf of the group which is chaired by the State of Qatar and Italy and includes 50 States and the European Union, said the inclusion of the item “Responsibility for protection” in the work of the General Assembly reflects the will of the wide United Nations membership to prevent genocide, war crimes, crimes against humanity and ethnic cleansing.

She stressed the importance of dialogue among member states that would enhance reaching consensus so that the international community could act to prevent such horrific crimes.

Qatar’s Permanent Representative to the United Nations noted the importance of the 2005 world summit in accepting the document on responsibility to protect, saying that this is a major commitment by the international community to protect populations at risk of genocide, crimes against humanity, war crimes and ethnic cleansing, stressing that protection would strengthen the sovereignty of states rather than undermining it, while referring to the Secretary-General’s statement calling for overcoming the false contradiction between human rights and national sovereignty.

“Since 2005, the United Nations, member states and other stakeholders, including organizations of the international community, have made significant progress in activating commitments towards responsibility to protect at national, regional and international level,” Ambassador Sheikha Alya said, adding that international and national actors have successfully developed frameworks for identifying risks, developing early warning mechanisms, identifying the risks of terrible crimes and establishing new institutional mechanisms.

In this context, she noted the expansion of the Group of Friends of the Responsibility to Protect in New York and Geneva, the establishment of the Global Network of R2P Focal Points and its inclusion in some 69 UN Security Council resolutions, including resolutions relating to the mandates of a number of peacekeeping operations, as well as resolutions of the UN Human Rights Council.

Qatar’s Permanent Representative to the United Nations said that the Group of Friends of Responsibility to Protect had supported important initiatives such as the Code of Conduct regarding Security Council action against genocide, crimes against humanity and war crimes.

She appealed to the UN General Assembly to play an active role in supporting states in their efforts to carry out their primary responsibility for the protection of their populations, calling on the Security Council to consider situations involving the potential for mass atrocities at an early date.

She also stressed the role of women in preventing terrible crimes by saying that their role is crucial in early warning, peace-building, enhanced cooperation, capacity-building and the creation of more harmonious and inclusive societies, urging that concrete steps be taken to end gender discrimination and empower women as a tool to prevent atrocities including ensuring that all girls have equal access to quality education.

جددت دولة قطر تأكيدها وحرصها التام على التعاون مع مختلف أجهزة الأمم المتحدة ذات الصلة بمكافحة الإرهاب، ودعم جهود تلك الأجهزة في أداء ولايتها وقدرتها على مساعدة الدول الأعضاء للقضاء على هذه الآفة.

جاء ذلك في بيان دولة قطر الذي ألقاه السيد عبدالرحمن يعقوب الحمادي نائب المندوب الدائم لدولة قطر لدى الأمم المتحدة، أمام الجلسة التي عقدتها الجمعية العامة للأمم المتحدة حول “الاستعراض السادس لاستراتيجية الأمم المتحدة العالمية لمكافحة الإرهاب”، بمقر الأمم المتحدة بنيويورك.

واستعرض نائب المندوب الدائم النهج الشامل الذي تتبعه دولة قطر في مكافحة الإرهاب، مجددا التأكيد على التزامها بتنفيذ الاستراتيجية العالمية لمكافحة الإرهاب وامتثالها امتثالا تاما لالتزاماتها وفق الصكوك الدولية وقرارات مجلس الأمن ذات الصلة بمكافحة الإرهاب وتمويله، وإدانتها الشديدة للإرهاب بجميع أشكاله متى وأينما ارتكب وأيا كان مرتكبوه وبغض النظر عن مبرراته.

وقال إن دولة قطر تتبع نهجا شاملا في مكافحة الإرهاب بالاتساق مع الركائز الأربع للاستراتيجية العالمية الهادفة للتصدي لهذه الآفة من مختلف جوانبها، مضيفا أنه علاوة على كون دولة قطر شريكا متميزا في الجهود الدولية الرامية إلى مكافحة الإرهاب على مختلف الأصعدة العسكرية والمالية والقانونية، فإنها تركز أيضا على تعزيز الجهود الرامية إلى القضاء على الظروف المؤدية إلى خلق بيئات مواتية لسيطرة الجماعات الإرهابية، كالفراغ الأمني والسياسات القائمة على الظلم والاستبداد والقمع والتهميش والتمييز، بسبل منها دعم بناء القدرات الفنية للوقاية من التطرف العنيف المفضي إلى الإرهاب.

