additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

Al Meera launches initiative to recycle used batteries

الميرة تطلق مبادرة لجمع البطاريات المستهلكة وإعادة تدويرها

Under the slogan “Together for a Clean Environment” an initiative for the recycling of used batteries launched, yesterday, by the Ministry of Municipality and Environment and Al Meera Consumer Goods Company.

The initiative has been launched at Al Qatifiya branch of Al Meera and will see the placement of used battery collection, which will in its initial phase be carried out in bins across 10 branches, and then will expand further to other branches subsequently.

The Director of Recycling and Waste Treatment Department at the Ministry of Municipality and Environment, Eng. Hamad Al Bahar, and Executive Director for Administrative Affairs and Human Resources at Al Meera, Saeed Mohammed Al Nabit, and a number of officials from the Ministry and Al Meera Company attended the event.

Customers and companies can now clean their homes and offices, especially junk drawers, closets and garages from used batteries and bring them to Al Meera branches for disposal in designated bins.

Eng. Hamad Al-Bahar said: “Battery recycling is very important to prevent the potentially hazardous metals, they may contain, from damaging the environment, reduce waste from going to the landfills, and conserve natural resources.”

“This initiative will include 48 branches of Al Meera branches in the country out of 51 branches,” said Al Bahar adding that the launch of the initiative comes within in the framework of the Ministry’s goals and is represented by the Recycling and Waste Treatment Department to achieve the objectives of Qatar National Vision 2030 and the Ministry’s Sustainable Strategy 2018-2022.

Al Nabit affirmed the keenness of Al Meera to support various initiatives that contribute to the preservation of the environment in coordination with the MME to spread awareness and environmental education.

Sidi Mohamed | The Peninsula


الدوحة – قنا:

أطلقت شركة الميرة للمواد الاستهلاكية “الميرة” بالتعاون مع وزارة البلدية والبيئة، مبادرة وطنية لإعادة التدوير تهدف إلى جمع البطاريات المستهلكة في صناديق خصصتها الشركة لهذا الغرض في 10 من أفرعها كمرحلة أولية على أن يتم التوسع في المبادرة لاحقا بباقي أفرعها.

ويأتي إطلاق الميرة لهذه المبادرة المشتركة في إطار جهودها للمحافظة على الاستدامة البيئية وكجزء من برنامجها للمسؤولية الاجتماعية، حيث أنه بفضل هذه المبادرة، سيتمكن عملاء الميرة والشركات من جمع البطاريات المستهلكة من منازلهم ومكاتبهم والتخلص منها في صناديق تم تخصيصها لهذه الغاية ، نظرا لاحتوائها على مواد ضارة بالبيئة.

وتأتي هذه المبادرة بعد أجهزة إعادة التدوير الجديدة الخاصة بالقوارير البلاستيكية والعلب المعدنية التي تم وضعها في ثمانية أفرع للميرة، وذلك أيضا في سياق تعزيز المبادرات البيئية الأخرى التي نفذتها شركة الميرة سابقا، والمتمثلة بطرح أكياس التسوق الصديقة للبيئة وإعادة تدوير الأوراق بالتعاون مع مصنع النخبة لإعادة تدوير الورق.

من جانبه، شدد المهندس حمد البحر، مدير إدارة تدوير ومعالجة النفايات في وزارة البلدية والبيئة، على أن أهمية إعادة تدوير البطاريات المستهلكة تتمثل في حماية البيئة من الأخطار الناشئة عن المواد الضارة التي تحتويها، بالإضافة إلى دورها في تقليل حجم المخلفات التي تلقى في مكبات النفايات، بما يساهم في حماية العناصر البيئية الحيوية والمصادر الطبيعية.

وشدد في تصريح على هامش إطلاق المبادرة، على أهمية تعزيز ثقافة إعادة التدوير بين المراحل العمرية المختلفة للأجيال الحالية لتكون نهجا متبعا لدى الجميع، وأفاد بأنه لدى وزارة البلدية والبيئة استراتيجية معنية بإعادة التدوير يتم من خلالها السعي لتحقيق عدة أهداف منها إنشاء مركز جديد لمعالجة النفايات، وتخصيص محطات ترحيل المخلفات والنفايات لشركات خاصة، وتفعيل عمل القطاع الخاص مع الجهات الحكومية، بما يعود بالنفع على المصلحة العامة وتحقيق أهداف التنمية المستدامة.

وبشأن التقدم المحرز في عمليات إعادة التدوير، أفاد مدير إدارة تدوير ومعالجة النفايات بأن الوزارة تسير بخطوات متواصلة في هذا الإطار، حيث قامت أولا بتخصيص المحطات للقطاع الخاص، وثانيا إنشاء مركز جديد لمعالجة النفايات، وثالثا تخصيص أراضي للشركات الراغبة في الاستثمار بهذا المجال، حيث تم تخصيص 15 قطعة أرض لمصانع إعادة التدوير منها الكارتون والبلاستيك والألومنيوم والمواد الكهربائية والأسمدة، في منطقة العفجة إلى جانب أربع محطات تدوير نفايات.

وأعرب عن أمله بارتفاع نسب إعادة التدوير البالغة حاليا 15 بالمائة، آملا في أن تصل إلى 30 بالمائة، مبينا أن جميع الشركات المعنية بقطاع التدوير هي لملاك قطريين وبها شراكات أجنبية، وبخصوص المخلفات الإلكترونية، أوضح أنه تم تخصيص مصنع جديد في هذا الإطار وهو قيد الإنشاء.


Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button