وأوضح أنه إدراكا لأهمية الوقاية، انتهجت دولة قطر نهجا شاملا ينطوي على ترسيخ ثقافة السلام والتسامح والحوار بين الحضارات والثقافات والأديان، وتستضيف طائفة من المراكز الفكرية والتنويرية والوسطية الرائدة في المنطقة، وتشجع حريات التعبير وحرية الصحافة بما يساهم في التصدي لأي محاولة لاستغلال مكافحة الإرهاب كذريعة لتحقيق مآرب سياسية.

وأعرب عن ترحيب دولة قطر باعتماد قرار الجمعية العامة حول استعراض استراتيجية الأمم المتحدة العالمية لمكافحة الإرهاب، موضحا أن الاستعراض الحالي قد وفر فرصة للدول الأعضاء لتقييم أفضل السبل لتنفيذ استراتيجية الأمم المتحدة العالمية لمكافحة الإرهاب، وتحديثها لتواكب المتغيرات والتحديات الناشئة التي تواجه المجتمع الدولي.

وأضاف أن القرار الذي اعتمدته الجمعية العامة يكتسي أهمية في تعزيز العمل الجماعي لمكافحة هذه الآفة الخطيرة وتعزيز قدرة منظومة الأمم المتحدة على مساعدة الدول الأعضاء في هذا المجال، مرحبا في الوقت نفسه بما تضمنه القرار من عناصر هامة جديدة، بما في ذلك العناصر المتعلقة بمكتب مكافحة الإرهاب في الأمانة العامة.

وأشار إلى مبادرة دولة قطر بعقد اجتماع الجمعية العامة حول وقاية الأطفال والشباب من التطرف العنيف في شهر يونيو 2016، موضحا أن دولة قطر أطلقت مبادرات، تحولت إلى واقع ملموس، لدعم التعليم وتوظيف الشباب بغية إبعادهم عن شبح التطرف والإرهاب.. مشيرا إلى توقيع مذكرة تفاهم بين مؤسسة “صلتك” ومكتب الأمم المتحدة لمكافحة الإرهاب لدعم فرص توظيف الشباب في إطار تنفيذ الاستراتيجية العالمية لمكافحة الإرهاب.

ونوه بقرار الجمعية العامة الذي يؤكد على أهمية التعليم كأداة لمنع الإرهاب والتطرف العنيف.. مشيرا إلى برنامج “علم طفلا” التابع لمؤسسة “التعليم فوق الجميع” الذي أعلن مؤخرا عن نجاحه في بلوغ هدفه بإعادة إلحاق 10 ملايين طفل بالمدارس حول العالم، موضحا أن دولة قطر تعتبر من المؤسسين للصندوق العالمي لإشراك المجتمعات المحلية وتعزيز قدرتها على التكيف، الذي يولي أهمية خاصة لمقاومة أجندات التطرف العنيف، وتعتبر دولة قطر من أكبر المساهمين في هذا الصندوق.

وأكد أن دولة قطر تعمل في إطار المنظمات والمنصات الدولية ذات الصلة بما في ذلك مجموعة العمل المالي وصندوق النقد الدولي والمنتدى العالمي لمكافحة الإرهاب، كما أنها عضو فعال في التحالف الدولي لمكافحة تنظيم /داعش/.

وقال إن التزام قطر بالتعاون الدولي يتجسد في الدعم الذي تقدمه لجهود الأمم المتحدة، كقيامها بتبني الدراسة حول الروابط بين الإتجار بالأشخاص وتمويل الإرهاب التي بادرت المديرية التنفيذية لمكافحة الإرهاب بإجرائها في إطار تنفيذ قرار مجلس الأمن رقم 2331 (2016).. مشيرا في هذا السياق إلى قيام دولة قطر بتوقيع العديد من الاتفاقيات ومذكرات التفاهم الثنائية مع عدد من الدول الصديقة من مختلف أنحاء العالم كالولايات المتحدة وجمهورية الصين الشعبية والجمهورية الفرنسية، معربا عن إيمان دولة قطر بأن القضاء على هذه الآفة العابرة للحدود يتطلب التعاون وتضافر الجهود الجماعية.

وتابع نائب المندوب الدائم، أن دولة قطر تواصل على المستوى الوطني، تعزيز التشريعات الوطنية ذات الصلة بمكافحة الإرهاب لكي تتواءم مع ما يستجد من متغيرات وتحديات وقرارات دولية.. مشيرا إلى إصدار نظام للإدراج على قوائم الإرهاب وقواعد جديدة لتعريف الإرهاب وتمويل الإرهاب.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button